moshaverrkhob
moshaverrkhob

افرادي كه قبل از ازدواج با يكديگر رابطه دوستي برقرار مي كنند چالش هاي براي آن ها به وجود مي آيد، به همين دليل است كه رابطه هاي دوستي پيش از ازدواج در برخي موارد باعث شكست عشقي مي شود.

در دنياي امروزي زنان و مردان با يكديگر رابطه عاشقانه دارند و در اين رابطه نياز هاي عاطفي يكديگر را رفع مي كنند اين نوع روابط مانند شمشير دولبه مي باشد كه بعضي اوقات به ازدواج ختم مي شود و گاهي اوقات آسيب هاي بسياري را به همراه دارد و به فرد صدمه زيادي وارد مي شود.

بنابراين افراد بايد اطلاعات كافي در مورد روابط، مزايا و معايب آن ها به دست آورد. آگاهي هاي لازم در مورد رفتار هاي دوست دختر و دوست پسر بسيار مفيد است و اين اطلاعات به نوع رابطه و جهت دهي رابطه كمك بسياري مي كند.

در اين مقاله به بررسي رابطه هاي دوستي قبل از ازدواج يا دوست پسري و دوست دختري، مراحل روابط، مزايا و معايب رابطه دوستي و نكات كمكي براي موفقيت در اين نوع روابط پرداخته مي شود.

روابط دوست پسر، دوست دختر چيست؟
امروزه روابط دوست پسر دوست دختري، قبل از ازدواج بسيار رايج شده است، اين نوع روابط بسيار مختلف و متفاوت مي باشد و در بسياري موارد اين روابط مناسب نمي باشند و باعث آسيب هايي در فرد مي شود.

زماني كه دختر و پسر مي خواهند وارد اين روابط شوند بايد در ابتدا يك شناخت نسبي نسبت به يكديگر داشته باشند تا بتوانند انتخاب درستي داشته باشند و با چشمان بسته وارد يك رابطه نشوند زيرا ممكن است شكست عشقي را تجربه كنند.

پيش از ازدواج افراد بايد ملاك هايي را در نظر بگيرند و با بررسي اين ملاك ها ارتباطي را تشكيل دهند كه منجر به ازدواج شود.

افراد با توجه به سه عنصر اصلي زير مي توانند يك رابطه عاشقانه براي خود به وجود آورند.

به اين فاكتور ها مثلث عشق مي گويند كه شامل صميميت، تعهد و شور و هيجان راس هاي آن مي باشد و در متن زير توضيحاتي در مورد آن ها ارائه مي دهيم.

صميميت: يكي از ملاك هايي كه براي يك رابطه عاشقانه لازم است وجود صميميت بين دو نفر مي باشد، صميميت بايد بعد از ازدواج وجود داشته باشد. در اين صورت افراد يكديگر را بهتر درك مي كنند و به عبارتي در اين ملاك دختر و پسر با يكديگر احساس نزديكي كرده و بهتر مي توانند به يكديگر اعتماد كنند.
شور و هيجان: افرادي كه با هم ازدواج مي كنند بايد شور و هيجان در بين آن ها وجود داشته باشد، شور و هيجان يكي از راس هاي مثلث عشق مي باشد كه وجود آن براي برقراري زندگي مشترك و پايدار لازم مي باشد.
البته برخي از افراد هستند كه قبل از ازدواج رابطه جنسي را تجربه مي كنند، اين رابطه باعث مي شود تا آسيب هايي بر فرد وارد شود.

تعهد : يكي ديگر از راس هاي مثلث عشق تعهد مي باشد، كه پايه هاي آن معمولا قبل از ازدواج صورت مي گيرد و بعد از ازدواج اين ملاك محكم تر مي شود، اين موضوع باعث مي شود تا افراد نسبت به يكديگر روابط پايبندي داشته باشند و اعتماد و وفاداري در بين فرد افزايش مي يابد.
مراحل رابطه هاي دوستي قبل از ازدواج
هنگامي كه دختر و پسر وارد رابطه هاي دوستي مي شوند بايد مراحلي را بگذرانند و به طور كامل اين مراحل را بشناسند تا از به وجود آمدن آسيب ها و اتفاقات ناگوار جلوگيري كنند.دختر و پسر بعد از گذراندن مراحل رابطه هاي دوستي قبل از ازدواج مي توانند به روابط دوستي خود پايان دهند و براي ازدواج آماده شوند، در اين مقاله مراحل دوستي بين دختر و پسر مطرح شده است كه در زير مورد بررسي قرار مي دهيم.

غرق شدن در رابطه دوستي
اولين مرحله اي كه در رابطه عاشقانه و بين دختر و پسر به وجود مي آيد غرق شدن در آن رابطه مي باشد، دختر و پسر به دليل اين كه رابطه دوستي آن ها تازه است شور و هيجان زيادي دارند و اين شور و هيجان در اوايل ازدواج هم به وجود مي آيد، در اين هنگام دو نفر احساس خيلي خوب و وصف ناپذيري را تجربه مي كنند.

به دليل حس خوبي كه در اين دوران دارند به آن مرحله ماه عسل مي گويند چون اين مرحله بي مشكل بوده و بسيار لذت بخش مي باشد و افراد تصور مي كنند كه شخصي را پيدا كرده اند كه سال ها دنبال او بوده اند و حتما بايد با يكديگر ازدواج كنند.

شك و ترديد در رابطه دوستي
بعد از گذر از مرحله اول دختر و پسر وارد مرحله دوم مي شوند و در آن مرحله تفاوت ها و مسائلي در بين دوست دختر و دوست پسر خود نمايي مي كند كه فرد اين ويژگي ها را دوست ندارد و به همين دليل نسبت به ادامه رابطه دچار شك و ترديد مي شوند و بسياري از رفتار هايي كه قبلا به آن توجه نمي كرده اند و ناديده مي گرفته و در آن زمان شايد براي آن ها جذابيت داشت و دوستش داشتند در اين مرحله آزار دهنده خواهد شد.

افراد هنگامي كه در مرحله شك و ترديد قرار گرفته اند سعي مي كنند كه تغييراتي در طرف مقابل به وجود آورند و برخي اوقات تلاش مي كنند رابطه دوستي خود را پايان مي بخشند اما گاهي اوقات به دليل علاقه اي كه بين آن ها به وجود آمده نمي توانند رابطه را پايان بخشند و فقط دعواها و بحث هاي زيادي بين آن ها به وجود مي آيد كه افراد از خودشان دفاع مي كنند يا از طرف مقابلش ايراد مي گيرد.

اين موضوع يكي از ايرادات دوستي پيش از ازدواج مي باشد.

مرحله نااميدي دوستي
در اين مرحله افراد نسبت به تغيير طرف مقابل خود نااميد مي شوند و ديگر تلاشي براي بهبود رابطه انجام نمي دهند و نسبت به رابطه خود نااميد مي شوند و در برخي مواقع در اين مرحله به رابطه خود پايان مي دهند در بسياري از موارد افراد در اين مرحله اختلاف هاي بسياري را تجربه مي كنند و هميشه درگير بحث و دعوا هستند.

مرحله تصميم گيري
در اين مرحله افراد در مورد رابطه خود تصميم مي گيرند كه آن را حفظ و بهبود بخشيده و ادامه دهند يا تمامش كنند، در اين مرحله دختر و پسر با يكديگر صحبت مي كنند تا تصميم نهايي را بگيرند و سعي مي كنند تا رابطه خود را تغيير داده و آن را حفظ كرده يا رابطه جديد را تشكيل دهند.

در اين مرحله گاهي يكي از طرفين نسبت به ادامه رابطه نا اميد شده است و ممكن است ديگري را ترك كند در اين صورت ترك شدن در بسياري از افراد باعث شكست عشقي مي شود و اين شكست نشانه هايي به همراه دارد كه ناشي از گذر مراحل شكست عشقي مي باشد.

مرحله عشق قلبي
در اين دوره فرد با همه تفاوت هاي فرد كنار مي آيد و اين قاعده را مي پذيرد كه هيچ انساني كامل نيست و هر انساني نقص هاي خودش را داد و تصميم به ازدواج مي گيرند.

اين مرحله مانند اوايل پر از هيجان و تازگي نمي باشد ولي در عوض افراد نسبت به يكديگر شناخت بيشتري دارند و از طريق راه هاي مختلف به رابطه شان تنوع مي بخشند و معمولا در اين مرحله كه به آن عشق قلبي مي گويند رابطه دوستي به ازدواج ختم مي شود.

اما اين مورد بسيار كم ديده مي شود بنابراين به دوستي پيش از ازدواج توصيه نمي شود.

منبع:كانون مشاوران ايران-دوستي قبل از ازدواج آري يا نه

امتیاز:
بازدید:
[ ۸ تير ۱۴۰۲ ] [ ۱۲:۰۹:۵۱ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی