moshaverrkhob
moshaverrkhob

مبارزه با بيماري سرطان، چگونه با بيماري سرطان مبارزه كنيم؟

مبارزه با بيماري سرطان مسئله اي است كه هر دو بعد روحي و جسمي را درگير مي كند به همين دليل نبايد تاثير شرايط روحي و جسمي را در سيكل درمان ناديده بگيريد و دست كم گرفته شود.

توجه داشته باشيد براي درمان سرطان علاوه بر درمان جسمي، مراقبت از سلامت ذهني و عاطفي از اهميت بسياري برخوردار است، زيرا شرط اصلي شكست سرطان داشتن انگيزه قوي و از دست ندادن اميد مي باشد.

عواملي مانند استرس، نگراني و خشم باعث تضعيف شدن ايمني بدن مي شود در اين شرايط بايد سلامت روان و روحيه قوي داشت تا بتوان با سرطان مبارزه كرد. روحيه افراد و بهزيستي رواني نقش بسيار مهم و حساسي براي مقابله با سرطان دارد.

به همين دليل در اين مقاله به بررسي اين موضوع پرداخته مي شود و در مورد نحوه تغييرات رفتاري و شخصيتي، نحوه بهبود و تقويت روحيه و نقش خانواده در افراد مبتلا به بيماري سرطان توضيحاتي را بيان مي كنيم.

مبارزه با بيماري سرطان
چگونه سرطان يك فرد را تحت تاثير قرار مي دهد
زماني كه فرد متوجه بيماري سرطان خود مي شود احساسات منفي مانند غم، اندوه، خشم، نااميدي، بي حوصلگي و ترس به سراغش مي آيد، در ابتدا درك اين بيماري سخت است و شما حق داريد غمگين و ناراحت باشيد اما اين حالت نبايد ادامه داشته باشد شما بايد اين احساسات منفي را شكست دهيد.

زماني كه دچار اين احساسات مي شويد اطرافيان متوجه تغيير ناگهاني در شخصيت و رفتار شما مي شوند برخي از اين تغييرات رفتاري و شخصيتي در بيماران سرطاني ديده مي شود كه در صورتي كه به آن رسيدگي نشود شدت آن زياد شده كه برخي از اين علائم شامل موارد زير مي شود:

افسردگي حاد
اضطراب
نوسانات رفتاري و خلقي شديد
تحريك پذيري سريع از عوامل و تغييرات خارجي
عدم انگيزه و علاقه به زندگي
رفتارهاي اجتماعي و فرهنگي نامقبول
عدم داشتن تمركز
مشكل در تشخيص احساس خود و ديگران
چرا بعد از ابتلا به سرطان افراد تغيير رفتار و شخصيت مي دهند؟
افرادي كه به بيماري سرطان مبتلا مي شوند بايد بدانند كه اين بيماري چطور بر روي روحيه و رفتار و شخصيت آن ها تاثير مي گذارد، البته سرطان با دردها و عوارضي همراه مي باشد كه دردها و عوارض بي تاثير نيست و بر روي رفتار و روحيه تاثير مي گذارد.

در ادامه اين مقاله جنبه هاي مختلفي كه بر روي رفتار و شخصيت فردي كه مبتلا به سرطان است را بيان مي كنيم در اين شرايط كمك گرفتن از مشاوره كنترل استرس و اضطراب مي تواند مفيد باشد و مشكلات رواني را كاهش دهد و هم چنين در تغيير رفتار و شخصيت فرد كمك كننده باشد.

منبع:كانون مشاوران ايران-مبارزه با بيماري سرطان | چگونه با بيماري سرطان مبارزه كنيم؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۴ دى ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۱۳:۲۸ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی