moshaverrkhob
moshaverrkhob

دردهاي جسماني ترك اعتياد و راه هاي درمان آن، پا درد، درد دست و عضلات بدن

راه درمان درد جسماني ترك اعتياد چه مي باشد؟ امروزه اعتياد به مواد مخدر يكي از شايع ترين بيماري ها مي باشد كه با عوارض جسماني و رواني زيادي همراه است و به فرد و جامعه آسيب هاي جبران ناپذيري وارد مي كند، ترك كردن و كنار گذاشتن مواد فرايند بلند مدتي مي باشد كه نياز به مراقبت دارد همچنين بعد از ترك اعتياد و سم زدايي بدن مدت زمان بسياري نياز است تا عوارض كه به دليل اعتياد به وجود آمده است از بين برود.

يكي از شايع ترين عوارض و پيامد هاي ترك اعتياد درد جسماني آن مي باشد در صورتي كه فرد درد هاي جسماني (به خصوص پا درد، درد دست و عضلات بدن) را ناديده بگيرد احتمال دارد فرد سال هاي سال اين درد ها را همراه خود داشته باشد، در اين مقاله به بررسي علائم و نحوه درمان دردهاي جسماني ( پا درد، دست درد و درد هاي عضلاني) مي پردازيم.

دردهاي جسماني ترك اعتياد
ترك اعتياد با توجه به اين كه فرد به چه موادي اعتياد دارد، چالش هاي مخصوص به خود را دارد، ترك برخي از مواد با علائم جسمي همراه مي باشد و برخي ديگر باعث بروز علائم رواني مي شود، مواد مخدري مانند ترياك، شيره، هروئين و غيره در زمان ترك درد ها و مشكلات جسماني زيادي را به همراه دارد كه از جمله آن مي توان به درد هاي عضلاني، مفصلي و حالات ناخوشايندي مانند اسهال و استفراغ اشاره كرد. علت به وجود آمدن اين علائم به خاطر خماري و يا همان نرسيدن مواد مخدر به فرد مي باشد.

گاهي اوقات درد هاي جسماني ترك اعتياد بسيار زياد و شديد مي شود به حدي كه فرد نمي تواند آن را تحمل كند و براي فرار از درد ها دوباره به سمت مواد مخدر مي رود، بنابراين پرداختن به درد ها و درمان آن اهميت بسياري دارد زيرا با درمان اين درد ها مي توان يكي از عوامل موثر بر عود اعتياد را از ميان برداشت.

دردهاي جسماني ترك اعتياد و بيماري هاي روان تني
دردهاي جسماني كه به خاطر ترك اعتياد به وجود مي آيد ممكن است مدت ها بعد از ترك كامل ادامه داشته باشد و اين درد ها بدون اين كه علت جسماني مشخصي براي آن ها وجود داشته باشند همچنان ادامه دارند در اين زمان مشكل احتمالا به خاطر بيماري هاي روان تني مي باشد.

اختلالات و بيماري هاي روان تني به بيماري هايي گفته مي شود كه با نشانه ها و علائم بيماري هاي بدني و جسمي شروع شده اند و جسم فرد را درگير مي كنند اما منشا اصلي آن مشكلات رواني و ذهني مي باشد.

اگر چه اين بيماري جسمي هستند و درد هاي جسمي را شامل مي شوند اما براي درمان آن بايد روان درماني صورت گيرد و درد هاي روان تني معمولا ۶ ماه بعد از ترك اعتياد از بين مي روند اما براي بسياري از افراد با گذشت سال ها بعد از ترك از بين نرفته و همراه آن ها خواهد بود.

براي درمان اين دردها حتما بايد به مشاوره روانشناسي و مشاوره اعتياد مراجعه كنيد تا راهكار لازم براي درمان آن را در اختيار شما قرار دهند.رد جسماني ترك اعتياد، درد هاي عضلاني، پا درد و دست درد ناشي از اعتياد

يكي از دردهايي كه اكثر افرادي كه در حال ترك هستند با آن دست و پنجه نرم مي كنند درد هاي عضلاني مانند كمر درد و پا درد مي باشد اين درد ها در عضلات و ماهيچه هاي پشت ساق پاي افراد ايجاد مي شود و علائمي مانند سندروم پاهاي بي قرار را در فرد ظاهر مي كند در اين سندروم افراد حالت هاي ناخوشايندي در پاهاي خود احساس مي كنند و نياز شديدي دارند تا پاهايشان را تكان دهند.

همچنين فرد ممكن است احساساتي مانند سوزن سوزن شدن، خارش، ضربان و كوبيدن، سوزش، كشش و خزيدن چيزي روي پاها را در خود احساس كند، اين مشكلات بيش تر در زمان هاي قبل از خواب، هنگام دراز كشيدن و يا نشستن طولاني مدت بر روي صندلي به وجود مي آيد و دست و ساير عضلات فرد هم ممكن است اين نشانه ها و علائم ديده شود.

منبع:كانون مشاوران ايران-دردهاي جسماني ترك اعتياد و راه هاي درمان آن، پا درد، درد دست و عضلات بدن

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ترك اعتياد، اعتياد، درد جسماني،
موضوع:
[ ۱۵ آبان ۱۴۰۰ ] [ ۰۷:۵۰:۲۶ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی