moshaverrkhob
moshaverrkhob

اختلاف بر سر محل زندگي، دلايل و راه حل مناسب براي انتخاب محل سكونت

اختلاف بر سر محل زندگي با همسر يكي از مشكلات ديرينه در ميان زوجين مي باشد كه به خاطر دلايلي مانند وابستگي به خانواده، مصلحت شغلي و مواردي از اين دست با همسرشان به توافق نمي رسند. اگر چه از نظر قانون حق سكونت و تعيين محل زندگي با مردان است و زنان موظف هستند تمكين كنند.

در صورتي كه زن در محل زندگي اش آرامش نداشته باشد و قلب و احساسش در زندگي مشترك شاد و آرام نباشد مطمئن باشيد عواقب خوشي به همراه نخوهد داشت.

در اين شرايط زوجين بايد با همدلي و تفاهم لازم را داشته باشند تا بتوانند اختلاف مربوط به محل زندگي را حل نمايند و در اين شرايط با يكديگر همكاري و همراهي بيشتري داشته باشند.

هم چنين زوجين مي توانند در اين زمينه از مشاور كمك بگيرند تا راهنمايي هاي لازم را انجام دهد و راهكارهاي خوبي را در اختيارشان قرار دهد.

دلايل و راهكارهايي براي حل اختلاف بر سر محل زندگي
دعواي بين زوجين به خاطر محل زندگي، دلايل بسياري دارد كه بايد ريشه يابي شود تا زوجين به راه حل مناسبي برسند. ممكن است خودتان به روش هاي مختلف براي حل اين اختلاف تلاش كرده باشيد اما گفتگو شما نتيجه بخش نبوده و نتيجه مشتركي به همراه نداشته باشد.

در اين شرايط بايد يك بار ديگر مشكلتان را مرور كنيد و به حل آن بپردازيد هم چنين از مشاوره ازدواج كمك بگيريد تا راهكارهاي لازم را در اختيار شما قرار دهند.

اختلاف بر سر محل زندگي، عدم تفاهم زوجين
وقتي زن و شوهر در زندگي مشترك تفاهم نداشته باشند بر سر موضوعات مختلف با يكديگر به مشكل مي خورند كه يكي از آن ها دعوا بر سر محل زندگي شان مي باشد. ز

وجين در اين شرايط نمي توانند در مورد موضوعات مختلف به اشتراك و تفاهم برسند و به همين دليل در آينده مشكلات بزرگ تري با يكديگر خواهند داشت.

اگر در ابتداي زندگي هستيد و نمي توانيد در مورد مسائل زندگي با همسرتان به تفاهم برسيد بايد معيارهاي انتخاب همسر مناسب را مورد بازنگري قرار دهيد و از روانشناس و مشاوره كمك بخواهيد تا راهكارهاي لازم را در اختيار شما قرار دهد.

مشكلات با خانواده همسر

اختلاف بر سر محل زندگي
در بسياري از مواقع اختلاف بر سر محل زندگي، به خاطر مشكل با خانواده همسر مي باشد يكي از زوجين تمايل دارد نزديك خانواده خود باشد و ديگري ترجيح مي دهد به دليل مشكلاتي كه با آن ها دارد از آن ها دور باشد و زندگي مستقلي براي خود ايجاد كند تا از مشكلات فاصله بگيرد.

گاهي اوقات به خاطر دخالت اطرافيان در زندگي مشترك اين چنين مشكلاتي به وجود مي آيد.

با وجود اين چنين اختلافاتي در شروع زندگي مشترك، لازم است هر دو طرف در خصوص ميزان رابطه با خانواده همسر به نقطه نظر مشتركي برسند و در صورتي كه هر كدام از زوجين مخالفت كند و اصرار و انكار نمايد باعث بدتر شدن اوضاع و شرايط مي شود.

در اين شرايط هم زن و مرد بايد با ديد منطقي به مسئله نگاه كنند و به دنبال راه چاره باشند. در صورتي كه هر كدام حرف خودش را بزند و رفتارهاي خودمحورانه اي داشته باشد به رابطه آسيب بسياري وارد مي كنند.

وابستگي بيش از حد به خانواده
گاهي اوقات وابستگي زياد زوجين به خانواده شان، آن ها را با مشكلاتي رو به رو مي كنند در اين شرايط هر كدام از زوجين تمايل دارند تا نزديك خانواده شان زندگي كنند در نتيجه با يكديگر به تفاهم نمي رسند و با مشكلاتي رو به رو مي شوند.

وابستگي به خانواده بعد از ازدواج تا حدودي قابل درك مي باشد و هر كدام از زوجين حق دارند بعد از ازدواج با خانواده شان ديدار داشته باشند، اما در صورتي كه اين وابستگي در حد بسيار زياد و غيرقابل درك باشد بايد به طور دقيق مورد بررسي قرار گيرد و براي رفع اين وابستگي زياد اقداماتي صورت گيرد.

منبع:كانون مشاوران ايران-اختلاف بر سر محل زندگي | دلايل و راه حل مناسب براي انتخاب محل سكونت

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ ] [ ۰۷:۴۵:۳۵ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی