moshaverrkhob
moshaverrkhob

يكي از معيارهاي كه در زمان ازدواج بايد به آن توجه شود اختلاف سني در ازدواج مي باشد، در بسياري از باورهاي فرهنگي و اعتقادي براي زن و مرد اختلاف سني مناسب را تعيين مي كنند، بسياري از خانواده ها اعتقاد دارند بايد سن مرد بيش تر از زن باشد در اين صورت زندگي زوجين ثبات بيش تري خواهد داشت.

زماني كه موضوع ازدواج را مورد بررسي قرار مي دهند برخي از موضوعات زير را مورد بررسي قرار مي دهند كه عبارت اند از:

رشد روانشناختي
شناخت پيش از ازدواج
تشابهات شخصيتي
موارد بيان شده از مولفه هاي تاثيرگذار در امر ازدواج مي باشند، و زوجيني كه دوره سني آن ها با يكديگر مشابه باشند به احتمال زياد در مولفه هاي بيان شده همسو هستند، با اين حال تفاوت سني در ميان زوجين عامل اصلي در ميزان موفقيت زندگي آن ها به شمار نمي آيد و براي اين كه ازدواج موفق تري داشته باشيد بايد سعي كنيد با آگاهي بهتر تصميم بگيريد و در زمينه ازدواج و مشكلات خانوادگي تصميم گيري صحيحي داشته باشيد در اين شرايط مي توانيد از مشاوره خانواده كمك بگيريد تا در اين خصوص به نتيجه گيري صحيحي برسيد.

باورهاي جامعه درباره اختلاف سني در ازدواج
در جامعه ما از نظر اعتقادي و فرهنگي بر روي اختلاف سني زوجين تاكيد بسياري دارند و اين الگو بيش تر طرفدار بزرگتر بودن مرد از زن مي باشند و اعتقاد دارند هر چه سن مرد از زن بيش تر باشد آن زندگي ثبات بيش تري خواهد داشت و از سوي ديگر عواملي مانند افزايش فعاليت زنان در جامعه، اهميت دادن به تحصيلات، پا به عرصه گذاشتن زنان با اعتماد به نفس به بازار كار، باعث شده است تا مسئله بزرگ تر بودن مرد از لحاظ سني در امر ازدواج براي ثبات زندگي زناشويي زير سوال برود.

در اين خصوص افراد به توان مديريتي در مردان اعتقاد دارند و حس مي كنند كه مردان در كنار توان تربيتي زنان مي توانند زندگي زناشويي متعادلي داشته باشند.


تفاوت سني مناسب در ازدواج چقدر است؟
امروزه بيش تر از گذشته شاهد بزرگ تر بودن زن از مرد در امر ازدواج مي باشيم و بر اساس ازدواج هاي صورت گرفته مشخص شده است كه اختلاف سني به تنهايي و به صورت مستقيم بر روي رضايت زناشويي تاثيري نمي گذارد و اين مسئله به تفاوت سني زن يا مرد مربوط نمي شود.

در اين خصوص تحقيقات بسياري صورت گرفته است و بر اساس تحقيقات انجام شده اين موضوع نه تنها قواعد را بر هم زده است بلكه باعث شده است افراد در امر ازدواج به عوامل روانشناختي توجه بيش تري داشته باشند و آن ها را بيش از گذشته مدنظرشان قرار دهند، شناخت پيش از ازدواج از اهميت بسياري برخوردار است و بيش از گذشته بايد به آن توجه كنند.

عوامل تاثيرگذار بر رضايت زناشويي
عواملي كه بر روي زندگي زناشويي اثر مي گذارد و از مولفه هاي تاثيرگذار زندگي زناشويي است مي توان به بلوغ روانشناختي طرفين و شناخت دقيق زوجين نسبت به يكديگر اشاره نمود در صورتي كه زن و مرد از نظر شخصيتي، شباهت هايي با يكديگر داشته باشند سلايق، فعاليت ها و اهداف مشتركي خواهند داشت و در اين شرايط روابط زناشويي آن ها از ثبات بيش تري برخوردار مي شود.

هم چنين توجه به انگيزه هاي ازدواج از اهميت بسياري برخوردار است در صورتي كه فرد از انگيزه هاي ازدواجش آگاه باشد و اين انگيزه ها بيش تر مربوط به عوامل دروني شود تا بيروني، فرد در امر ازدواج موفق تر خواهد بود و احتمالا آمادگي او براي ازدواج بالاتر است.

برخي از جوانان ممكن است به بلوغ عاطفي، اجتماعي و اقتصادي نرسيده باشند و به خاطر فشار والدين و اطرافيانشان تصميم به ازدواج گرفته اند، آن ها چون مهارت هاي لازم براي ازدواج موفق را كسب نكرده اند نمي توانند انتخاب صحيحي داشته باشند.

تصميمي كه نوجوان در اين شرايط مي گيرد به خاطر فشار محيط مي باشد و در اين شرايط ممكن است فرد آمادگي براي ازدواج نداشته باشد. عوامل موثر در ازدواج مي توان به هم سو بودن و شباهت طرفين اشاره نمود البته توجه داشته باشيد هيچ كدام از زوجين به صورت صددرصد به يكديگر شبيه نيستند، اما هر چه ميزان شباهت بيش تر باشد احتمال صميميت، ثبات و رضايت طرفين افزايش مي يابد، توصيه مي شود اگر تصميم به ازدواج گرفته ايد قبل از ازدواج با معيارهاي انتخاب همسر مناسب آشنا شويد.

منبع:كانون مشاوران ايران-تفاوت سني مناسب در ازدواج چقدر است؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۶ دى ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۰۰:۲۵ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی