moshaverrkhob
moshaverrkhob

پيشگيري از اعتياد به اينترنت، راهكارهاي علمي

در مورد روش هاي پيشگيري از اعتياد به اينترنت چه مي دانيد؟ امروزه به دليل استفاده روز افزون از فضاي مجازي، اعتياد به اينترنت بسيار زياد شده و به امري رايج تبديل شده است.

به همين دليل بسياري از افراد به دنبال روش هايي براي جلوگيري از اعتياد به اينترنت مي باشند تا بتوانند استفاده از فضاي مجازي را براي خود و فرزندشان به خوبي مديريت كنند.

درمان و پيشگيري اين مسئله نياز به راهكارهاي فردي و جمعي دارد تا بتواند اثربخشي خوبي بر روي فرد داشته باشد.

در صورتي كه شما در ميزان مصرف اينترنت با چالش هايي رو به رو شده ايد در اين مقاله راهكارهاي مختلفي را براي پيشگيري از اعتياد به اينترنت بيان مي كنيم كه مطالعه آن مي تواند براي شما مفيد باشد.

اعتياد به اينترنت به چه معناست؟
اعتياد به اينترنت يك نوع اعتياد رفتاري مي باشد كه فرد وابستگي شديدي به اينترنت دارد و با استفاده از وسايلي كه مي توان به اينترنت متصل شود اضطراب و تنش هاي او كاهش مي يابد.

اعتياد به اينترنت تنها مربوط به ميزان ساعاتي كه فرد در اينترنت سپري مي كند نمي شود بلكه زمان هايي كه فرد به فعاليت هاي غير ضروري در اينترنت مي پردازد را نيز شامل مي گردد.

امروزه اين نوع اعتياد افراد بسياري را به خودش درگير كرده است و انواع مختلفي دارد به همين دليل لازم است هر چه سريع تر پيشگيري هاي لازم برا اعتياد به اينترنت انجام گيرد.

علائم اعتياد به اينترنت
اعتياد به اينترنت نشانه هاي زير را دارد كه شامل موارد زير مي شود:

ضعف در كار يا تحصيل: بسياري از افرادي كه به طور دائم در فضاي مجازي هستند بيشتر وقت خود را از دست مي دهند زيرا آن ها به تدريج به جاي وقت بيش تر براي كار يا تحصيل با فضاي مجازي سرگرم مي شوند و متوجه گذر زمان نمي شوند.


تمايل زياد به اينترنت: اگر در مكاني باشند كه اينترنت قطع شود و يا امكان اتصال به اينترنت را نداشته باشند به هم مي ريزند و پرخاشگر مي شوند.
تمايل به دوري از اطرافيان: كسي كه به اينترنت وابسته است و اعتياد به اينترنت دارد فضاي مجازي را به دورهمي و جمع هاي دوستانه و خانوادگي ترجيح مي دهد.
علائم اعتياد به اينترنت
مشاوره اعتياد به اينترنت مشاورانه
پيامدهاي اعتياد به اينترنت
اينترنت و فضاي مجازي هر چند مفيد باشد و اسباب پيشرفت انسان ها را فراهم كند مانند هرچيز ديگري در صورتي كه بيش از اندازه مورد استفاده قرار گيرد با عوارضي همراه خواهد بود كه در زير مواردي از آن را بيان مي كنيم:

كاهش روابط عاطفي و ارتباط با اطرافيان
مشكلات رواني چون اضطراب و افسردگي و غيره
مشكلات جسماني مانند ضعيف شدن بينايي و غيره
كاهش عملكرد شغلي و تحصيلي
كاهش روابط انساني و اجتماعي
تغيير عقايد و باورها

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-پيشگيري از اعتياد به اينترنت

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ ] [ ۰۳:۴۰:۳۲ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی