moshaverrkhob
moshaverrkhob

شباهت فرزندان با پدر و مادر و تاثير آن در ازدواج

شباهت فرزند با پدر و مادر چقدر حقيقت دارد؟ شباهت ميان اين دو چقدر بر ازدواج موثر است. نظر روانشناسان در مورد اين موضوع متفاوت است برخي از آن ها مي گويند كه رفتار فرزندان و ويژگي هاي شخصيتي شان كاملا مي تواند با والدين فرق كند و فرزندان نبايد بر اساس خانواده و والدين شان مورد قضاوت قرار گيرند،

اما برخي ديگر معتقدند با بررسي رفتار والدين مي توان در مورد انتخاب براي ازدواج فرزندان تصميم گرفت و فرزندان شباهت قابل توجهي به والدين شان دارند.

در صورتي كه در مورد اين موضوع سوالاتي داريد، اين مقاله را از دست ندهيد زيرا به بررسي مسائل اساسي و مهم اين موضوع پرداخته است. هم چنين مي توانيد با استفاده از مشاوره ازدواج شباهت فرزندان با پدر و مادر را بررسي كرده و از انتخاب خود براي ازدواج مطمئن تر شويد.

شباهت فرزندان با پدر و مادر و تاثير آن در ازدواج هميشه حقيقت دارد؟
دلايل بسياري منجر به شباهت فرزندان به پدر و مادر مي شود، يكي از اين آن ها سبك تربيتي مي باشد زيرا سبك تربيتي والدين متناسب با رفتار آن ها با فرزندشان مي باشد بنابراين اين سبك تربيتي به طور مستقيم بر خلق و خو و رفتار فرزندان اثر مي گذارد.

به عنوان مثال والديني كه افراد آسان گيري هستند در هنگام تربيت فرزندشان، فشار زيادي به او وارد نمي كنند و كنترل كمتري بر روي او دارند در نتيجه در فرزندشان شخصيت آسان گيري شكل مي گيرد و او هم مانند والدينش زندگي را سخت نمي گيرد.

نقش مادر در تربيت فرزندان از اهميت بسياري برخوردار است و در همين زمينه بايد شباهت فرزندان با پدر و مادر مورد توجه قرار گيرد.

توجه داشته باشيد كه تربيت والدين و خصوصيات آن ها تنها فاكتور تعيين كننده در ويژگي افراد نمي باشد زيرا هر فرد ويژگي هاي منحصر به فرد خودش را دارد و با آن به دنيا مي آيد. اين فرد در طول زندگي با موقعيت مختلف و متفاوتي رو به رو شود و در محيط هايي قرار گيرد كه تجربيات او باعث شود ويژگي هايي متفاوتي در او شكل گيرد.

آن چه در مورد اين موضوع اهميت دارد اين است كه انعطاف پذير باشيد و بدانيد كه شباهت فرزندان به والدين صددرصد نمي باشد.

اما در عين حال نمي توان نقش تربيت خانواده را ناديده گرفت زيرا كم و بيش بر روي رفتار فرزندان تاثير مي گذارد علاوه بر اين برخي از ويژگي ها ژنتيكي كه از والدين به ارث رسيده است نيز قابل تغيير نبوده و نقش زيادي در رفتار فرزند دارد.

نقش خانواده در ازدواج
نقش خانواده در ازدواج
شباهت فرزندان با پدر و مادر و تاثير آن در ازدواج، تجارب آسيب زاي والدين تا چه حد فرزندان را درگير خود مي كند؟
خوشبختانه بسياري از افراد در هنگام ازدواج به مركز مشاوره مراجعه مي كنند، به عنوان مثال ازدواج با كسي كه والدينش درگير اعتياد هستند براي هر شخصي آسان نيست و با نگراني هايي همراه خواهد بود.

در اين شرايط فرد در مورد ازدواج شك و ترديد زيادي دارد، در اين هنگام مراجعه به روانشناس مي تواند در تصميم گيري به آن ها كمك كند.

در اين شرايط شما نمي توانيد طرف مقابل را به خاطر رفتار والدينش مورد قضاوت قرار دهيد و ضعف و نقايص والدين را براي فرزندان در نظر بگيريد.

بنابراين نمي توان صددرصد گفت فرزندان شبيه والدين شان مي شوند. بلكه بايد به بررسي سلامت روان فرد مورد نظر بپردازيد و به عنوان يك فرد مستقل به او نگاه كنيد و ببيند تا چه حد تلاش مي كند تا از محيط هاي آسيب زا دوري كند و شخصيت خودش را مورد بررسي قرار دهيد.

زماني كه تصميم به ازدواج با فردي مي گيريد كه با مشكلات خانوادگي رو به رو است در اين حالت بايد نسبت به انتخابتان حساس تر شويد و شباهت فرزندان با پدر و مادر را به دقت بررسي كنيد و در نظر داشته باشيد كه تصميم شما به ازدواج با اين فرد چه عواقبي را به دنبال دارد.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-شباهت فرزندان با پدر و مادر و تاثير آن در ازدواج

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ] [ ۰۷:۱۵:۲۷ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی