moshaverrkhob
moshaverrkhob

كتك كاري در كودكان يك رفتار رايج است كه مي تواند دلايل مختلفي داشته باشد. درك اين علل و انتخاب روش هاي مناسب براي برخورد با اين رفتار، نقشي كليدي در تربيت صحيح و سلامت روان كودك ايفا مي كند.

پس از بزرگ شدن، اعمال فيزيكي و پرخاشگري زماني استفاده مي شود كه نااميدي، ناراحتي يا نارضايتي وجود داشته باشد: «كتك كاري در كودكان همچنين با احساسات ، به ويژه با دفاع از قلمرو خود ارتباط دارد. به عنوان مثال، براي كودكي مهم است كه در كنار معلم بنشيند زيرا به اين ترتيب احساس امنيت يا دوست داشتن بيشتري مي كند، هركسي كه همان مكان را مي خواهد تهديدي براي قلمرو او محسوب مي شود كه به هل دادن يا گاز گرفتن تبديل مي شود.

 

فهرست مطالب
چرا كودكم بچه هاي ديگر را مي زند؟
ترس هايي كه موجب مي شود كودك به ديگران ضربه بزند، معمولاً ريشه در بعضي از تجارب توسط والدين يا ديگران در اوايل زندگي اش دارد؛ اگرچه، در كل كودك ممكن است به ظاهر از خود ترسي نشان ندهد اما براي كنترل ترس اش، دست به نوعي رفتار پرخاشگرانه مي زند و هر زماني كه احساس ترس شديدي كند اين رفتار نيز شعله ور مي شود.

در واقع كودك به جاي گريه كردن يا گفتن احساس ترس خود، هنگام ترسيدن شروع به حمله مي كند، بالا و پايين مي پرد، نمي تواند از ديگران درخواست كمك كند و به در و ديوار ضربه مي زند.

بچم دست بزن داره چيكار كنم؟
شما براي كمك به كودكتان، نبايد به دنبال علت ترس او باشيد؛ بلكه ميزان افزايش احساس امنيت اش و نيز ارتباط با او ضروري و مهم است خواه شما والدين يا پرستار، دوست يا از آشنايان او باشيد.

همانطور كه شما با كودكتان ارتباط برقرار مي كنيد و به او حس امنيت مي دهيد، او نيز احساسات پرحرارتي كه باعث تكانشگري مي شود را با شما در ميان خواهد گذاشت. به احساسات كودكتان توجه كنيد و به او اجازه دهيد تا ترس اصلي خود را تخليه كند ( بدون زدن ديگران) به طوري كه او بتواند احساس راحتي و آرامش كند و ديگران را همچون دوستانش ببيند؛ نه اينكه ديگران را تهديد كنيد.

براي مطالعه بيشتر:

خشم و پرخاشگري در نوجوانان

برخورد با كتك كاري در كودكان
۱. رابطه صميمي تري برقرار كنيد.

فرصت هايي را براي ارتباط بيشتر و بهتر تنظيم كنيد. تعيين زمان خاص ابزاري براي برقراري ارتباط است. سعي كنيد آن، زماني كوتاه در اوايل روز و به محض بيدار شدن از خواب صبحگاهي با او وقت بگذرانيد، طوري كه كودك روزش را با ۵ دقيقه يا ۱۰ دقيقه با هم بودن شروع كند.

به او بسيار گرم و صميمي نگاه و توجه كنيد، اين كار باعث مي شود كه او احساس كند وجودش برايتان مهم است. اين كار يعني داشتن برنامه در خانواده كه باعث مي شود كارهاي مهم را در اولويت قرار دهيد. اگر مي دانيد كه كودكتان فردي جدا از خانواده است سعي كنيد در اولين فرصتي كه او را مي بينيد با او بازي هاي كودكانه اي كه در آن امكان برنده شدن او وجود دارد؛ را ترتيب دهيد.

سه روش براي توقف كتك كاري در كودكان
۲. بازي كنيد

ممكن است يك سري بازهاي پرسرو صدا يا بازي هاي قايم باشك را به كار ببريد اين ها بازي هايي هستند كه كودكان را به بازي جمعي وامي دارند، خودتان نيز به جمع آنها بپيونديد، پر انرژي و با احساس بازي كنيد. با يكديگر بازي خنديدن را انجام دهيد و نقشي را متناسب با سن كودك به خود بگيريد. با بازي قايم باشك در جايي پنهان شويد و كودكان را وادار كنيد تا سريع شما را پيدا كنند يا به صورت غيرمنتظره وسط بپرند و شما را بتراسنند.

خنديدن و حس امنيت و قدرت در بازيِ برد و باخت به كودكان كمك مي كند تا با يكديگر ارتباط برقرار كنند و انرژي شان تخليه شود. اين بازي به كودكتان مي فهماند كه آنها در كنار شما احساس امنيت، ارزشمندي و نيز اعتماد به نفس دارند.

منبع:سايت كودك و نوجوان-۷ روش براي توقف كتك كاري در كودكان

امتیاز:
بازدید:
[ ۵ اسفند ۱۴۰۲ ] [ ۱۲:۴۴:۰۷ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی