moshaverrkhob
moshaverrkhob

مشكلات جوانان با والدين، منشا تعارضات ميان جوانان و والدين آن ها چيست؟

جواني دوران ورود به بزرگسالي مي باشد فرد در اين زمان بحران هاي قبلي را رد كرده است و با بحران ها و دغدغه هاي جديدي رو به رو مي شود، در اين دوران ميان جوانان و والدين مشكلاتي به وجود مي آيد كه علل گوناگوني دارد و مهم ترين آن ها به روش والدين در تربيت فرزندان و نحوه ارتباط با آن ها بستگي دارد.

فرد نوجوان هويت تازه و بزرگسالي به دست آورده است و دوست دارد كه والدين او را به رسميت بشناسند و به هويت و استقلال او احترام بگذارند اما به دليل اينكه فرهنگ هاي آن ها با يكديگر فرق مي كند و تفاوت ميان نسل هاي آن ها وجود دارد براي برقراري ارتباط با مشكلاتي مواجه مي شوند.

براي حل اين مشكل طرفين بايد به صورت منطقي با يكديگر گفت و گو كنند و در صورت لزوم از روانشناس كمك بگيرند، در ادامه اين مقاله به بررسي كامل مشكلات جوانان و والدين مي پردازيم.

دوره جواني و مشكلات آن
جواني دوراني مي باشد كه فرد وارد دنياي جديد بزرگسالي شده است و به عنوان فردي مفيد و فعال در جامعه شناخته مي شود و در جواناني توانمندي ها و استعداد هاي او به اوج مي رسد و آماده فعاليت مي باشد، در اين دوره فرد از بحران هاي كودكي گذر كرده است و با بحران هاي جديد دوران جواني رو به رو مي شود.

در اين دوران بحران هاي بسياري به وجود مي آيد كه از آن مي توان به انتخاب شغل، استقلال مالي، ازدواج، هويت شخصي و غيره اشاره كرد و با توجه به تفاوت ها و تعارض هاي ميان والدين و جوانان احتمالا دارد مشكلاتي در ميان آن ها به وجود آيد.

منشا مشكلات جوانان با والدين
مشكلات ميان جوانان و والدين ناشي از موارد متعددي مي باشد كه برخي از رايج ترين آن ها عبارت اند از:

مشكلات جوانان با والدين، سبك هاي فرزند پروري نادرست
يكي از مشكلاتي كه ميان والدين و جوانان به وجود مي آيد به علت اين است كه والدين مي خواهند از سبك هاب فرزند پروري سابق مانند كنترل كردن و طرد شدن استفاده كنند، در صورتي كه اين روش ديگر براي جوانان تاثير گذار نمي باشد.

والدين و جوانان براي اين كه رابطه بهتري با يكديگر داشته باشند بايد به همديگر احترام بگذارند و به گفت و گو بپردازند و همچنين والدين بايد به هويت بزرگسال جوان شان احترام بگذارند و مسائل و مشكلاتي كه براي آن ها به وجود مي آيد از طريق گفتگو حل كنند.

والدين بي توجه
والدين بي توجه چگونه به فرزندان خود آسيب خواهند زد؟
۲٫ مشكلات حل نشده در دوران نوجواني
به هر حال جوانان در مرحله رشد قرار دارند و اگر چه بزرگسال به حساب مي آيند اما احتمال دارد برخي از كارها و رفتارهاي نوجواني را تا مدتي انجام دهند و در صورتي كه مشكلات و مسائل دوران نوجواني به خوبي ميان والدين و ونوجوان حل نشود مشكلات ادامه خواهد داشت و به دوران جواني هم انتقال مي يابد.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-مشكلات جوانان با والدين، منشا تعارضات ميان جوانان و والدين آن ها چيست؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۷ فروردين ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۳۰:۰۶ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی