moshaverrkhob
moshaverrkhob

ازدواج يكي از مهم ترين مسائل زندگي انسان مي باشد و نگراني هاي زيادي را ايجاد مي كند و زوجين قبل از ازدواج بهتر است از روانشناسي ازدواج استفاده كنند تا با بسياري از مسائل آشنا شوند و برخي از آن مسائل براي آن ها مشخص شود، ازدواج موفق و ناموفق بر روي سلامت جسمي و روانشناختي فرد تاثير بسياري دارد.

براي روانشناسان و متخصصان باليني مسائلي مانند كيفيت روابط زناشويي، رضايت زوجين و تاثير آن در سلامت خانواده اهميت بسياري دارد و آن ها بيشتر در مورد موضوعاتي مانند عوامل موثر بر ازدواج و عوامل ارتقا دهنده شرايط كيفي مي پردازند. و آن ها را مورد بررسي قرار مي دهند.

در اين حوزه مسائلي مانند نقش عوامل مادي، فرهنگي و رواني و شخصيتي در تصميم گيري ازدواج مورد بررسي قرار مي گيرد، طرفين بايد قبل از ازدواج مهارت هاي لازم براي ازدواج را ياد بگيرند و آگاهي خود را افزايش دهند.

روانشناسي ازدواج: تاريخچه روانشناسي ازدواج
در ابتدا اين مقاله در خصوص تاريخچه ازدواج مطالبي را بيان مي كنيم و توجه داشته باشيد كه ازدواج مقوله ي پيچيده در دوران بزرگسالي مي باشد، مطالعات علمي و دقيق اين رشته در سال 1930 ميلادي آغاز شد اما در سال 1950 مطالعات دقيق تري بر روي آن صورت گرفت، اولين تحقيقي در اين زمينه منتشر شده است مربوط به روانشناسي ازدواج توسط ترمن و همكارانش بوده است، آن ها سعي داشتند تا تفاوت ازدواج موفق و نا موفق را مورد بررسي قرار دهند و يكي از زمينه هاي روانشناسي ازدواج مربوط به همين موضوع مي باشد.


روانشناسي ازدواج چه كمكي به ما مي كند؟
مباحت مهم در روانشناسي ازدواج
روانشناسي ازدواج شامل دو حوزه كلي مي شود، يكي از آن ها مربوط به مباحثي است كه مربوط به قبل از ازدواج مي باشد، و در واقع تصميم گيري براي ازدواج را در بر مي گيرد، دسته ديگر مربوط به مسائل بعد از ازدواج مي باشد كه بسيار پيچيده تر و گسترده تر است، در صورتي كه شما مباحث مربوط به اين موضوعات را ياد بگيريد و اطلاعاتي در اين خصوص داشته باشيد با راه كارهاي عملي آشنا خواهيد شد و براي بهبود زندگي مشترك تان تلاش خواهيد كرد. در ادامه اين مقاله به توضيح تعدادي از مباحث روانشناسي ازدواج مي پردازيم، ضمن اين كه مباحث مربوط به رشد فردي نيز در همين حوزه جاي مي گيرند.

1. روانشناسي ازدواج: تصميم گيري براي ازدواج
بر اساس مطالبي كه بيان شده است يكي از مباحث روانشناسي ازدواج تصميم گيري براي آن مي باشد كه نقش مهم و حياتي در زندگي شما ايفا مي كنند، در صورتي كه در اين زمينه اطلاعات كافي نداشته باشيد و دست به انتخاب اشتباهي بزنيد در زندگي مشترك با مشكلاتي رو به رو خواهيد شد.

در اين مرحله روانشناسان و مشاوران ازدواج سعي مي كنند به سوالات زير پاسخ دهند:

اين كه هر كس چگونه مي تواند زوج مناسبي براي خود انتخاب كند؟
چه اولويت هايي براي انتخاب همسر بايد در نظر گرفته شود؟
شرايط مادي و خانوادگي تا چه حد اهميت دارند؟
آيا عاشق شدن قبل از ازدواج لازم است؟
هم چنين اين مبحث عوامل شخصيتي در انتخاب همسر مورد بررسي قرار مي گيرد.

منبع:كانون مشاوران ايران-روانشناسي ازدواج چه كمكي به ما مي كند؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۷:۲۷:۰۹ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی