moshaverrkhob
moshaverrkhob

حل اختلاف پوشش يكي از اختلافات بسيار مهم و حائز اهميت زوجين بوده است كه در اين مقاله به طور اساسي مورد بررسي قرار مي گيرد.

زوجين به ويژه زوج هاي جوان به سختي مي توانند در اين مورد به يك تفاهم و رضايت نسبي برسند و معمولا قضيه از آن جايي شروع مي شود كه يكي از طرفين, علل الخصوص مردان, نسبت به پوشش همسر خود اعلام اعتراض مي كنند و مشاجرات ميان آن ها شروع مي شود.

ريشه ي اين مشكل تفاوت در اعتقادات و باورهاي هر فرد مي باشد كه مي تواند گاهي موجب طلاق و پايان دادن به زندگي مشترك هر فرد شود.

با اين كه اين گونه اعتراضات به طور معمول اولين بار توسط مردان نسبت به همسرشان ابراز مي شود اما تاكنون زنان زيادي نيز اعتراض خود را نسبت به نحوه ي پوشش همسر خود بيان كرده اند. متاسفانه در جامعه ي امروزي بسياري از جوانان از فرهنگ غلط غربي تبعيت مي كنند و پوشش هاي زننده اي را به عنوان پوشش روزانه خود انتخاب مي كنند كه اين موضوع زنان يا مردان زيادي را به اعتراض درباره پوشش همسر خود واداشته است.

زوج درمانگر براي اين كه بخواهد به مشاجرات زوجين خاتمه بدهد آنان را وادار مي كند تا درباره اعتقاد قلبي و باور خود نسبت به پوشش ايده آل صحبت كنند. وقتي هر دوي اين افراد اظهارات فرد ديگر را بشنوند در نهايت به يك توافق و خط قرمز مشترك خواهند رسيد.

هر زن و مردي در زندگي مشترك لازم است با يكديگر تفاهم داشته باشند تا زندگي شاد و مفرحي را تجربه كنند اما متاسفانه گاهي اوقات همه چيز بر وفق مراد پيش نمي رود. در برخي مواقع زن يا مرد در خانواده اي بزرگ شده اند كه از نظر اعتقادي سخت گير يا آسان گير بوده اند و در مقابل شريك زندگي اش فردي متفاوت مي باشد. اختلاف نظر در چنين مواقعي موجب بروز دعوا و كشمكش بين آن ها مي شود كه در ادامه به تفصيل به اين موضوع خواهيم پرداخت.


حل اختلاف پوشش زن و شوهر| مشاوره پيش از ازدواج
مسئله حجاب در ازدواج
متاسفانه بسياري از زوجين پيش از ازدواج درباره اين مسئله توافقي نمي كنند، بعضي ديگر از اطرافيان به طرفين ازدواج توصيه مي كنند كه نسبت به پوشش يكديگر حساس نباشند چرا كه در طول زندگي مشترك شبيه هم خواهند شد اما اين ديدگاه غلط موجب بالارفتن توقع زوجين نسبت به يكديگر مي شود و علاوه بر حل نشدن مشكل رابطه ميان آنان را نيز بر هم ميزند.

صريحا صحبت كنيد
در كمال تاسف مشكل عمده ي زوجين اين است كه پيش از ازدواج تنها به بعد عاطفي ازدواج مي پردازند و نسبت به خواسته هاي منطقي خود توافقي نمي كنند. در واقع علت اين روراست نبودن اين است كه هر دوي آنان وحشت دارند كه اين ازدواج به هم بخورد.

در نظر بگيريد پسري كه پوشش همسرش اهميت زيادي در زندگي اش دارد بايد همان پيش از ازدواج كاملا صريح و واضح به دختر بگويد كه همسر ايده آل در ذهن او چنين پوششي خواهد داشت. پوشش ايده آل نيز در نظر هر فردي متفاوت است. ممكن است يك نفر شرط كند كه همسر من بايد از چادر براي پوشش خود استفاده كند و فرد ديگري پوشش مانتو را ترجيح دهد هركدام از اين افراد بايد همسر مناسب خود را پيدا كند.

ثبات شخصيت او را بسنجيد
گروهي ديگر از زوجين از اين مسئله شكايت دارند كه همسرشان هر روز تغيير عقيده مي دهد و نظر او نسبت به پوشش سخت تر و يا حتي سهل تر ابراز مي شود. به دليل بروز چنين مشكلاتي بهتر است پيش از ازدواج به جاي اين كه به حرف و صرفا گفتار پارتنر خود توجه كنيد به رفتارها و اعمال او توجه كنيد.

ثبات عقيده يكي از مسائلي است كه ربط مستقيم به زندگي شما دارد و ممكن است عدم آن زندگي شما را به نابودي مطلق بكشاند. معمولا اطرافيان افرادي كه ثبات عقيده و شخصيت ندارند كاملا سردرگم هستند چرا كه هر روز يك نظر متفاوت از فرد مي شنوند و نمي دانند كه دقيقا بايد چه واكنشي نشان دهند.

شايد از خود بپرسيد از كجا بايد بفهميم كه فرد مقابل ثبات عقيده و شخصيت دارد يا خير؟

در اين صورت بايد سنجيد كه او نسبت به گذشته تا چه حد تغيير كرده و يا اين كه رفتار او با خانواده خود به چه صورت است؟

مشاوران خانواده به صلاح ديد نياز بودن از شما تست هاي مربوطه را مي گيرند تا متوجه شود هر دوي شما مناسب يكديگر هستيد يا خير.

واكنش صحيح نسبت به ابراز اختلاف نظر پوششي
به ياد داشته باشيد نبايد نسبت به چنين اختلاف نظرهايي برخورد شديد و سراسر هيجان از خود نشان بدهيد چرا كه چنين رفتارهايي فقط شرايط را وخيم تر مي كند. بهترين راه كنترل كردن احساسات اين است پيش از اين كه واكنشي نشان بدهيد 10 ثانيه نسبت به اين واكنش و عواقب احتمالي بعد از آن فكر كنيد. در سطرهاي بعدي به واكنش هاي صحيح نسبت به اين اعتراضات خواهيم پرداخت:

منبع:كانون مشاوران ايران-حل اختلاف پوشش زن و شوهر| مشاوره پيش از ازدواج

امتیاز:
بازدید:
[ ۹ شهريور ۱۴۰۱ ] [ ۰۸:۰۳:۱۴ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی