moshaverrkhob
moshaverrkhob

براي طي مراحل طلاق چه بايد كرد؟

مراحل طلاق توافقي به چه صورت مي باشد؟ تصميم گيري براي جدايي و طلاق يكي از حساس ترين موقعيت هايي مي باشد كه زوجين با آن رو برو مي شوند، فرآيند طلاق يك پرسه طولاني مي باشد و به خاطر تنش هاي زوجين و عدم سازش نهايي زن و مرد به وجود مي آيد و در طي مراحل طلاق عاطفي، دادخواست طلاق، حضور مرتب در دادگاه و جدايي كامل صورت مي گيرد. طلاق توافقي يكي از انواع طلاق مي باشد كه در طي آن زوجين براي آخرين بار در تمام مراحل طلاق توافقي و رسيدگي به پرونده به تفاهم مي رسند و هم چنين در مورد موضوعاتي مانند مهريه، نفقه، حضانت فرزندان و غيره به توافق رسيده اند و در دادگاه حاضر مي شوند.

در ادامه اين مقاله به بررسي مراحل طلاق توافقي مي پردازيم و به طور خلاصه آن ها را مرور مي كنيم.

طلاق توافقي زن و مرد
طلاق توافقي در فضايي منطقي بين زوجين به وجود مي آيد و زن و مرد بدون هيچ ناراحتي و با احترام از يكديگر جدا مي شوند، در طلاق توافقي حقوق مادي و معنوي زن و مرد حفظ مي شود و در عمل سعي مي شود تا شرايط طلاق آسان شود و آسيب هاي آن براي هر دو نفر كاسته شود.

در صورتي كه طرفين طلاق، تمايل داشته باشند تا مفاد قرارداد ضمن عقد بازنگري شود، امكان توافق مجدد وجود دارد و توافق بر سر حداقل حقوق اساسي و تغيير مفاد قرارداد ضمن عقد در اين مرحله از اهميت بالايي برخوردار مي باشد.

در صورتي كه دو طرف موافقت نامه شان را اعلام كنند اين موافقت نامه همراه با دادخواست طلاق از سوي مرد يا زن كه داراي حق طلاق مي باشند به دادگاه ارائه مي شود و بقيه اقدامات طلاق توافقي صورت مي گيرد.

مزاياي طلاق توافقي چيست؟
اجتناب از صرف هزينه و وقت زياد در فرايندهاي حقوقي و قانوني
حفظ احترام و كرامت زن و مرد
كاهش يافتن صدمات روحي و اجتماعي
امكان تحقق درصد نامناسبي از مطالبات زن و مرد در زمان كوتاه
داشتن بار مثبت همراه با يادگيري مهارت احترام و انتخاب عاقلانه در زوجين
مشكلات و محدوديت هاي طلاق توافقي
زماني كه مسئله طلاق توافقي مطرح مي شود لزوم و اجبار براي حضور در دادگاه از طرفين سلب مي شود و اين به اين معني است كه طرفين براي حضور در دادگاه بايد با يكديگر به توافق برسند به عنوان مثال در شرايطي كه شوهر از آمدن به دادگاه سر باز بزند در اين حالت مراحل طلاق توافقي به وضعيتي طولاني مدت و مشكل ساز تبدلي خواهد شد، البته براي حل اين مشكل راه حلي وجود دارد و شما مي توانيد زمان ثبت دادخواست طلاق خود الزام حضور به دادگاه را در تعهدات دو طرف ذكر نماييد تا در ادامه روند طلاق با مشكلي رو به رو نشويد.

منبع:كانون مشاوران ايران-مراحل طلاق توافقي | كاملترين مراحل با توضيحات

امتیاز:
بازدید:
[ ۳ دى ۱۴۰۰ ] [ ۰۲:۱۲:۵۱ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی