moshaverrkhob
moshaverrkhob

طلاق پديده اي اجتماعي است كه در سال هاي اخير نسبت به گذشته افزايش چشمگيري داشته است و به مانند قبل يك تابو محسوب نمي شود. فردي كه به هر دليلي از همسر سابق خود جدا شده است بازهم حق زندگي دارد و مي تواند مجددا اقدام به تشكيل زندگي مشترك كند، بنابراين ديگران نيز بايد اين مسئله را درك كنند و سعي كنند ديدگاه معقولانه و دور از قضاوتي به ازدواج با زن مطلقه داشته باشند.

بسيار پيش مي آيد كه فرصت آشنايي با فردي پيش مي آيد كه موقعيت بسيار مناسبي دارد اما تنها به اين دليل كه او مطلقه است ترديد سراسر وجود انسان را مي گيرد اما چنين طرز تفكري كاملا اشتباه است. نياز است اين را بدانيم كه طلاق در بسياري از مواقع از بروز اتفاق هاي بدتر جلوگيري مي كند و لزوما هر فردي كه تجربه طلاق داشته است مشكل دار نيست به همين دليل ما در اين مقاله با عنوان ازدواج با مطلقه قصد داريم جنبه هاي مختلف اين نوع ازدواج ها را با فرض اينكه يك نفر مجرد و ديگري مطلقه است را بسنجيم.

مزايا و معايب ازدواج با زن مطلقه
اگر شما قصد داريد با فردي مطلقه ازدواج كنيد يا پيشنهاد ازدواج از سمت فردي مطلقه داريد نياز است كه به موارد زير توجه كنيد:

1. عجولانه تصميم نگيريد
عجله داشتن در هيچ زمينه اي به هيچ عنوان درست نيست. حال تصور كنيد كه در حال تصميم گيري در مورد مسئله اي مهم مثل ازدواج داريد در اين امر نياز است نهايت دقت را به كار بگيريد و از هر گونه تصميم و اقدام عجولانه اي خودداري كنيد. اگر به عنوان يك مرد از خانمي خوشتان آمده كه مطلقه است يا به عنوان يك خانم از سمت آقايي مطلقه پيشنهاد ازدواج داريد حتما تمام جوانب را بسنجيد. دقت كنيد كه طلاق به دلايل مختلفي مي تواند اتفاق افتاده باشد اين دلايل مي توانند مشكلات شخصيتي و رفتاري يكي از زوجين باشد و يا مي تواند عدم تفاهم بين زوجين باشد.

بنابراين نبايد ديدگاه صفر و صدي نسبت به اين مسئله داشته باشيد، مثلا اگر با فردي مطلقه با هدف ازدواج ملاقات داشتيد و از او خوشتان آمده نبايد بدون فكر اقدام كنيد و بگوييد كه «او هيچ مشكلي ندارد، اين مسئله مسئله مهمي نيست پس من حتما با او ازدواج مي كنم»، همچنين نبايد نسبت به او به ديد كاملا منفي نگاه كنيد و نبايد به دليل مطلقه بودنش سريع احساستان را سركوب كنيد و از ازدواج با او منصرف شويد بلكه نياز است كه سعي كنيد صبور باشيد، دقت خود را بالا ببريد و سعي در شناخت او داشته باشيد. طبيعتا حساسيت چنين ازدواجي بالاتر است و به دقت بيشتري نياز دارد بنابراين نياز است اين مسئله را در نظر بگيريد و به خودتان و فرد مقابل زمان بدهيد.

2. سعي كنيد بدون قضاوت و پيشداوري او را بسنجيد
در دوره آشنايي با او سعي كنيد بدون هيچگونه سوء برداشتي به شناخت او بپردازيد. يعني تصور نكنيد كه چون او مطلقه است بايد بسيار ريز بين باشيد و كوچكترين رفتار او را با ديد منفي تفسير كنيد و به گونه اي با او رفتار نكنيد كه اين حس به او دست دهد كه فرد گناهكاري است كه بايد خودش را به شما ثابت كند، شما دو انسان هستيد كه به قصد ازدواج با يكديگر در حال طي كردن دوره آشنايي هستيد و نياز هست كه بر اساس ملاك هاي ذهني تان براي كسب شناخت از يكديگر نهايت دقت را به كار بگيريد. اما با اين حال نياز است سوالاتي را از او بپرسيد و مسائلي را مورد بررسي قرار دهيد كه در ادامه به آن ها اشاره خواهيم كرد.


ازدواج با زن مطلقه
سوالات خواستگاري از زن مطلقه
سوالات زير به شما كمك مي كند تا همسر آينده خود را بهتر بشناسيد:

1. در مورد علت طلاق او سوال بپرسيد
اين حق شماست كه علت طلاق او را بدانيد و او نيز وظيفه دارد صراحتا در مورد اين موضوع با شما صحبت كند و به ابهامات و سوالات ذهني شما پاسخ بدهد. يكبار براي هميشه بپرسيد و ديگر مستقيما روي اين مسئله تمركز نكنيد بلكه در طول دوره آشنايي او را بسنجيد و ببينيد كه آيا حرف و عملش با يكديگر همخواني دارد يا نه. هر سوالي كه داريد بپرسيد و به نحوه پاسخگويي او نيز دقت كنيد.

اگر در صحبت هايش فقط از همسر سابقش بد مي گويد و همسرش را مقصر صد در صد مي داند بايد كمي دقتتان را بيشتر كنيد چون تا اين حد حق به جانب بودن نشان دهنده اين است كه فرد نقش خودش را در زندگي مشترك ناديده گرفته است و مسئوليت اشتباه هاي خودش را نمي پذيرد.

2. از قطعي شدن طلاق او اطمينان حاصل كنيد
دقت كنيد كه طلاق رسمي بين او و همسرش صورت گرفته باشد. اگر كه هنوز مراحل اداري طلاقش طي نشده و طلاق رسمي بين او و همسرش صورت نگرفته بود از ادامه ارتباط با او خودداري كنيد، چون او در حال حاضر هم يك فرد متاهل است و تا زماني كه به طور كامل زندگي مشتركش با همسرش تمام نشده نمي توانيد روي او حسابي باز كنيد چون هر لحظه ممكن است همسر فرد تصميم به برگشت بگيرد.

منبع:كانون مشاوران ايران-ازدواج با زن مطلقه| نكاتي كه بايد بدانيد

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ ] [ ۰۸:۴۱:۲۹ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی