moshaverrkhob
moshaverrkhob

چه روانشناساني با خواستگاري جلسه اول بدون حضور پسر موافق هستند؟

حضور در جلسه خواستگاري بدون حضور پسر نوعي از خواستگاري مي باشد كه در آن نظر خانواده پسر در اولويت است به طوري كه در اين خواستگاري مادر و خواهر پسر به خواستگاري دختر رفته و پس از تاييد از جانب آن ها قرار براي خواستگاري با حضور پسر تعيين مي شود، اين نوع از خواستگاري ممكن است در همه فرهنگ ها و خانواده ها مورد پذيرش نباشد و با واكنش هاي متفاوتي رو به رو شود.

در اين مقاله توضيحات در مورد خواستگاري بدون پسر در جلسه اول ارائه شده است كه مطالعه آن مي تواند براي شما مفيد باشد.

اين نوع خواستگاري درست است يا غلط؟
جلسه خواستگاري و رسم و رسوم مربوط به آن مساله اي كاملا فرهنگي مي باشد در صورتي كه رسم و رسوم خانواده شما با رسومات خانواده طرف مقابل متفاوت باشد در اين صورت بايد به زمينه هاي فرهنگي مابين توجه شود.

چرا برخي از ازدواج كردن مي ترسند؟

زيرا هر چند تفاوت و شكاف هاي فرهنگي بيشتر باشد در اين صورت احتمال به وجود آمدن اختلاف ها در آينده افزايش مي يابد به همين دليل در مورد اين سوال جواب ثابتي وجود ندارد كه آيا خواستگاري بدون حضور پسر درست مي باشد يا غلط.

نقش خانواده در امر ازدواج بسيار مهم مي باشد و ممكن است به خاطر اين اهميت زياد، دختران و پسران مخالفتي با نظر خانواده ها نداشته باشند و احتمال دارد اين امر در بسياري از فرهنگ ها رايج باشد و دختر و خانواده او با اين مسئله مشكلي نداشته باشند.

در صورتي كه خانواده دختر با اين مسئله مشكل داشته باشند و اين نوع خواستگاري از نظر آن ها نوعي بي احترامي و احساس ناخوشايند در فرد ايجاد كند در اين صورت بايد محترمانه آداب مربوط به خانواده خود را با طرف مقابلتان در ميان بگذاريد تا جلسات خواستگاري با حضور پسر صورت گيرد.

خواستگاري بدون حضور پسر، پيامدهاي منفي
خواستگاري كه در جلسات ابتدايي آن پسر حضور نداشته باشد مي تواند در برخي از موارد مشكلاتي را ايجاد كند، زيرا در جلسات اوليه آشنايي افراد بيشتر خصوصيات ظاهري و رفتارهاي كلي يكديگر را مورد بررسي قرار مي دهند، هنگامي كه بررسي اين موضوع به شخص ديگري نظير مادر سپرده شود ممكن است نتوانيد فردي را بر اساس فاكتورهاي مورد نظر خودتان پيدا كنيد.

زيرا مسلما شما و مادرتان تفاوت هايي در طرز نگاه به زيبايي و خصوصيت هاي رفتاري مناسب با يكديگر خواهيد داشت، و آن چه كه از نظر مادرتان مناسب مي باشد ممكن است با معيارهاي شما متفاوت باشد و شما آن را تاييد نكنيد.

هم چنين خواستگاري بدون حضور پسر براي بسياري از خانواده ها خوشايند نمي باشد.

زيرا در اين مواقع دختر و خانواده اش ممكن است برداشت كنند كه پسر از استقلال رأي كافي برخوردار نمي باشد به همين دليل قبل از خواستگاري بايد در مورد آداب و رسوم و فرهنگ مورد قبول خانواده دختر تحقيقات بيشتري صورت گيرد تا خانواده ها با يكديگر آشنا شوند و از همان ابتدا خانواده ها با مشكل و سوء تفاهم مواجه نشوند.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-خواستگاري بدون حضور پسر ، آيا رسمي درست است؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ ] [ ۰۷:۲۳:۵۲ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی