moshaverrkhob
moshaverrkhob

براي اين كه ازدواج موفقي داشته باشيد شناخت پيش از ازدواج از اهميت بسياري برخوردار مي باشد، ازدواج انتخابي مهم در زندگي هر فردي مي باشد زيرا تصميم گيري حياتي، كل زندگي فرد را دستخوش تغيير و تحول مي كند، به طور معمول اين تغييرات غير قابل بازگشت مي باشند.

به همين دليل دوره نامزدي و دوره شناخت قبل از ازدواج نقش بسيار تعيين كننده اي ايفا مي كند و دوران بسيار مهمي مي باشد و در آينده زندگي اثر مي گذارد.

با شناخت قبل از ازدواج مي توانيد آينده زيبا و عشقي جاودان براي خودتان خلق كنيد و دوره استثنايي و جذاب مي باشد، هم چنين براي شناخت بهتر مي توانيد از مشاوره قبل از ازدواج كمك بگيريد تا با آسودگي كامل در مسير آغاز زندگي مشترك تان قدم برداريد، در اين مقاله سعي مي شود در مورد راه ها، زمان و موارد مورد اهميت براي شناخت شريك آينده زندگي مطالبي بيان شود.

اهميت شناخت پيش و قبل از ازدواج
شناخت پيش از ازدواج اهميت بسياري دارد و به تلاش براي شناختن ويژگي ها، خصوصيات و علايق طرفين ازدواج گفته مي شود، در واقع قبل از ازدواج طرفين سعي مي كنند تا پايه ي مشتركي در زندگي زناشويي شان پيدا كنند و از اين كه طرف مقابل شان در آينده رابطه عاطفي و زناشويي مناسبي خواهد داشت مطمئن شوند.

قبل از ازدواج بررسي مواردي مانند نقش خانواده، اختلافات فرهنگي در ازدواج و اختلافات طبقاتي از اهميت بسيار بالايي برخوردار است.

راه هاي شناخت پيش و قبل از ازدواج
شناخت قبل از ازدواج به روش هاي مختلفي صورت مي گيرد و اين شناخت بسته به نوع ازدواج دارد. در ازدواج سنتي طرفين در منزل در مورد مسائل كليدي صحبت مي كنند و در صورتي كه خانواده ها معيارها را بپذيرند، وصلت انجام مي شود، برخي از افراد مدتي را به دوستي مي گذرانند تا به شناخت كافي برسند و بعد تصميم به ازدواج مي گيرند.

در اين حالت آن ها به شناخت نسبتا عميقي مي رسند و در جلسات خواستگاري ممكن است صحبت هاي مهمي با يكديگر نداشته باشند، برخي از اين خانواده ها بين اين دو مورد قرار دارند و سعي مي كنند زماني را براي ملاقات در خارج از منزل بگذارند و در مورد مسائل مهم با يكديگر توافق مي كنند و با روحيات يكديگر آشنا مي شوند.

پيش نيازهاي شناخت پيش از ازدواج
هر فردي كه قصد ازدواج دارد بايد داراي ويژگي هاي خاصي باشد، اين ويژگي ها باعث مي شود تا امر شناخت ساده تر شود يكي از اين ويژگي ها، صداقت مي باشد، در صورتي كه فرد در زندگي اش صداقت نداشته باشد و آدم راستگويي نباشد هيچ كدام از مراحل بعدي به خوبي پيش نخواهد رفت.

مهم ترين ويژگي پيش نياز آمادگي براي ازدواج، خودآگاهي مي باشد. پس بايد معيارهايي كه بر اساس آن مي خواهيد همسرتان را انتخاب كنيد را بشناسيد. در امر ازدواج بايد خودتان را به خوبي بشناسيد و ملاك هاي روشن و دقيقي براي ازدواج داشته باشيد و انگيزه و هدف خودتان را براي ازدواج تعيين كنيد در صورتي كه فرد معيارهاي روشني براي ازدواج نداشته باشد و بدون هدف ازدواج كند نخواهد توانست فرايند ازدواج را با موفقيت طي نمايد.

مسئوليت پذيري و تعهد از ويژگي هاي ديگري مي باشد كه فردي كه قصد ازدواج دارد بايد به آن ها توجه كند و در نهايت مواردي مانند توانايي ارتباط اجتماعي، مهارت حل مسئله و مديريت هيجانات باعث مي شوند تا فرايند شناخت آسان تر انجام گيرد و طرفين به خوبي با ويژگي هاي يكديگر آشنا شوند.

مدت زمان شناخت پيش و قبل از ازدواج
مدت زماني كه براي شناخت طرف مقابل نياز است به عوامل بسيار زيادي بستگي دارد، عواملي مانند محدوديت هاي فرهنگي و آداب و رسوم خانوادگي شديدا آن را تحت تاثير قرار مي دهد، به طور كلي بازه مناسب براي شناخت يك دوره شش ماهه مي باشد البته بايد نوع ارتباط در اين شش ماه از نوع ارتباط هر روزه باشد به شكلي كه فرد در شرايط مختلف بتواند فرد مقابلش را ببيند و بسنجد. در صورتي كه در دوره شناخت رابطه فرد به صورت عميق نباشد و طرفين درگير هيچ گونه تعارض و اختلافي نشوند ممكن است شناخت كامل و صحيحي از يكديگر به دست نياورند.

منبع:كانون مشاوران ايران-شناخت پيش از ازدواج| مشاوره قبل از ازدواج

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۴۱:۵۰ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی