moshaverrkhob
moshaverrkhob

وابستگي به والدين در بزرگسالي، راهكارهايي براي كاهش وابستگي بزرگسالان

وابستگي به والدين در بزرگسالي از جمله موانعي مي باشد كه باعث مي شود شما به رشد شخصيتي كاملي نرسيد و نتوانيد وظايفي كه مرتبط با سن شما مي باشد را به درستي انجام دهيد. اين وضعيت وابستگي زماني كه شما ازدواج مي كنيد و تشكيل خانواده مي دهيد بيشتر خودش را نشان مي دهد و باعث نارضايتي همسر و ديگر اعضاي خانواده مي شود زيرا براي گرفتن هر تصميمي شما به والدين خود وابسته هستيد و با وجود آن كه از نظر فيزيكي از پدر و مادر خود فاصله گرفته ايد اما از نظر رواني همچنان به والدينتان وابسته هستيد و مستقل نشده ايد.

البته راهكارهايي براي كاهش وابستگي در دوران بزرگسالي وجود دارد كه در ادامه اين مقاله به بررسي آن ها مي پردازيم.

وابستگي به والدين در بزرگسالي چه علائمي دارد؟
در بسياري از موارد افرادي كه در بزرگسالي به والدين خود وابسته هستند بينش چنداني نسبت به رفتار خود ندارند و زياد وابستگي را حس نمي كنند، اين افراد معمولا از طرف اطرافيان به خصوص همسرشان بازخوردهاي منفي دريافت مي كنند و در آن هنگام متوجه مي شوند كه در نوع ارتباطشان با پدر و مادر اشكالاتي دارند اما نمي دانند كه چطور بايد اوضاع را بهبود بخشند.

پرسش ها
براي اين كه بتوانيد ميزان استقلال و وابستگي شخصيت بزرگسال سالم خود را مورد سنجش قرار دهيد بايد با دقت بيشتري به رفتار هاي خود را مورد سنجش قرار دهيد و تلاش كنيد به پرسش هاي زير به طور صادقانه پاسخ دهيد.

آيا در طول روز چندين بار با والدين خود تماس مي گيريد؟
آيا براي انجام هر كار كوچكي به پدر و مادر خود متوسل مي شويد؟
آيا براي گرفتن تصميمات روزمره خود نياز به مشورت با والدين داريد و احساس نياز مي كنيد؟
آيا از نظر مالي هنوز مستقل نشده ايد؟
آيا روابط بدون حد و مرزي با والدين خود داريد و والدين تان در حريم شخصي زندگي تان مداخله مي كنند؟
آيا هنگامي كه به پدر و مادر خود دسترسي نداريد و از آن ها دور هستيد احساس استرس و اضطراب مي كنيد و عملكردتان تحت تاثير قرار مي گيرد؟
در صورتي كه به سوال هاي بالا پاسخ داديد و بيشتر سوالات پاسخ هاي مثبتي داشتند، در اين هنگام شما وابستگي مخربي ميان شما و والدينتان وجود دارد و اگر شدت اين رفتار ها در شما بسيار زياد باشد به طور كه در روابط عاطفي خود احساس وابستگي زيادي به طرف مقابلتان داريد و بدون فرد مقابل نمي توانيد كارايي خود را حفظ كنيد در اين حالت ممكن است شما دچار شخصيت وابسته شده باشيد كه در اين مورد بايد از يك روانشناس كمك بگيريد و براي ارزيابي دقيق تر اقداماتي را انجام دهيد.

 

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-وابستگي به والدين در بزرگسالي، راهكارهاي فوري براي كاهش وابستگي بزرگسالان

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۰۶:۳۲ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی