moshaverrkhob
moshaverrkhob

عوامل تحريك كننده افسردگي، ۵ عامل اصلي را بشناسيد

عواملي كه باعث تحريك افسردگي مي شوند چه چيزهايي هستند؟ در چه شرايطي بايد نسبت به افسردگي هوشياري بيشتري داشته باشيم؟ يكي از شايع ترين اختلالات رواني افسردگي مي باشد كه آن را به عنوان سرماخوردگي ذهن مي شناسند، عوامل بسياري در محيط مي تواند افسردگي را تحريك كند و يا منجر به شدت آن شود، همه افراد در معرض خطر افسردگي و عوامل تحريك كننده آن مي باشند و گاهي دور شدن از عوامل تحريك پذير براي آن ها دشوار مي باشد.

در اين شرايط بايد علائم و نشانه هايي كه نشان دهنده افسردگي مي باشند را بشناسيد تا از اختلالات افسردگي پيشگيري كنيد، هم چنين در اين زمينه مي توانيد با مشاور تخصصي درد و دل كرد و عوامل تحريك كننده تان را بيان كنيد، مشاور و روانشناس با توجه به شرايط شما راهكارهايي عملي براي درمان افسردگي در اختيار شما مي گذارد.

عوامل تحريك كننده افسردگي، چند عامل اصلي
شرايط مختلفي باعث به وجود آمدن خلق افسرده و شروع دوره هاي افسردگي مي شود و بايد اين نكته را در نظر بگيريد كه شرايط شما با هيچ فرد ديگري قابل مقايسه نمي باشد و خوبي مراجعه به روانشناس اين است كه مثل يك دوست صميمي با شما وارد گفت و گو مي شود و راهكارهاي مناسب و صحيح با توجه به روحيه و شرايط شما در اختيار شما مي گذارد، در اين مقاله چند مورد از عوامل اصلي كه باعث تحريك افسردگي مي شود را بيان مي كنيم.

ايجاد تغييرات اساسي در زندگي
سازگار شدن با هر تغييري در زندگي آسان نمي باشد براي مثال زماني كه فرد شغلش را از دست مي دهد و يا بازنشسته مي شود مجبور مي شود با اين شرايط كنار بيايد و تغييراتي در شيوه زندگي خود ايجاد كند در صورتي كه به آن عادت ندارد. اگر فرد در سازگاري با شرايط ناتوان باشد مشكلاتي مانند اختلال در سازگاري و اختلال در افسردگي براي او به وجود مي آيد.

يكي از مهم ترين تغييرات در زندگي مي توان به تولد فرزند اشاره كرد جالب است بدانيد كه افسردگي بعد از زايمان به زنان تنها اختصاص ندارند و گاهي اوقات بسياري از مردان را درگير مي كند. عواملي مانند تغييرات هورموني، كنار آمدن با شرايط جديد، مسئوليت ها و وظايف جديد باعث به وجود آمدن اختلال افسردگي در فرد مي شوند.

زن و مردي كه تا قبل از به دنيا آمدن فرزندشان در مركز توجه يكديگر قرار داشته اند بعد از به دنيا آمدن فرزندشان بايد توجه شان را بر روي كودكشان معطوف كنند و براي اين كه با شرايط جديد سازگار شوند بايد انعطاف پذيري ذهني داشته باشند و از طرف ديگران حمايت هاي عاطفي دريافت نمايند تا بتوانند از به وجود آمدن افسردگي پيشگيري كنند.

در صورتي كه بعد از تولد فرزندتان با علائم و نشانه هاي افسردگي رو به رو شديد بايد از مشاور روانشناس براي دريافت خدمات روان درماني مراجعه نماييد تا براي درمان افسردگي شما اقداماتي را انجام دهد در غير اين صورت افسردگي به رابطه شما با فرزندتان اثر مي گذارد و احتمال دارد باعث افسردگي فرزندتان شود.

۲٫ عوامل تحريك كننده افسردگي، عوامل مربوط به روابط عاطفي
در بسياري از موارد افسردگي به خاطر عواملي مانند طلاق و يا به هم خوردن رابطه و مشكلات خانوادگي آغاز مي شود، در واقع روابط عاطفي نزديك، هيجانات بسياري را براي افراد رقم مي زند و در روان فرد، طوفان هاي شديد و بزرگي را به وجود مي آورد.

بسياري از افراد پس از اين كه طلاق مي گيرند يا رابطه عاطفي شان را برهم مي زنند باعث مي شود تا خلق بسيار پاييني را تجربه كنند و در اين حالت ممكن است افكار خودكشي به سراغ فرد بيايد، در اين موارد مداخلات روانشناسي و روان پزشكي ضرورت بسياري دارد و علاوه بر جلسات روان درماني فرد بايد براي درمان افسردگي خود از داروهاي ضد افسردگي استفاده كند.

منبع:كانون مشاوران ايران-عوامل تحريك كننده افسردگي، ۵ عامل اصلي را بشناسيد

امتیاز:
بازدید:
[ ۱ اسفند ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۱۰:۵۴ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی