moshaverrkhob
moshaverrkhob

طراح زندگي خود باشيد، چگونه كنترل زندگي خود را به دست بگيريم؟

زندگي شامل موقعيت ها و شرايط ثابت و متغير مي باشد كه شما در طول زندگي و در هر شرايطي مي توانيد طراح زندگي خود باشيد، برخي از آن موقعيت ها را نمي توانيد تغيير دهيد اما بعضي اوقات فرصت داريد تا از زنجيره محدود كننده خود خلاص شويد و زندگي تان را در جهتي كه دوست داريد هدايت كنيد و پيش ببريد.

طراحي زندگي يعني عواملي كه متغير هستند را كنترل كنيد و در جهت رسيدن به خواسته هاي خود آن ها را به كار بگيريد، همچنين طراحي زندگي شامل اصول و مراحلي مي شود كه با دانستن آن اصول مي توانيد طرحي خوب براي خود بسازيد و از آن طريق مسير آينده خود را مشخص كنيد.

علاوه بر اين ها طراحي سبك زندگي يكي از مهم ترين مهارت ها در زندگي مي باشد كه مي توانيد آن مهارت ها را از طريق مشاوره روانشناسي فرا بگيريد.

در ادامه اين مقاله به بررسي كامل طراحي زندگي مي پردازيم.

چرا لازم است تا طراح زندگي خود باشيد؟
لحظات زندگي سرشار از اتفاقاتي مي باشد كه انسان نمي تواند آن ها را كنترل كند و هيچ تضميني وجود ندارد كه زندگي شما چطور پيش خواهد رفت و بسياري از موقعيت ها و شرايط مانند خانواده، محل تولد و اتفاقات دوران كودكي را نمي توانيد كنترل كنيد و آينده قابل پيش بيني نمي باشد.

ولي مي توانيد تصميم بگيريد از نقطه اي كه اكنون قرار گرفته ايد شروع به كنترل و طراحي زندگي خود كنيد.

در واقع تنها عاملي كه مي توان آن را كنترل كرد طراحي شيوه و سبك زندگي امروز مي باشد كه مي تواند مسير زندگي آينده شما را مشخص كند.

به عنوان مثال اگر خانواده تان در شهر كوچكي زندگي مي كنند دليل نمي شود شما هم تا آخر عمر در آن شهر كوچك زندگي كنيد و سبك زندگي والدين تان را در پيش گيريد، شما مي توانيد مكان زندگي و طراحي زندگي خود را تغيير دهيد و در آن مسيري كه دوست داريد پيش برويد.

با انجام مراحل زير طراح زندگي خود باشيد
براي آن كه بتوانيد زندگي خود را آن طور كه دوست داريد و با قدرت طراحي كنيد بايد مراحل طراحي زندگي را به صورت گام به گام بشناسيد و اصول اوليه آن را رعايت كنيد، اين مراحل به شرح زير مي باشند:

طرح ريزي
همانطور كه ساخت خانه نياز به يك طرح اوليه دارد براي اين كه طراحي زندگي شما به درستي انجام شود نياز به يك طرح مشخص مي باشد.

شما بايد در مرحله اول اهداف و خواسته هاي خود را مشخص كنيد و آن ها را براي خود تعريف كنيد و ببينيد در كجا قرار داريد و به كجا مي خواهيد برسيد و بعد از آن مي توانيد زندگي شخصي، روابط دوستانه و عاطفي و شغل و غيره را بر اساس اهداف خود مشخص كنيد.

تمركز و اعتقاد
بعد از اين كه طرح خود را مشخص كرديد بايد افكار خود را به خوبي بشناسيد و ذهنتان را متمركز كنيد و تلاش كنيد تا ذهنيت مثبتي داشته باشيد و آن را در جهت رسيدن به هدف حفظ كنيد در اين صورت با تمام قدرت طرح زندگي خود را پيش ببريد و شانس و موفقيت شما در زندگي افزايش مي يابد.

شما بايد به توانايي خود براي رسيدن به عمل مطمئن باشيد و ذهن خود را براي رسيدن به عمل آماده كنيد و بر روي آن چه كه مي خواهيد متمركز نماييد، زيرا آن چه كه قبل از عمل كردن مهم مي باشد تلاش ذهني شماست.

در ابتدا بايد ذهنتان را شرايط هدف قرار دهيد و طوري وانمود كنيد كه كنترل و طراحي زندگي خود را به طور كامل در اختيار خودتان قرار دارد در اين صورت اقدامات و فعاليت هايي كه انجام مي دهيد نتيجه بخش خواهد بود.

منبع:كانون مشاوران ايران-طراح زندگي خود باشيد | چگونه كنترل زندگي خود را به دست بگيريم؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۵:۰۷:۴۹ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی