moshaverrkhob
moshaverrkhob

مخالفت خانواده پسر با ازدواج و راه حل آن

مخالفت خانواده پسر با ازدواج مسئله است كه بسياري از زوجين با آن رو به رو مي شوند، ممكن است شما با شرايطي مواجه شويد كه دختري را براي ازدواج انتخاب مي كنيد اما خانواده با انتخاب شما مخالف باشند، در اين حالت تنش هاي ميان شما و خانواده تان به وجود مي آيد كه مي تواند باعث درگيري ميان شما شود.

بسياري از خانواده به دليل عدم اعتماد به انتخاب شما، مخالف ازدواج تان هستند، آن ها گمان مي كنند كه انتخاب همسر بايد توسط خودشان انجام شود زيرا آن ها با تجربه تر هستند.

در صورتي كه از انگيزه ازدواج تان مطمئن هستيد بهترين راه اين است كه به صورت منطقي با خانواده تان صحبت كنيد، هم چنين مي توانيد از مشاوره قبل از ازدواج كمك بگيريد تا در اين زمينه شما را ياري كند تا بتوانيد ازدواج موفقي داشته باشيد و نگراني هاي خانواده تان كاهش يابد.

دلايل مخالفت خانواده پسر با ازدواج او
مخالفت خانواده با ازدواج پسرشان دلايل مختلفي دارد، والدين تصور مي كنند كه خودشان مي توانند دختر بهتري را براي فرزندشان انتخاب كنند و مصلحت فرزندشان را بهتر مي دانند. پدر و مادر فكر مي كنند كه هنوز فرزندشان به بلوغ عاطفي و فكري كافي براي ازدواج نرسيده اند و نمي توانند انتخاب درستي داشته باشند.

نارضايتي از دختر منتخب پسر
برخي از خانواده ها اساسا با دختري كه پسرشان براي ازدواج انتخاب كرده است مخالف مي باشند و آن ها گمان مي كنند كه خودشان بايد براي او، همسري را انتخاب كنند. در حقيقت اين خانواده ها به مشورت دادن پسرشان و عدم تائيد دختري كه او بر مي گزيند قانع نمي باشند و مي خواهند خودشان مستقيم براي همسرشان تصميم بگيرند.

مشكل اين جاست كه خانواده ها به جاي اين كه به دنبال همسر مناسب براي پسرشان باشند بيشتر به دنبال عروسي مناسب براي خودشان هستند كه بتوانند به او افتخار كنند و از نظر آن ها براي پسرشان مناسب باشد.

هراس خانواده از جدايي و مستقل شدن فرزند از خانواده
اين خانواده ها ترجيح مي دهند كه پسرشان فعلا ازدواج نكنند، پسري كه در خانواده نقش پدر و پشتيبان را دارد و اعضاي خانواده به او وابستگي مالي دارند، نگرانند كه با ازدواجش منجر به از دست دادن تكيه گاهشان شود و اين مسئله بسيار براي آن ها نگران كننده مي باشد.

هم چنين ممكن است مادر به پسرش بسيار وابسته باشد و عروس را به عنوان رقيبي براي خود در نظر بگيرد، دليل ديگري كه ممكن است خانواده ها مانع ازدواج پسرشان شوند شك در توانايي پسر براي اداره كردن زندگي مي باشد.

در اين حالت خانواده ها تصور مي كنند كه پسرشان به قدر كافي آگاه نيست و هنوز توانايي مالي اداره زندگي شان را ندارند و از پس زندگي بر نمي آيد به همين دليل از جدايي و مستقل شدن پسرشان مي ترسند.

در نظر داشتن دختري در دوستان و اطرافيان
در بعضي از موارد خانواده ها، دختر ديگري را در آشنايان براي پسرشان پسنديده اند و به همين دليل با انتخاب پسرشان مخالف هستند و دوست دارند پسرشان با دختري كه آن ها انتخاب كرده اند ازدواج كند به همين دليل راضي به ازدواج پسرشان با دختري كه خودش به عنوان همسر انتخاب كرده است نمي شوند.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-مخالفت خانواده پسر با ازدواج و راه حل آن

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۲۲:۴۶ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی