moshaverrkhob
moshaverrkhob

بايد نگذاريد خيانت در زندگي مشترك وارد شود.

ويليام گلاسر در مورد زندگي مشترك و عشق مي گويد، زوج هايي كه زندگي خود را با عشق و علاقه شروع مي كنند بايد از آن مراقبت كنند و گرنه از عشق و صميميت آن ها كم مي شود و با گذشت زمان ممكن است زندگي آن ها به جدايي كشيده شود.

اما بسياري از افراد صميمت و محبت زندگي آن ها كم شده و زندگي مشتركشان به صورت يكنواخت در مي آيد و ممكن است به ارتباطات نامشروع روي بياورند.

افرادي كه به خيانت و روابط نامشروع روي مي آورند بايد توجه داشته باشند كه خيانت يك روزه به وجود نمي آيد و هنگامي كه پاي خيانت در ميان است بدون شك روندي را پشت سر گذاشته و فرد روزا با شخصي رابطه نامشروع داشته است.

در اين مقاله دلايل خيانت را مورد بررسي قرار مي دهيم.

نبود عشق و خيانت در زندگي مشترك
خيانت به دلايل مختلفي به وجود مي آيد و مهم ترين آن مي تواند عشق نورزيدن و نبود محبت ميان زوجين باشد.

هنگامي كه فرد محبت و عشق كافي از همسر خود دريافت نكند و نتواند از نظر عاطفي به درستي نيازهايش را رفع كند به احتمال زياد وارد رابطه اي ديگر مي شود تا نيازهاي جنسي و عاطفي خود را رفع كند.

عشق و علاقه در ازدواج ممكن است بعد از ازدواج يا قبل از ازدواج به وجود آيد، فرد بايد اين عشق و علاقه را حفظ كند و تلاش كند تا آن را تقويت كند، اگر براي تقويت آن تلاش نكند ممكن است به مرور زمان صميمت و علاقه آن ها كاهش يابد.

افرادي كه عاشق يكديگر مي شوند و به ازدواج فكر مي كنند بايد تا جايي كه امكان دارد نسبت به يكديگر شناخت پيدا كنند و اخلاقيات و حساسيت هاي طرف مقابلشان را به خوبي بدانند و نسبت به آن ها بااحتياط رفتار كنند تا مشكلاتي براي آن ها به وجود نيايد.

بر اساس نظر مشاوران زوجين بايد آموزش هاي لازم را در زمينه مهارت هاي ارتباطي ببينند تا بتوانند مشكلات و تعارضات خود را به خوبي رفع كنند و توانايي حل مشكلات و تعارضات خود را داشته باشند و از شكستن حرمت ها و بي احترامي كردن به فرد جلوگيري شود.

برگشتن به گذشته و رابطه هاي قبل از ازدواج
برخي از افراد هستند با اينكه پرونده رابطه قبلي آن ها هنوز باز است اما به زندگي مشترك با يك شخص جديد فكر مي كنند و بعد از مدتي زندگي خود را آغاز مي كنند و آن ها با شك و دوددلي زندگي جديدي را براي خود شروع مي كنند و بعد مدتي ممكن است پشيمان شوند و به رابطه هاي خود پايان دهند.

اما افرادي كه از رابطه قبلي دارند و هنوز رابطه گذشته خود را فراموش نكرده اند و پرونده آن باز است، ابتدا بايد تكليف خود را با اين رابطه روشن كند و بعد در مورد ازدواج و شروع زندگي جديد فكر كنند.

براي ازدواج بايد اهداف خود را به درستي بداند و توانايي هاي خود را به خوبي بشناسد تا بتواند تشخيص دهد تا چه حد آمادگي براي ازدواج دارد.

بعد از شناخت خود بايد آگاهانه تصميم جدي بگيرد و بعد از گذشت مدت زمان مشخص و هنگامي كه از نظر فكري و ذهني آمادگي لازم را پيدا كرد مي تواند براي شروع رابطه جديد و آغاز زندگي مشترك اقدام كند.

خيانت و فرار از مشكلات
بر اساس نظريه مشاوران طلاق، بسياري از انسان هاي ضعيف وقتي به مشكل هاي عميق و اساسي در زندگي رو به رو مي شود براي فرار از آن و حفظ آرامش خود ممكن است به سمت مواد مخدر و يا رابطه هاي نامشروع كشيده شود.

اين افراد ممكن است زماني كه به مشكلات مالي، بدهي يا جروبحث هاي مداوم در خانه و… رو به رو مي شوند ممكن است براي فرار از موقعيت فعلي خود به سيگار كشيدن، مشروبات الكي و روابط نامشروع روي بياورند.

چنين افرادي توانايي ندارند تا مشكلات شان را به خوبي رفع كنند و مهارت حل مسئله در آن ها ضعيف مي باشد و هنگامي كه در شرايط سخت قرار مي گيرند توانايي حل آن را ندارند و احساس ضعف و ناتواني در آن ها به وجود مي آيد.


خيانت
خيانت و برآورده نشدن نيازهاي عاطفي، جنسي و رواني
در زندگي زناشويي رفع نيازهاي عاطفي و به دنبال آن نياز جنسي و رواني اهميت بسياري دارد و اگر برآورده نشود مي تواند زمينه را براي طلاق و يا خيانت به وجود آورد.

بسياري از زوج ها در اوايل ازدواج روابط گرم و صميمي با هم دارند اما به مرور زمان رابطه آن ها يكنواخت مي شوند و ممكن است روابط سردي بين زوجين به وجود آيد و درمان نشود و به همين دليل ممكن است يكي از طرفين به سمت رابطه ديگري كشيده شود و نيازهاي رواني، عاطفي و جنسي را با روابط نامشروع و خيانت كردن رفع مي كنند.

پايبند نبودن به تعهد و خيانت در زندگي مشترك
يكي از فاكتورهاي مهم ازدواج مسئوليت پذيري و تعهد مي باشد و فرد بايد قبل از ازدواج در مورد اين ويژگي با همسر خود صحبت كند و ميزان آن را به خوبي جويا شود چون نمي توان بعد از ازدواج اين ويژگي را تغيير داد و تغيير دادن آن دشوار خواهد بود.

منبع:كانون مشاوران ايران-۷ دليل كه پاي خيانت را به زندگي مشترك باز مي كند

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۴۴:۵۹ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی