moshaverrkhob
moshaverrkhob

آيا با تلاش مي توان ازدواج موفقي داشت؟ برخي جواب مي دهند آري با تلاش كردن هر چيزي ممكن است. اما اينگونه نيست. رابطه نياز به تلاش و نگداري دارد در صورتيكه يك رابطه منطقي و درست باشد و هر ازدواجي را نمي توان گونه قضاوت كرد. پس بايد چكار كرد؟

ازدواج موفق با تلاش
هميشه به ما گفته مي شود كه چيزهاي خوب و ارزشمند با تلاش زياد به دست مي آيند و چيزهايي كه راحت به دست مي آيند از اهميت زيادي برخوردار نيستند.

گسترش اين عقيده مي تواند صدمات زيادي به همراه داشته باشد و ممكن است به فردي كه در يك رابطه غلط قرار دارد اين اميد را بدهد كه با تلاش همه چيز درست مي شود.

آيا ازدواج متفاوت است؟ آيا براي يك رابطه درست بايد بجنگيد و تلاش كنيد؟ آيا ازدواج كار دشواري است؟

اگر كار و تلاش به اين معني باشد كه نيازهاي ديگري را اولويت قرار دهيد، هميشه مراقب رفتار خود باشيد، عادات خود را مدام بخاطر همسرتان عوض كنيد و كاري نكنيد كه همسرتان آن را توهين بداند، بهتر است اين تلاش را رها كنيد.

ازدواج از دو نفر با شخصيت و خانواده هاي متفاوت تشكيل مي شود و نيازمند سازگاري است. در ازدواج شاد و موفق زن و شوهر در زندگي هم سهيم هستند و كسي زندگي ديگري را مديريت نمي كند. از اين رو اين باور كه ازدواج خوب به مقداري تلاش نياز دارد درست است اما اين تلاش نبايد به سخت كوشي يك طرفه تبديل شود.

براي تفهيم اين موضوع مثال زير را مطالعه كنيد.
احساس عاشقانه بين كامران و سارا در مدت كمي باعث ازدواج آن ها شد و پس از گذشت زمان كمي از ازدواج آن ها مشكلاتشان شروع شد. كامران عاشق كوهنوردي بود در حالي كه سارا از كوهنوردي متنفر بود. از طرفي ديگر سارا عاشق بيرون رفتن و معاشرت با زوج هاي ديگر بود ولي كامران از اين كار متنفر بود.

تفاوت هاي آن ها به قدري زياد شد كه پس از شش ماه بيش تر وقت ها درگير تنش و درگيري بودند البته مانند هر زوجي لحظات شادي و خوشي را نيز تجربه مي كردند اما به ندرت. آن ها پس از يك سال بچه دار شدند ولي زندگي آن ها روز به روز پرتنش تر مي شد و در مورد طلاق به توافق رسيده بودند.

آن ها حتي در حضور بقيه هم دعوا مي كردند. اما پيش از گرفتن وكيل تصميم گرفتند از كمك يك مشاور خانواده هم استفاده كنند براي همين پيش من آمدند.

متخصص مشاوره خانواده “مركز مشاوره ستاره” جلسات جداگانه و مشترك زيادي براي آن ها ترتيب دادم و بر روي مشكلات و دغدغه هاي شخصي و مشتركشان متمركز شدم.

در طول جلسات بر اهميت روشن صحبت كردن و اجتناب از پنهان كردن موضوعات تاكيد كردم. پس از مدتي سارا ليستي از قوانين زير را بر روي يخچال خانه شان وصل كرد.

قوانين سارا براي ازدواج موفق
صادق و رو راست باشيم.
به جاي شروع كردن جملات با «تو هميشه…» از جمله « من احساس مي كنم..» يا «اين كار تو باعث مي شود كه من…» استفاده كنيم.
ذهن خواني نكنيم. يعني فكرهاي يكديگر را حدس نزنيم.
از برچسب هاي خوب و بد استفاده نكنيم و به دنبال بهبود رابطه باشيم.
هرگز از شخص انتقاد نكنيم و تنها از جنبه اي از شخصيت او انتقاد كنيم.
همان طور كه احساسات تو مهم هستند، احساسات من هم مهم است.
از جمله «تو هميشه اين كار را انجام مي دهي» استفاده نكنيم و به جاي آننوع رفتار را به طور مشخص مطرح كنيم.

منبع:كانون مشاوران ايران-آيا با تلاش مي توان ازدواج موفقي داشت؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ازدواج، طلاق، ازدواج موفق،
موضوع:
[ ۲۵ آبان ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۵۲:۲۷ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی