moshaverrkhob
moshaverrkhob

تاثير استرس بر شير مادر ، استرس چگونه بر شير مادر و نوزاد تاثير مي گذارد
دوران شيردهي بعد از حاملگي و زايمان بسيار مرحله ي حساسي مي باشد كه بايد سعي شود با موفقيت اين مرحله سپري شود و فرد ظرفيت هاي رفتاري خاصي بايد داشته باشد تا دچار استرس نشود و دوران شيردهي را به خوبي به اتمام برساند.

آيا از تاثير استرس بر شير مادر آگاهي و اطلاعاتي داريد؟
در اين دوران مادر بسيار حساس است و روحيه لطيف و شكننده اي دارد و ممكن است موضوعات و مسائل كوچك باعث آشفتگي رواني در او شود.

همچنين بايد در نظر داشته باشيد كه استرس دوران شيردهي با استرس روزمره متفاوت مي باشد و گاهي مادران دچار استرس دوران شيردهي مي شوند كه تاثيرات منفي بر روي نوزاد مي گذارد اما گاهي اوقات به اين مسئله توجه نمي كنند و آن را كم اهميت جلوه مي دهند.

در اين مواقع مادر بايد چه مسائل و نكاتي را بداند؟ ديگران به خصوص مرد نسبت به مادر و كودك چه وظايفي دارد؟ چه روش ها و راه حل هايي براي آرامش مادر وجود دارد؟ مادر بايد با آگاهي كامل در مورد استرس به سوالات پاسخ دهد تا بتواند استرس را كاهش دهد و از سلامت كودك خود اطمينان داشته باشد.

مزاياي تغذيه با شيرمادر
شير مادر بسيار مفيد است و شيردهي براي هر دو آن ها، مادر و كودك از همه جهات بسيار مفيد مي باشد و براي سلامتي آن ها خوب مي باشد.

اين منبع غذايي بسيار مغذي و مفيد است و اصلي ترين و سالم ترين منبع غذايي مي باشد.تاثير استرس بر شير مادر

شيرخشك و شير آماده نمي تواند جايگزين شيرمادر شود و در صورت امكان نبايد از آن ها استفاده كرد و فقط در مواقع ضروري مورد استفاده قرار مي گيرد.

شيرمادر باعث مي شود تا كوچك رشد سالم و با كيفيتي داشته باشد و در آينده او را از بيماري هاي احتمالي مانند عفونت، ديابت، اگزما، آسم و آلرژي محافظت مي كند.

شيردهي فايده هاي بسيار دارد و باعث مي شود علاوه بر كودك براي مادر مفيد باشد اگر كودك از شير مادر تغذيه كند، كاهش وزن براي مادر روند بهتري خواهد داشت و رحم سريع تر به اندازه اوليه خود بر مي گردد.

همچنين مادر از بيماري هايي نظير سرطان رحم و تخمدان، پوكي استخوان و افسردگي پس از زايمان پيشگيري كرده و در امنيت خواهد بود.

تاثير استرس بر شير مادر
هنگامي كه فرد به فشار رواني دچار مي شود از شدت استرس هورمون كورتيزول توسط غده فوق كليه ترشح مي شود.

هنگامي مادر در شرايط استرس و تنش زا قرار مي گيرد اين هورمون پس از ترشح از طريق خون وارد شير مي شود و كودك با تغذيه كردن شير آن را وارد بدنش مي كند.

اين هورمون هنگامي كه وارد شير مي شود و كودك پس از تغذيه كردن از شيرمادر آن را وارد بدنش مي كند كه در آن هنگام به آن كورتيزول دست دوم مي گويند.

اين ماده وقتي وارد بدن نوزاد مي شود باعث مي شود نوزاد دچار واكنش هايي مانند حساسيت، ترس، خشم، بي قراري و احساس ناراحتي و نگراني در او به وجود آيد.

بر اساس تحقيقات انجام شده نوزادان دختر واكنش بيشتر و سريع تري نسبت به پسران نشان مي دهند هنگامي كه شير حاوي كورتيزول مي خورند.

اين واكنش ها ممكن است به دليل وجود ژن حامل صفت استرس در شيرخوار باشد و به همين دليل در دختران شديدتر است.

منبع:كانون مشاوران ايران-تاثير استرس بر شير مادر ، استرس چگونه بر شير مادر و نوزاد تاثير مي گذارد

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۸ دى ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۲۲:۲۷ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی