moshaverrkhob
moshaverrkhob

سنجش استرس، چرا بايد استرس را اندازه گيري كرد؟

همه انسان ها در طول زندگي شان استرس و اضطراب هاي زيادي را تجربه مي كنند، به همين دليل بررسي و سنجش استرس از اهميت بالايي برخوردار است، تا افراد بتوانند استرس خودشان را كنترل كنند و با كاهش استرس سلامت و بهداشت جسمي و رواني شان را ارتقا دهند.

افراد با استفاده از محرك هايي مانند زنگ تلفن، امتحان هاي مدرسه و دانشگاه، فشارهاي كاري و تحصيلي، مرگ عزيزان و غيره دچار استرس مي شوند.

در صورتي كه استرس افراد بيشتر از ظرفيت آن ها باشد تحمل اين شرايط براي آن ها سخت خواهد بود اما در برخي از اوقات بدن فرد به طور ناخودآگاه با استفاده از روش هاي نادرست به دنبال راهي براي فرار مي گردد تا از استرس دور شود.

اين همان موقعيت هايي است كه شما نسبت به استرس آگاهي نداريد و يا آن را در غالب رفتارهاي ديگري بروز مي دهيد. در صورتي كه استرس را مورد سنجش قرار دهيد خواهيد توانست علت اصلي ناراحتي تان را درك كنيد و با كمك گرفتن از مشاوره و شركت در جلسات مشاوره استرس تان را كنترل كنيد.

اهميت سنجش استرس
توانايي انسان براي سازگاري با نيازهايش با تجربه استرس ارتباط دارد به طور مثال ممكن است فرد يك كار جديد را در زندگي اش شروع كند كه بسيار براي او جذاب و هيجان انگيز است اما در صورتي در اين راه موفق خواهد بود كه همه چيز در زندگي پايدار و مثبت باشد.

اگر همزمان با كار جديد تصميم به نقل مكان بگيريد يا همسرتان بيمار شود شرايط سخت خواهد شود و ممكن است فشارهاي رواني بسياري بر روي شما وارد شود كه باعث بروز علائم و نشانه هاي استرس مي شود.

در اين شرايط بايد از روش هاي درماني كمك بگيريد تا بتوانيد اضطراب و استرس خود را به تعادل برسانيد و آن را كاهش دهيد.

در بسياري از موارد استرس به بيش ترين حدش مي رسد و اختلالات رواني را به وجود مي آورد در اين جا اهميت سنجش استرس مشخص مي شود و بايد اندازه بگيريد كه استرسي كه در زندگي چه اندازه است و چه ميزان از آستانه تحمل شما بالاتر مي باشد.

هم چنين توجه داشته باشيد كه آستانه كنار آمدن با اتفاقات ناگوار متفاوت مي باشد به طور مثال استرسي كه به خاطر طلاق به وجود مي آيد با استرس ناشي از تغيير مسئوليت ها و محل كار تفاوت مي كند به همين دليل افراد بايد بتوانند به درستي ميزان استرس را بسنجند تا براي كنترل آن بتوانند تصميمات درستي بگيرند.

مقياس هاي سنجش استرس
براي سنجش ميزان و نوع استري ( استرس لحظه اي، مكرر و مزمن) ابزارها و تست هاي زيادي براي كودكان و بزرگسالان وجود دارد، به عنوان مثال يكي از ابزار ها مقياس استرس كودرون است.

هم چنين يكي از كاربردي ترين ابزارها، مقياس رتبه تعديل يافته اجتماعي مي باشد كه به عنوان مقياس هلمز و راهه شناخته مي شود.

با كمك اين مقياس مي توانيد استرس سالانه خود را مورد سنجش قرار دهيد و به درستي آن را مديريت كنيد.

در اين خصوص مركز ستاره ايرانيان امكاناتي را براي شما فراهم كرده است كه مي توانيد استرس تان را مورد سنجش قرار دهيد و با ارائه خدمات درماني به شما كمك مي كند تا به آرامش روحي و جسمي برسيد و استرس تان را كاهش دهيد.

سنجش استرس با مقياس هلمز و راهه
آزمون هلمز و راهه چهل و يك موقعيت را در اختيار فرد قرار مي دهد و اين مقياس ها به صورت پرسش نامه اي هستند.

منبع:كانون مشاوران ايران-سنجش استرس | چرا بايد استرس را اندازه گيري كرد؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: استرس، كنترل استرس، سنجش استرس،
موضوع:
[ ۱ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۳۶:۵۲ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی