moshaverrkhob
moshaverrkhob

رابطه كاري و داشتن روحيه تيمي اهميت زيادي در پيشرفت شعلي شما خواهد داشت. شما بايد بلد باشيد چگونه با همكاران خود رابطه برقرار كنيد و در ادامه به روش هايي خواهيم پرداخت كه اين نوع رابطه را به شما ياد مي دهد.

رابطه كاري چيست؟
رابطه كاري عبارتست از انواع ارتباطاتي كه افراد با همكاران خود برقرار مي‌كنند و شامل روابط بين فردي در محيط كار نيز مي شود.

البته مسلم است روابطي كه با همكاران خود برقرار مي كنيد به اندازه روابطي كه با خانواده خود داريد صميمي نخواهد بود, اما اهميت خاص خود را دارد.

شما در هر صورت بايد مهارت برقراري ارتباط موثر در امر تجارت را ياد بگيريد حتي اگر به صورت فريلنسر كار كنيد بايد با افراد مختلف ارتباط برقرار كنيد.

دليل اهميت برقراري رابطه كاري
۱_كار تيمي كارآمد و موثر :
اگر بتوانيد ارتباط خوبي با همكاران خود برقرار كنيد به طبع در انجام پروژه هاي تيمي و گروهي نيز ماهرتر خواهيد بود. در يك رابطه كاري خوب صداقت احترام و همكاري اهميت زيادي دارد.

۲_ بهتر شدن روحيه ي كاركنان:
همكاراني كه روابط خوبي با يكديگر برقرار مي كنند از بروز دعوا و مشاجرات كاري جلوگيري مي‌كنند و سعي مي‌كنند در هر موقعيتي احترام يكديگر را حفظ كنند.

وقتي همه كارمندان به همين روال كار كنند محيط كاري بهتر و شادتري خواهند داشت.

۳_بالارفتن راندمان كاري كارمندان :
وقتي اعضاي اداره در نهايت همدلي و صداقت با يكديگر كار و با يكديگر همكاري مي كنند زودتر به نتيجه مي رسند. اين نتيجه دهي بهتر به نفع خودشان نيز خواهد بود چرا كه زودتر ترفيع مي گيرند و موقعيت شعلي خود را بهتر مي كنند.

۴_رضايت مندي شغلي :

وقتي با همكاران خود رابطه اي صميمانه برقرار كنيد وقتي را براي كشمكش و جدال با همكاران تلف نخواهيد كرد. پس در واقع تمركز خود را در جهت از بين بردن نقاط ضعف خود و بهبود نقاط قوت مي گذاريد.

روش هاي برقراري ارتباط با همكاران در محيط كاري
۱_ هميشه با همكاران خود در ارتباط باشيد:
گوش دادن فعال يكي از اين روش هاي بهبود ارتباط مي باشد. اگر شما شنونده ي خوبي براي رئيس خود باشيد نزد او محبوب و مورد تاييد خواهيد شد.

اگر حس مي كنيد همكار يا رييستان در زندگي شخصي خود با چالشي روبرو شده است و تمايل دارد مشكلات خود را با شما در ميان بگذارد بهتر است با حوصله به حرف هاي او گوش دهيد و با زبان بدن خود به او بفهمانيد در حال همدردي با او هستيد.

۲_قابل اعتماد باشيد :
در يك كار تيمي بايد اعتماد همكارانتان را جلب كنيد. وقتي شما به همكاران خود قول مي‌دهيد كه در موعد مقرر پروژه اي را تحويل دهيد بايد مسئوليت‌پذير باشيد و وظايف خود را به‌ نحو احسن انجام دهيد. آن‌ها در پروژه‌هاي بعدي نيز به شما اعتماد خواهند كرد و شما نيز بايد مثل دفعات قبل كارهاي خود را با عذاب وجدان كاري و كامل انجام دهيد.

۳_از شايعات دور بشويد، تكنيك هاي مهم ارتباطي در محيط كار
اگر مي‌خواهيد راندمان كاري بالايي در محيط كار داشته باشيد بايد از حاشيه‌هاي به ‌وجود آمده كاملاً دوري كنيد. براي اين منظور نبايد پشت كسي غيبت كنيد و در جمع‌هايي كه در آن غيبت صورت مي‌گيرد شركت نكنيد. در اين شرايط سعي كنيد موضوع را عوض كرده و جو را آرام كنيد.

سعي كنيد از خصوصيات مثبت همكار خود در جمع‌ها بگوييد. با اين كار فرهنگ قدرداني را در آن محيط پرورش مي‌دهيد و همه اعضا مي‌كوشند تا از آن‌ها به ‌نيكي نام‌ برده شود .


رابطه كاري
۴_از همكاران خود حمايت كنيد
اگر مدير هستيد سعي كنيد همواره به كاركنان خود روحيه دهيد و به نقاط مثبت آن ها اشاره كنيد و اگر كارمند هستيد نيز سعي كنيد همكارانتان را تشويق كنيد و به دستاوردهاي مثبت آنان اشاره كنيد .

منبع:كانون مشاوران ايران-رابطه كاري | ۱۱ روش براي ارتباط بهتر با همكاران در محيط كاري

امتیاز:
بازدید:
[ ۵ شهريور ۱۴۰۲ ] [ ۱۲:۵۵:۳۹ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی