moshaverrkhob
moshaverrkhob

بر اساس مطالعات روانشناس تلفني چگونه عزت نفس خود را افزايش دهيم ؟

بر اساس نظر روانشناسان و مشاوران دوران كودكي بسيار مهم است و شخصيت طرف در آن زمان شكل مي گيرد مثلا افرادي كه مورد سوء استفاده هيجاني، بي توجهي و يا رها شدگي قرار گرفته اند يا ممكن است مورد سوء استفاده جنسي قرار گرفته باشند، عزت نفس آن ها كاهش يافته و عزت نفس خود را از دست مي دهند.

داشتن عزت نفس بسيار مهم مي باشد و در چند سال اخير بسيار در مورد عزت نفس مطالب ديده و شنيده ايم اما آن را جدي نگرفته ايم و اتفاقاتي كه در كودكي و بزرگسالي پيش آمده باعث شده تا عزت نفس ما كاهش يابد اما ما بايد تلاش كنيم براي بالا بردن عزت نفس از آن استفاده كنيم.

براي آرامش رواني داشتن عزت نفس بسيار مهم است پس بايد سعي كنيم آن را تقويت كنيم.

عزت نفس بر روي جنبه هاي زندگي فرد اثر مي گذارد و تاثيرات مثبتي دارد كه در زير نمونه هاي از آن را بيان مي كنيم.

تغيير نگرش مان نسبت به خود و ديگران
نگرش ديگران نسبت به ما
انتخاب هايمان در زندگي
توانايي مان در نثار عشق و دريافت آن
توانايي و تمايل ما براي تغيير چيزهايي كه دوست داريم
بر اساس مطالعات روانشناس تلفني چگونه عزت نفس خود را افزايش دهيم ؟
عزت نفس چيست ؟
عزت نفس يك نوع احساس است كه در مورد خودمان داريم و قضاوت كلي مي باشد كه درباره خودمان انجام مي دهيم.

هنگامي كه عزت نفس خوب و بالايي داشته باشيم در اين صورت خودمان را همان طور كه هستيم مي پذيريم با همان صفات بد و خوبي كه داريم، و شخصيت خودمان را دوست داريم و تاييد مي كنيم.

با عزت نفس بالا به خودمان احترام مي گذاريم، به شخصيت خود توجه كرده و به آن عشق مي ورزيم و در اين صورت به ما حس ارزشمند بودن و مفيد بودن دست مي دهد.

افرادي كه در كودكي مورد سوء استفاده قرار گرفته اند و از كودكي خود خاطره هاي بدي دارند از عزت نفس پاييني برخوردار هستند آن ها خودشان را دوست ندارند و به خود توجه نمي كنند و اصلا به خودشان احترام نمي گذارند، آن ها نمي توانند باور كنند كه كسي آن ها را واقعا دوست دارد و يا به آن ها توجه مي كند و احترام مي گذارد.

بر اساس گفته روانشناسان آن ها خودشان را لايق عشق و احترام نمي دانند و همچنين نمي خواهند كه مورد توجه و رفتارهاي محبت آميز قرار بگيرند و اگر كسي آن ها را دوست داشته باشد و به آن ها احترام بگذارد و محبت كند آن ها احساس خشم و ناراحتي مي كنند و از آن فرد دوري مي كنند.

آن ها ممكن است به سمت كسي كشيده شوند كه به آن ها فخر مي فروشد و نسبت به فرد بي تفاوت و بي رحم عكس العمل نشان مي دهد آن ها بيشتر به اين مدل رفتار عادت دارند و خود را سزاوار اين نوع برخورد مي دانند.

بسياري از افراد ستند كه قصد دارند از طرف مقابلشان سوء استفاده كنند به همين دليل در ابتدا جذب كسي مي شوند كه به آنها احترام مي گذارد و با محبت و مهرباني صحبت مي كند اما هنگامي كه او را به دست آورند و مالك آن شخص شدند از او متنفر مي شوند.

زيرا آن ها به طور نا خود آگاه متعقد هستند كه هر كس در كنار آن ها مي خواهد باشد بايد ايراد مهمي داشته باشد و به همين دليل نبايد مورد احترام قرار بگيرد چون سزاوار آن نمي باشد.

همچنين چون در كودكي به آن ها توجه نشده و مورد محبت و عشق قرار نگرفته اند نمي توانند علاقه عاشقانه اي را دريافت كنند و اين دريافت علاقه براي آن ها دردناك خواهد بود.

اختلال بدشكلي بدن
اختلال بدشكلي بدن (BDD) | تنفر از اندام خودم
بر اساس مطالعات روانشناس تلفني چگونه عزت نفس خود را افزايش دهيم ؟
بر اساس نظر روانشناسان و مشاوران براي اين كه زن و مرد عزت نفس خود را افزايش دهند راهكارهايي وجود دارد كه براي آن ها بسيار سودمند مي باشد در زير نمونه هايي از آن را ذكر مي كنيم.

نبايد از خودتان انتقاد كنيد و هنگامي كه خود را مورد انتقاد قرار مي دهيد بايد توجه داشته باشيد كه ميزان انتقاد شما چقدر مي باشد زيرا زماني كه خود را مورد انتقاد قرار مي دهيد در واقع با خودتان همان گونه اي برخورد مي كنيد كه والدين تان با شما برخورد مي كرده اند.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-بر اساس مطالعات روانشناس تلفني چگونه عزت نفس خود را افزايش دهيم ؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۳۱ تير ۱۴۰۱ ] [ ۰۳:۴۳:۳۳ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی