moshaverrkhob
moshaverrkhob

پشيماني بعد از طلاق؛ چند دليل براي بازگشت به گذشته

بسياري از زوج هايي كه از يكديگر جدا مي شوند بعد از طلاق، احساس پشيماني كرده و تصور مي كنند كه اشتباه كرده اند. طلاق به معني جدايي زوجين از يكديگر به دليل شكست در زندگي مشترك مي باشد.

اين افراد در ابتدا با عشق و علاقه دو طرفه تصميم به ازدواج مي گيرند اما گاهي اين عشق دوامي ندارد و منجر به طلاق و جدايي مي شود.

بعد از طلاق و جدايي احساس هاي متفاوتي را افراد تجربه مي كنند كه از مهم ترين آن ها مي توان به دلتنگي و پشيماني اشاره نمود. و آن ها از اين كه زندگي شان دوام نداشته است و براي خوب شدن روابط شان تلاش نكرده اند دچار عذاب وجدان مي شوند.

در اين مقاله قصد داريم كه علل احساس پشيماني بعد از طلاق را بررسي كنيم و در پايان نكاتي كه باعث مي شود اين حس در افراد از بين برود را بيان نماييم.

در صورتي كه تصميم به طلاق گرفته ايد بايد قبل از آن از مشاور كمك بگيريد تا در اين خصوص شما را راهنمايي كند.

الف – پشيماني بعد از طلاق : نگاه منفي جامعه
در اكثر موارد، جامعه نسبت به افرادي كه طلاق گرفته اند ديد مثبتي ندارند. اگر در جامعه اي سنتي و پايبند به اصول كلاسيك خانواده زندگي مي كنيد، نگاه منفي آن ها بيشتر خواهد بود. اين ديد منفي منجر به تنش هاي فكري با اجتماع و فشار فكري بر روي فرد مطلقه مي شود.

اين امر در مورد خانم ها و زن هاي مطلقه بيش تر است و عذاب وجدان و پشيماني را براي فرد به همراه خواهد داشت. در اين شرايط فرد خودش را مقصر مي داند و به خاطر اين كار خود را ملامت و سرزنش مي كند.

بعد از طلاق، در زندگي فرد مشكلات بسياري به وجود مي آيد به طوري كه اين مشكلات فشار عصبي بسياري بر روي فرد وارد مي كند برخي از آن ها عبارت اند: مشكلات مالي، تنش هاي رواني، مورد قضاوت قرار گرفتن اطرافيان و حضانت فرزندان.

به خاطر اين مشكلات فرد ممكن است تصميم به بازگشت بگيرد و از طلاق منصرف شده و زندگي اش را ادامه دهد اما توجه داشته باشيد در اين خصوص نبايد عجولانه تصميم بگيريد. و با بررسي همه جوانب سعي كنيد بهترين تصميم را به كمك مشاور بگيريد.

اشتباهاتي كه به طلاق ختم مي شوند
اشتباهات مهلك كه به طلاق و جدايي ختم مي شوند
ب – پشيماني : تاثير طلاق بر زندگي فرزندان
طلاق براي فرزندان بسيار دردناك است زيرا به عنوان فرزندان طلاق با چالش هاي بسياري رو به رو مي شوند. كودكان بسيار حساس هستند و در اكثر موارد با عواقب منفي طلاق رو به رو مي شوند. يكي از اين عواقب دوري از پدر و مادر و دلتنگي براي آن ها مي باشد.

بعد از طلاق نياز عاطفي كودك كه يكي از مهم ترين نيازهاي اوليه و اساسي او مي باشد برطرف نخواهد شد زيرا فرد حضور پدر و مادر و احساس امنيت خاطر و آرامشي كه لازم دارد را نمي تواند بعد از طلاق به طور كامل تجربه كند و اين جدايي ضربه عاطفي مهمي به كودك وارد مي كند

پدر و مادر به خاطر عشق و علاقه اي كه به فرزندشان دارند ممكن است دچار پشيماني شوند و از طلاق منصرف شوند.

ج – تاثير طلاق بر ازدواج بعدي شما
بسياري از افرادي كه طلاق گرفته اند بعد از طلاق تصميم به ازدواج مجدد مي گيرند در حالي كه ممكن است آثار طلاق از بين نرفته باشد.

ازدواج مجدد به دلايل مختلفي به وجود مي آيد اما برخي از افراد بدون اين كه آثار ناشي از جدايي و طلاق را از بين ببرند تصميم به ازدواج مجدد مي گيرند در اين حالت در زندگي مشترك جديد با مشكلاتي رو به رو خواهند شد،

زيرا دلايل طلاق شان را به خوبي بررسي نكرده اند و با بي توجهي نسبت به آن تصميم به ازدواج مجدد گرفته اند.

تصميم عجولانه آن ها باعث شده تا رفتارهاي خود را كه بر روي طلاق اثر گذاشته است را نشناخته و همين عدم تغيير رفتار در زندگي جديد مشكل ساز شده و چالش هايي را به همراه خواهد داشت به طور كه فرد بعد از طلاق دچار پشيماني مي شود.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-پشيماني بعد از طلاق | چند دليل براي بازگشت به گذشته

امتیاز:
بازدید:
برچسب: طلاق، طلاق و جدايي، جدايي زوجين،
موضوع:
[ ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۰۹:۵۶ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی