moshaverrkhob
moshaverrkhob

ميزان خواب كودكان، كودكان چند ساعت بايد بخوابند؟

ميزان خواب كودكان

خواب كودكان بسيار مهم است و بر روي رشد و سلامت آن ها تاثير مي گذارد، و به اندازه غذا خوردن و تغذيه ضروري مي باشد. در صورتي كه كودكتان خواب كافي نداشته باشد بر روي هوش، عملكرد روزانه و خلق و خوي او اثر منفي مي گذارد.

كودكان نياز خوابشان متفاوت است و همين مسئله بر روي برنامه خواب والدين تاثير مي گذارد و خوابشان را دچار تغييراتي مي كند.

اين تفاوت ها باعث دشواري در داشتن يك برنامه منظم و متداول براي خواب كودك مي شود اما به دليل اين كه ميزان خواب كودكان بسيار مهم است و حساسيت خاصي در ميزان خواب آن ها وجود دارد بسياري از والدين برنامه هاي زندگي شان را بر اساس نيازهاي فرزندشان مي چينند.

در ادامه مقاله براي اين كه برنامه ريزي بهتري براي ساعات خواب كودكتان داشته باشيد ميزان خواب كودكان، فوايد و روش هاي خواب كافي در كودكان را بيان مي كنيم هم چنين در اين خصوص مي توانيد از مشاوره كودك كمك بگيريد تا در اين زمينه اطلاعات لازم را در اختيار شما قرار دهند و به شما كمك كنند.

ميزان خواب كودكان – فوايد خواب كافي براي كودكان
خواب كافي بر روي كارايي ذهني و جسمي افراد تاثير مستقيم مي گذارد، كودكاني كه در ساعت منظمي مي خوابند نسبت به كودكاني كه خواب كافي و منظمي ندارند داراي هوش و سرعت يادگيري بالاتري هستند، هم چنين خواب كافي در كودكان فوايد ديگري دارد كه برخي از آن ها به شرح زير است:

تقويت سيستم ايمني
افزايش قدرت يادگيري در طول روز
رشد طبيعي و مناسب
خلق و خوي خوب در طول روز
توجه كنيد خواب كودكان بسيار مهم مي باشد و از جمله نيازهاي اساسي و اوليه كودكان است كه به طور مستقيم بر روي مغز آن ها اثر مي گذارد، در صورتي كه فرزندتان در سنين كودكي به دلايل مختلفي خواب كافي و با كيفيتي نداشته باشد در آينده با مشكلات بسياري رو به رو خواهد شد.

ميزان خواب مناسب در سنين مختلف كودكان
نيازهاي انسان در طول مراحل رشد در حال تغيير مي باشد و به همين دليل ميزان خواب مورد نياز كودكان در سنين مختلف متفاوت مي باشد و والدين بايد بر اساس اين تفاوت ها برنامه ريزي داشته باشند.

در ادامه اين مقاله خواب هر كدام از سنين را مورد بررسي قرار مي دهيم. اين برنامه خواب به طور كلي براي كودكان ثابت است ولي هر كودكي ويژگي منحصر به فرد خودش را دارد و ممكن است به خواب كمتر يا بيشتري نياز داشته باشد.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-ميزان خواب كودكان | كودكان چند ساعت بايد بخوابند؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۱ فروردين ۱۴۰۱ ] [ ۰۸:۰۸:۵۰ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی