moshaverrkhob
moshaverrkhob

ويژگي هاي ظاهري در امر ازدواج تا چه حد مهم و تاثيرگذار مي باشد؟ ظاهر همسر چقدر براي شما مهم مي باشد و چقدر به ويژگي هاي ظاهري او اهميت مي دهيد؟ ازدواج يك امر بسيار مهم مي باشد كه فرد بر اساس معيارهاي شخصي اش آن را انتخاب مي كند و معيارهاي هر كس براي اين تصميم با ديگران متفاوت مي باشد.

برخي از افراد در ازدواج به ويژگي هاي ظاهري بيش تر اهميت مي دهند و براي افرادي سوال پيش مي آيد كه در ازدواج، ويژگي هاي ظاهري تا چه حد مهم مي باشد و آيا اين ويژگي ها بر روي كيفيت و دوام ازدواج اثر مي گذارد يا خير. در اين شرايط بايد آگاهي خود را در معيارهاي مهم ازدواج و تاثير ويژگي هاي ظاهري در ازدواج افزايش دهيد و از مشاور قبل از ازدواج كمك بگيريد تا در اين خصوص شما را راهنمايي كنند و با اطمينان بيش تري تصميم به ازدواج بگيريد.

به خاطر داشته باشيد كه اهميت ويژگي هاي ظاهري براي هر فرد متفاوت مي باشد و بايد با توجه به آن به آن پرداخته شود.

ويژگي هاي ظاهري در ازدواج
در اوايل ازدواج و در شروع رابطه، زيبايي و جذابيت هاي ظاهري نقش پررنگ تري دارد، در صورتي كه فرد مورد نظرتان ويژگي هاي ظاهري مطلوبي داشته باشد راحت تر مي توانيد به ساير ويژگي هاي فرد مقابل تان توجه كند، در حقيقت ظاهر نمونه اي از مولفه هاي ابتدايي در برقراري ارتباط ميان دو جنس مخالف مي باشد.

مسئله زيبايي باعث جذب افراد به سمت يكديگر مي شود آيا اين مسئله بر روي دوام زندگي آن ها هم تاثير دارد يا خير؟ جواب اين سوال هميشه مثبت نمي باشد، شما براي اين كه رابطه رضايت بخشي داشته باشيد و بتوانيد رابطه تان را به مدت طولاني مدتي حفظ كنيد در اين شرايط بايد به ملاك ها ومعيارهاي خود توجه كنيد و تا حد متوسطي به ملاك هاي ظاهري اهميت دهيد.

در صورتي كه به طور متوسط نسبت به ويژگي هاي ظاهري رضايت داشته باشيد به اين معنا نمي باشد به در طولاني مدت، اين زيبايي ظاهري بر روي دوام زندگي شما اثر مي گذارد و آن رابطه را تضمين مي كند، بلكه با گذشت زمان ويژگي هاي ديگري بر روي دوام رابطه اثر مي گذارد كه شامل موارد زير مي شوند:

ويژگي هاي شخصيتي
سبك هاي رفتاري
مهارت هاي ارتباطي
مهارت هاي سازگاري
ويژگي هاي ظاهري بر روي رضايت كلي اثر مي گذارند و در صورتي به اين ملاك هاي ظاهري توجه نشود بر روي كيفيت زندگي اثر مي گذارد اما در طولاني مدت عوامل مهم تري بر روي كيفيت زندگي اثر مي گذارد و نقش و تاثيرگذاري به سزايي دارد.

سخت گيري در معيارهاي ظاهري در ازدواج
ويژگي هاي ظاهري معمولا بر روي تمايلات جنسي اثر مي گذارند و در صورتي كه فرد نسبت به ويژگي هاي ظاهري ناراضي باشد، تمايل جنسي او كم مي شود، كاهش تمايلات جنسي و ناراضي بودن از رابطه جنسي بر روي كيفيت زندگي زوجين اثر مي گذارد، به همين دليل توجه به ويژگي هاي ظاهري براي برخي از افراد نقش مهمي در زندگي آن ها ايفا مي كند و بر روي كيفيت زندگي زناشويي آن ها تاثير مي گذارد.

قبل از ازدواج فرد بايد به شناخت دقيقي از خودش برسد و ملاك هاي دقيق قبل از ازدواج را براي خود تعريف كند و بايد قبل از ازدواج به اين نتيجه برسد كه زيبايي ظاهري تا چه اندازه براي او مهم مي باشد و شامل چه ويژگي هايي است، در اين شرايط بسياري از افراد به خاطر كمبود مهارت خودآگاهي و عدم شناخت كافي از ملاك ها ومعيارهاي خود نمي توانند انتخاب درستي داشته باشند و به همين دليل بدون شناخت، انتخاب اشتباهي را انجام مي دهند و بعدا پشيمان شده و احساس رضايت كافي ندارند، به عنوان مثال اختلاف قد يكي از مهم ترين معيارهاي ظاهري به شمار مي آيد.

در صورتي كه در مورد ظاهر طرف مقابل تان دچار شك و ترديد شده ايد بايد از مشاوره قبل از ازدواج كمك بگيريد تا در اين خصوص شما را راهنمايي كند و به شناخت بهتري نسبت به ملاك هاي مهم خود برسيد در اين شرايط احتمال انتخاب اشتباه براي شما كم مي شود و مي توانيد انتخاب دقيق تر و صحيح تري داشته باشيد.

نكاتي كه در زمينه ظاهر همسر بايد به آن توجه كنيد
متخصصان مشاوره ازدواج براي ويژگي هاي ظاهري به چند نكته طلايي اشاره كرده كه در زمان ازدواج بايد به آن توجه داشته باشيد و با در نظر گرفتن آن ها بتوانيد انتخاب صحيح و درستي داشته باشيد، در ادامه اين مقاله 3 نكته از ويژگي هاي ظاهري همسر را بيان مي كنيم:

1. زيبايي مفهومي نسبي است
توجه به ويژگي هاي ظاهري براي هر شخص يك مفهوم متفاوتي دارد و امري مطلق نمي باشد و به همين دليل همه افراد نمي توانند در مورد آن نظر خاصي داشته باشند، زماني كه مي خواهيد در مورد ازدواج تصميم بگيريد بايد ملاك هاي خودتان را به خوبي بشناسيد و توجه داشته باشيد آن چه براي ديگران اهميت دارد شايد براي شما هيچ اهميتي نداشته باشد و نظراتان را در مورد شخص مورد نظر تغيير ندهد، پس در امر ازدواج معيارهاي خودتان را در اولويت قرار دهيد زيرا هر كس ديدگاه و نظر خاصي در مورد زيبايي دارد و اين ديدگاه ها منحصر به فرد است.

منبع:كانون مشاوران ايران-اهميت ويژگي هاي ظاهري در ازدواج | جذابه؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۳ شهريور ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۰۲:۱۲ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی