moshaverrkhob
moshaverrkhob

ازدواج فاميلي ممنوع، ازدواجي است كه بين دو نفري صورت مي‌گيرد كه با يكديگر نسبت فاميلي دارند. اين نوع ازدواج در بسياري از كشورها ممنوع است، زيرا خطرات زيادي براي زوجين و فرزندان آنها به همراه دارد.

ازدواج فاميلي
ازدواج فاميلي يا ازدواج خويشاوندي، ازدواجي است كه زوج، جد يا نياي مشترك داشته باشند. به عبارت ديگر، ازدواجي است كه بين خويشاوندان خوني صورت مي‌گيرد كه حداقل يك جد مشترك اما نه با نسبتي دورتر از والدين پدربزرگ و مادر بزرگ دارند.

ازدواج فاميلي در برخي از جوامع، به ويژه در جوامع روستايي و عشايري، مرسوم است. در ايران نيز ازدواج فاميلي، به ويژه ازدواج پسر عمو و دختر عمو، رايج است.

ازدواج فاميلي ممنوع

فوايد
يكي از پيش درآمدهاي يك ازدواج خوب و موفق شناخت طرفين نسبت به همديگر است هرچقدر اين شناخت بيشتر باشد مي تواند تضمين كننده بيشتر و بهتري براي يك ازدواج سالم و به دور از شكست باشد زيرا هر دو طرف ازدواج كننده همديگر را شناخته و سپس تصميم ميگيرند بنابراين مي توانند فردي را انتخاب كنند كه بيش از بقيه به روحيات و خلق و خوي خودشان نزديك بوده و معيارهاي آنان را براي همسر مناسب داشته باشد. بنابراين ازدواج بدون شناخت مي تواند منجر به طلاق و جدايي شود.

به همين دليل ازدواج فاميلي در ميان برخي خانواده ها رواج شديدي دارد به صورتي كه پدر و يا مادر خانواده با بيان اينكه دختر يا پسرشان را به فرد غريبه نمي دهند، آنان را مجبور به يك ازدواج اجباري كرده و مشكلات اين نوع ازدواج را نيز ناديده مي گيرند اما برخي ديگر از خانواده ها نيز مشكلات ازدواج ها فاميلي را در نظر گرفته و فرزندان خود را از اين نوع ازدواج منع مي كنند.

در گذشته به علت محدوديت روابط و همچنين ارتباط كم با جنس مخالف، ارتباط فاميلي و همچنين رفت و آمد با قوم و خويش بيشتر بوده و خب به طبع ازدواج هاي فاميلي كه ثمره همين روابط بوده است بسيار بيشتر ديده ميشده است. والدين فردي را مي ديدند و بنا به انتخاب خود او را به عنوان همسر فرزند خود انتخاب مي كردند در اين ميان نظر و ملاك هاي خود پسر و دختر در نظر گرفته نمي شد بدين ترتيب مي توان گفت به نوعي ازدواج اجباري پديد مي آمد و انتخاب همسر بنا به شناخت پدر و مادر صورت مي گرفت اين در حالي است كه درباره انتخاب همسر خود فرزندان و دختر و پسر بايد نظر داده و اين مهم براساس مجموعه اي از ملاك ها و معيارها و پارامترها صورت بگيرد تا هر نفر با توجه به معيارها و روحيات خود همسر مناسب خود را انتحاب كند.

از جمله مزاياي ازدواج فاميلي مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

تقويت پيوندهاي خانوادگي
كاهش هزينه‌هاي ازدواج
آشنايي بيشتر زوجين با يكديگر

منبع:مشاوره ازدواج-ازدواج فاميلي ✔️ ممنوع

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ ] [ ۰۹:۱۲:۲۷ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی