moshaverrkhob
moshaverrkhob

حسادت كودكان به فرزند دوم، حسادت در كودكان از نظر روانشناسي، سن حسادت در كودكان، شديدترين دوره حسادت كودك در اين مقاله بررسي مي شود و به تمام سوالات شما در اين باره در قسمت نظرات پاسخ مي دهيم پس اين مقاله را از دست ندهيد و ما را از نظرات خود آگاه كنيد.

ممكن است شما نيز حسادت در كودكان را تجربه كرده باشيد و حسادت در كودكان باعث مي شود كه در موقعيت هاي خاصي، رفتارهاي حسادت آميز نشان مي دهد و باعث تعجب شما و اطرافيان مي شود.

حسادت در كودكان از نظر روانشناسي
بررسي حسادت در كودكان از نظر روانشناسي نشان داده است كه موقعيت هاي خاي مانند رقابت، مقايسه با هم سن و سالان و يا فرق گذاشتن بين بچه ها، آتش حسادت را شعله ور تر مي كند و باعث مي شود تا فرزندتان نه تنها در هيچ كاري با شما همكاري نكند، بلكه دچار احساس خشم، عصبانيت و كينه نيز شود.

شايد براي تان عجيب باشد كه يك مقايسه ي به ظاهر كوچك چگونه مي تواند تا اين حد برانگيزاننده باشد اما در حقيقت، قرار گرفتن در موقعيت هاي تبعيض، مقايسه و يا رقابت؛ اين احساس را به همراه مي آورد كه ” من از ديگران كمتر هستم “ و باعث شكل گيري حد زيادي از ترس دروني مي شود.

كودك ترسيده، تلاش مي كند تا با رفتارهاي حسادت آميز از خود دفاع كند و توانايي اش در دفاع از حقوق خود را به نمايش بگذارد و حقوق خود را پس بگيرد.

متاسفانه اين رفتارها در دراز مدت مي تواند منجر به تنها ماندن كودك و يا كناره گرفتن ديگران از او نيز شود كه مهارت هاي اجتماعي را به طور قابل توجهي تحت تاثير قرار مي دهد.

حسادت كودكان به فرزند دوم
از نظر روانشناسي، معمولا حسادت در حدود يك و نيم سالگي شكل مي گيرد و در فاصله ي ۲ تا چهار سالگي بيشتر مي شود.

اين بين اگر فرزند تازه اي متولد شود، ممكن است كودك به رفتارهاي نابه هنجار ديگري مانند افسردگي، بدغذايي، اضطراب و يا شب ادرار متوسل شود تا از اين طريق اعتراض خود به شرايط را بيان كند.

به عبارت ديگر لازم است بدانيد كه اين رفتارها بيش از آنكه يك اختلال باشند، روشي براي ابراز وجود هستند كه فرزندتان از آن استفاده مي كند.حسادت به بچه كوچكتر امري عادي مي باشد ولي بايد با كمك والدين كنترل شود. در ادامه راه هاي لازم براي درمان اين مشكل آورده شده است.

رفتار با فرزند اول وقتي فرزند دوم به دنيا مي آيد
اگر فرزند شما عادت ندارد در كنار نوزادان باشد يا شما را كنار آن ها ببيند، ممكن است در ابتدا واكنش هاي شديدي داشته باشد. خوب است كه بتوانيد زمان آرامي را با خانواده هاي ديگر بگذرانيد تا او به اين ايده عادت كند كه اگر والدينش نوزادان ديگري را در آغوش بگيرند، باز هم او را دوست دارند و از او مراقبت خواهند كرد.


حسادت كودكان به فرزند دوم
۵ نشانه حسادت در كودكان
نشانه‌هاي حسادت در كودك مي‌تواند متفاوت باشد، اما معمولاً شامل فوران خشم يا گريه، نشان دادن پرخاشگري نسبت به خواهر و برادر يا همسالان، مقايسه بين خود و ديگران، يا خودداري از محبت مي باشد.

توجه ناخواسته: كودكاني كه حسادت از خود نشان مي دهند اغلب دلبسته و خواستار توجه مي شوند. آن ها ممكن است تقاضاي بغل بيشتري داشته باشند يا نخواهند كه اتاق را ترك كنيد.
ناامني: كودكان حسود اغلب احساس ناامني مي كنند و اين را از طريق رفتارهاي منفي مانند نام گذاري، قلدري يا كينه توزي نسبت به ديگران ابراز مي كنند.

منبع:كانون مشاوران ايران-حسادت كودكان به فرزند دوم

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ ] [ ۰۴:۰۶:۵۴ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی