moshaverrkhob
moshaverrkhob

تقويت بدن بعد از ترك اعتياد، بهترين روش ها و راهكارها

آيا از اهميت تقويت بدن بعد از ترك اعتياد باخبر هستيد؟ مصرف مواد مخدر باعث مي شود آسيب ها و مضرات بسياري به جسم، ذهن و كاركردهاي شناختي وارد شود و بسياري از عملكردهاي بدن را با اختلال رو به رو مي كند، مواد مخدر باعث مي شود تا رفتارها و عادت هاي غلطي در فرد به وجود آيد كه يكي از اين عادت ها رژيم غذايي نامناسب مي باشد.

بسياري از افرادي كه به اعتياد دچار هستند دچار سوء تغذيه مي شوند، از طرفي مصرف مواد مخدر باعث مي شود تا در هضم غذا اختلالاتي به وجود آيد و منجر به ضعيف تر شدن وضعيت جسماني فرد شود، با داشتن برنامه غذايي مناسب و رفتارهاي سالم مي توانيد بدن را تقويت كنيد و بعد براي ترك اقدام نماييد. در اين مقاله در مورد بايد و نبايد هاي تقويت بدن بعد از ترك مطالبي بيان شده است.

تقويت بدن بعد از ترك اعتياد
بسياري از افراد زماني كه مواد مخدر مصرف مي كنند تصور مي كنند كه اين مواد به آن ها انرژي مي دهد اما آن ها به دليل مصرف مواد دچار كاهش اشتها، سوء هاضمه، نقص عملكرد كبد و لوزالمعده، كم كاري روده و عدم دفع مناسب سموم از بدن مي شود.

ترك اعتياد بايد تحت نظر روانشناس و مشاور صورت گيرد و در اين شرايط متخصص به شما كمك مي كند تا بتوانيد وسوسه ها را كنترل كنيد و دوباره به سمت اعتياد نرويد، يكي از مواردي كه بايد در ترك اعتياد به آن توجه شود، برنامه غذايي و ورزش مي باشد.

در ترك اعتياد بايد از جلسات مشاوره اي استفاده نماييد هم چنين در كنار آن تغذيه مناسبي داشته باشيد تا به تقويت بدن شما بعد از ترك اعتياد كمك كند و وضعيت جسماني مناسب تري داشته باشيد، در صورتي كه وضعيت جسماني بهتري داشته باشيد فشارها و علائم ترك كمتر مي شود و بازگشت به اعتياد كاهش مي يابد.

بايد هاي بعد از ترك اعتياد
بعد از اين كه مواد مخدر را ترك كرديد جسم شما به تقويت بيشتري نياز دارد، مواد مخدري كه پيش از ترك، مشكلات جسماني فرد را تا حدودي پنهان مي كرده اند ديگر وجود ندارد و اين مشكلات نشان داده مي شود و براي تقويت بدن بايد تغذيه مناسب به همراه ورزش و استراحت كافي داشته باشيد تا بدن شما بعد از ترك اعتياد به خوبي تقويت شود، براي تقويت بدن مي توانيد از دستورالعمل هاي زير پيروي كنيد:

ورزش روزانه براي تقويت بدن بعد از ترك اعتياد
ورزش در صورتي كه به طور منظم و روزانه انجام شود انرژي بدن و اعتماد به نفس فرد را افزايش مي دهد و باعث بهبود روحيه و خلق فرد مي شود، هم چنين ورزش استرس را كاهش مي دهد و علائم افسردگي كه به خاطر ترك اعتياد به وجود آمده است را كاهش مي دهد، ورزش هم چنين ميل به مصرف مجدد را كاهش مي دهد.

اما بايد اين نكته را در نظر بگيريد كه ورزش كردن به تنهايي وسوسه مصرف را از بين نمي برد و مانع از عود مجدد اعتياد نمي شود بايد در كنار ورزش كردن از متخصص كمك بگيريد و تحت نظر او فرايند ترك را ادامه دهيد تا ترك اصولي و درستي داشته باشيد. هم چنين براي داشتن برنامه ورزشي از همان ابتدا لازم نيست فعاليت جسمي طولاني داشته باشيد شما مي توانيد روزانه ۱۰ دقيقه ورزش كنيد و به تدريج مقدار زمان آن را افزايش دهيد.

۲٫ نوشيدن آب كافي
در طول روز حداقل ۸ ليوان آب مصرف كنيد زيرا مصرف آب به تخليه مواد سمي كمك مي كند و آسيبي كه به دستگاه گوارش شما در اثر اعتياد وارد شده است را جبران مي نمايد، قبل از وعده هاي غذايي بهتر است يك ليوان آب مصرف كنيد تا بتوانيد مشكلات يبوست و گوارشي كه در اثر اعتياد به وجود آمده است را از بين ببريد.

۳٫ مصرف وعده هاي كوتاه و منظم
بعد از ترك مواد بايد همواره خود را سير نگه داريد، شما بايد در فواصل دو تا چهار ساعت وعده غذايي داشته باشيد، اين كار باعث مي شود تا قند خون ثابت بماند و بدن شما بهتر بتواند در برابر مشكلات جسماني مقاومت كند.

در صورتي كه نتوانيد از وعده غذايي استفاده كنيد مي توانيد از تنقلات مغذي و آجيل كمك بگيريد و در طول روز آن ها را مورد استفاده قرار دهيد.

منبع:كانون مشاوران ايران-تقويت بدن بعد از ترك اعتياد، بهترين روش ها و راهكارها

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ترك اعتياد، اعتياد، تقويت بدن،
موضوع:
[ ۲۲ آبان ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۲۱:۴۴ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی