moshaverrkhob
moshaverrkhob

تاثير خودشناسي در ازدواج چقدر است؟ + نكات اساسي

تاثير خودشناسي و خودآگاهي در ازدواج موفق چقدر مي باشد؟ خودشناسي بسيار مهم مي باشد و در تمام ابعاد زندگي به ويژگي در امر ازدواج از اهميت بسياري برخوردار است. خودشناسي مجموعه اي از شناخت ها و تصورات واقعي مي باشد كه افراد نسبت به خودشان دارند.

يكي از عواملي كه باعث موفقيت در زندگي مشترك و روابط زناشويي مي شود اين است كه افراد بتوانند يكديگر را به خوبي بشناسند و درك كنند، اما قبل از اين لازم است كه براي شناخت همسر و شريك زندگي تان ابتدا شناخت درستي از خودتان به دست آوريد.

براي اين منظور بايد از مشاوره قبل از ازدواج كمك بگيريد، براي اين كه آگاهي خود را در مورد اهميت خودشناسي در ازدواج و راه هاي افزايش آن بالا ببريد لازم است اين مطلب را مورد مطالعه قرار دهيد.

تاثير خودشناسي در ازدواج
از مهم ترين ابعادي كه در زندگي هر فردي مهم مي باشد خودشناسي در ازدواج است، بسياري از زوج ها به دليل عدم شناخت ابعاد مختلف شخصيت خود، علايق و خواسته ها زندگي ناموفق را تجربه كرده اند.

شما در ابتدا بايد بدانيد كه چطور خودتان را دوست داشته باشيد و بعد به دنبال شريك زندگي مناسب با معيارهاي خود باشيد.

بسياري از افراد از بعد از ازدواج متاسف اند زيرا آن ها معتقدند كه اگر خودشناسي بيشتري داشتند مي توانستند همسر بهتري را براي خودشان انتخاب كنند.

خودشناسي به شما كمك مي كند كه علاوه بر شناخت خود ديگران را بهتر بشناسيد و روابط با كيفيتي را با آن ها برقرار كنيد در اين صورت خواهيد توانست همسري متناسب با خود، انتخاب نماييد.

خودشناسي چه مسائلي را در بر مي گيرد؟
اينكه بدانيد زماني كه در مورد خودشناسي و نقش آن در ازدواج صحبت مي كنيد بايد به سراغ كدام حوزه ها برويد تا حدود زيادي با ابعاد قضيه آشنا خواهيد شد.

ازدواج كردن مسئله بسيار مهمي مي باشد و شما قبل از آن كه با اين مسئله رو به رو شويد بايد آگاهي هاي لازمي را به دست آوريد، براي شناخت خود در ازدواج ۴ عامل زير را در نظر بگيريد.

تاثير خودشناسي در ازدواج، ميزان هوش خود را بسنجيد
يكي از عواملي كمك مي كند فرد زندگي مشترك موفقي داشته باشد مسئله هوش است هر كسي بايد از ميزان هوش خود آگاهي كاملي داشته باشد و آن را براي ازدواج ملاك قرار دهد.

هر پسر و دختري كه قصد ازدواج دارند بايد از لحاظ فكري و هوشي با يكديگر تناسب داشته باشند تا بتوانند زندگي موفق تري را تجربه كنند.

سلامت جسمي و روحي
شما در ابتدا بايد نسبت به سلامتي خود آگاهي كاملي داشته باشيد در صورتي كه با مشكلات روحي رواني مثل افسردگي، وسواس فكري عملي و سوء ظن بيش از حد دچار باشيد بر روي ازدواج شما و طرف مقابلتان تاثير منفي مي گذارد.

هم چنين مشكلات جسمي مثل معلوليت ذهني و جسمي، ايدز، سوختگي، سل و غيره در امر ازدواج بسيار مهم مي باشند. افراد بايد از وجود اين مشكلات در خودشان آگاهي كاملي داشته باشند و بدانند در چه وضعيتي قرار دارند تا در زندگي مشترك و رابطه دو طرفه دچار مشكل نشوند.

منبع:كانون مشاوران ايران-تاثير خودشناسي در ازدواج چقدر است؟ + نكات اساسي

امتیاز:
بازدید:
[ ۶ دى ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۳۲:۲۴ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی