moshaverrkhob
moshaverrkhob

علاقه مند كردن كودك به مدرسه دغدغه بسياري از والدين مي باشد. آيا كودك شما در برابر مدرسه رفتن مقاومت مي كند؟ مشق هاي خود را به موقع انجام نمي دهد؟


روش هاي علاقه مند كردن كودك به مدرسه
نگران نباشيد نكات زير در مورد كمك به بچه ها به لذت بردن از مدرسه است و به شما و همسرتان كمك مي كند تا بتوانيد علاقه مند كردن كودك به مدرسه را تجربه كنيد:

۱.خانه خود را پر از كتاب كنيد

خانه‌هاي پر از كتاب سطح تحصيلي كودك را به طور متوسط ​​۳.۲ سال افزايش مي‌دهند. صرفاً داشتن كتاب در خانه (۵۰ كتاب ايده آل است) براي تعيين اهميت مطالعه و علاقه مند كردن كودك به مدرسه كافي مي باشد.

امانت گرفتن كتاب از كتابخانه (هر چند با ارزش باشد) كافي نيست . اين واقعيت كه والدين به اندازه كافي كتاب ها را در اولويت قرار مي دهند تا فضايي براي آن ها در خانه ايجاد كنند، چيزي است كه به بچه ها كمك مي كند تا از مدرسه و ارتباط با كتاب لذت ببرند.

لازم نيست ۵۰ كتاب را باهم بخريد، اما شروع به برنامه ريزي براي كتابخانه شخصي خود در خانه كنيد. اگر قفسه داريد، بخشي را كه به كتاب هاي كودكان اختصاص دهيد. اگر نه، يك قفسه ساده براي كودكان به اتاق آن ها اضافه كنيد.

سپس او را به كتاب فروشي برده و به عنوان هديه براي او كتاب بگيريد. به او اجازه دهيد تا كتابي كه مي خواهد را انتخاب كند.

۲. مراقب نحوه صحبت خود در مورد مدرسه باشيد

همه مردم از تعطيل شدن مدارس در آخر هفته ها يا تعطيلات خوشحال مي شوند همين خوشحالي به كودك نشان مي دهد كه مدرسه چيز خوبي نمي باشد.

بنابراين، از خود بپرسيد: چگونه با فرزند خود در مورد مدرسه صحبت مي كنم؟

آيا به او مي گوييد« يك خبر خوش فردا تعطيل است و مدرسه اي در كار نيست؟»

اين تصميمات كوچك تعيين مي كند كه آيا مدرسه براي خانواده شما مهم است يا بايد از آن دوري كرد. البته آخر هفته‌ها سرگرم‌كننده هستند، زيرا ما مي‌توانيم تمام روز را با يكديگر معاشرت كنيم و دير از خواب بيدار شويم. اما مراقب باشيد كه چگونه در مورد مدرسه صحبت مي كنيد و مطمئن شويد كه آن را منفي نشان نمي دهيد.

علاقه مند كردن كودك به درس
۳. در تعطيلات مدرسه به يادگيري ادامه دهيد
چه چند هفته تعطيلات عيد و چه طولاني مدت در تابستان، زماني كه فرزندتان در مدرسه نيست، نوعي «برنامه درسي» جذاب براي او فراهم كنيد تا اهميت علاقه مند كردن كودك به مدرسه را به او نشان دهيد.

البته، بچه ها تقريباً هميشه در حال يادگيري هستند، از هر لحظه بازي تا درس خواندن هميشه ياد مي گيرند. با اين حال، بسياري از تابستان‌هايم را به ياد مي‌آورم كه بعدازظهرها تلويزيون تماشا مي‌كردم و زماني كه مي‌توانستم بيشتر درگير كتاب و يادگيري باشم.

نبايد برنامه سخت و دشواري داشته باشيد زيرا خانه مدرسه نيست. اما يادگيري هرگز نبايد كنار گذاشته شود.

۴. قوانيني را در خانه در مورد مدرسه وضع كنيد
آيا در مورد مسواك زدن دو بار فكر مي كنيد؟ احتمالا نه. شما بايد هر روز صبح و شب دندان هاي خود را مسواك بزنيد، بعد از استفاده از دستشويي دست هاي خود را بشوييد و قبل از خواب چراغ ها را خاموش كنيد.

اين قدرت عادات و كارهاي روزمره است و همين امر را مي توان در مدرسه نيز به كار برد.

به عنوان مثال، مي توانيد يك برنامه روتين بعد از مدرسه ايجاد كنيد كه شامل يك ميان وعده و چند دقيقه تكاليف درسي باشد. اطمينان حاصل كنيد كه فرزندتان ميز خود را مرتب نگه مي دارد.

اين روال ها زندگي روزمره شما را براي يادگيري تنظيم مي كنند و اين انتظار را ايجاد مي كنند كه مدرسه مهم است.

۵. انتظار داشته باشيد فرزندتان به دانشگاه برود
من افرادي را مي‌شناسم كه بدون چنين انتظاري بزرگ شده‌اند و احساس مي‌كردند كه ورود به دانشگاه و گذراندن آن دشوارتر است. آن ها بايد به تنهايي مراحل ثبت نام را طي مي كردند، يا والدينشان علاقه اي نداشت كه مدركي داشته باشند.

همه كساني كه به دانشگاه مي روند موفقيت پيدا نمي كنند، همانطور كه همه كساني كه به كالج نمي روند با مشكل مواجه نيستند. اما كالج فرصت هاي زيادي را در دراز مدت ارائه مي دهد. درآمد بيشتر و بيكاري كمتر و ايجاد علايق مادام العمر چند مورد از اين موارد هستند.

بسياري از افراد در دانشگاه و تعامل با ديگران متوجه مي شوند كه چه علايقي در زندگي دارند و ياد مي گيرند كه چگونه مي توانند آن ها را بهتر دنبال كنند.

۶. نشان دهيد كه چگونه مدرسه بر آينده فرزند شما تأثير مي گذارد
بسياري از مردم آموزه هاي مدرسه را مسخره مي كنند به طور مثال حتما زياد شنيده ايد كه انتگرال چه زماني به من كمك مي كند؟

مسلماً، ما هميشه موضوعاتي را كه در مدرسه مي آموزيم در زندگي روزمره به كار نمي بريم. ممكن است جزئياتي كه در تاريخ ياد مي گيريم و درس هاي تكاليفي كه در آن مطالعه كرده ايم اهميتي نداشته باشند.

تا به امروز، من هنوز از بسياري از برنامه هاي رياضي كه در دوره ابتدايي ياد گرفتم براي يافتن درصد استفاده مي كنم.

در مورد نحوه استفاده از آنچه در مدرسه آموخته ايد اكنون به عنوان يك بزرگسال صحبت كنيد. شايد نوشتن پروپوزال براي كار، با استفاده از مهارت هايي است كه در كلاس انگليسي آموخته ايد يكي از اين موارد باشد. در بحث ها مي توانيد نظرات خود را در مورد تاريخ و جغرافيا بهتر بيان كنيد زيرا در مدرسه آن ها را آموخته ايد.

علاوه بر استفاده مستقيم از آنچه در مدرسه آموخته ايد، شما مي توانيد انتقادي فكر كنيد، مشاهده كنيد، سوال كنيد. شما ياد گرفتيد كه چگونه استنباط كنيد، استدلال كنيد و تحقيق كنيد و از اينكه چيز جديدي ياد گرفته ايد خوشحال شويد.

و مهمتر از همه به كودك خود بگوييد كه اگر به مدرسه نمي‌رفتيد يا خوب كار نمي‌كرديد، چه فصرت هايي ممكن بود وجود نداشته باشند. هرچه براي مدرسه ارزش بيشتري قائل باشيم، شانس ها و انتخاب هاي بيشتري در بزرگسالي مي توانيم داشته باشيم.

منبع:كانون مشاوران ايران-۱۰ روش علاقه مند كردن كودك به مدرسه

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۹ دى ۱۴۰۱ ] [ ۰۸:۵۵:۰۰ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی