moshaverrkhob
moshaverrkhob

حركات دست| روان شناسي حالت دست

آيا مي دانيد كه نحوه حركات دست مي تواند حاوي پيام هاي مختلفي باشد و پيام هايي را براي طرف مقابل داشته باشد؟ افراد در حين برقراري ارتباط، اطلاعات زيادي را به صورت غيركلامي به يكديگر منتقل مي كنند.

حركات چشمي، بيانات چهره اي، حركات بدن مانند حركات دست ها همگي مي توانند پيام هاي مهمي را به طرف مقابل انتقال دهند، هم چنين آن ها پيام هاي بسياري در مورد تمايل فرد به ارتباط، ميزان اعتماد به نفس، وضعيت خلقي و بسياري از موارد اين چنين را در اختيار طرف مقابل قرار مي دهند.

در اين شرايط اگر در مورد روانشناسي دست، آگاهي داشته باشيد مي توانيد مهارت هاي ارتباطي خود را افزايش دهيد در ادامه اين مقاله به بيان نكاتي در اين باره مي پردازيم كه مطالعه آن مي تواند براي شما مفيد باشد.

توجه به روانشناسي حركات دست چه فايده اي دارد؟
زماني كه شما با ديگران ارتباط برقرار مي كنيد مغزتان به صورت خودكار از دست هايتان استفاده مي كند تا احساسات و افكارتان را به فرد مقابل انتقال دهد، در اين شرايط دست هايتان، نگفته هايي را كه بيان نكرده ايد را به ديگران انتقال مي دهد.

در صورتي كه آگاهي خود را در مورد زبان بدن و حركات دست ها افزايش دهيد مي توانيد با ديگران ارتباط موفقي داشته باشيد و اين مسئله كليد برقراري ارتباط موفق شما با ديگران خواهد بود.

اگر زماني طرف مقابل تان افكارش را پنهان كند دست هاي او پيغام هايي را براي او مي فرستد كه مي تواند حقيقت را بيان كند، در صورتي كه نسبت به اين پيام ها آگاهي داشته باشيد واكنش و عكس العمل هاي بهتري را مي توانيد از خودتان نشان دهيد.

براي اين كه در اين زمينه مهارت هاي بيشتري را كسب كنيد بايد ابتدا از خودتان شروع كنيد و در موقعيت هاي مختلف به حركات و حالات دست هايتان توجه داشته باشيد.

حركات دست را بشناسيد
در اين مقاله حركات و حالات دست كه افراد در موقعيت هاي مختلف از خود نشان مي دهند را بيان مي كنيم و پيام هايي كه هر كدام از حركات منتقل مي كند را مورد بررسي قرار مي دهيم.

حركات دست در زمان دست دادن
نحوه دست دادن ديگران با شما، مي تواند احساسات طرف مقابل را در مورد شما آشكار كند، وقتي طرف مقابل تان با كفت دست به طور كامل دست شما را لمس مي كند، اين پيغام را مي رساند كه به ارتباط با شما علاقه مند است و دوست دارد رابطه اش را با شما حفظ كند و احساس آشنايي مي كند.

دست دادني كه فرد تنها با انگشتان خود دست شما را لمس مي كند نشان دهنده علاقه كمتر و حتي در مواردي راحت نبودن در آن موقعيت مي باشد. هم چنين دست هاي سرد و خميده نشان دهنده اين است كه طرف مقابل تنش هاي بسياري را تجربه كرده است.

البته توجه داشته باشيد كه اين امر لزوما به خاطر حضور شما نمي باشد بلكه ممكن است فرد شرايط سختي را تجربه كرده باشد و در اين موقعيت با مسائل مختلفي رو به رو باشد.

گرفتن كف دست ها رو به پايين
وقتي فرد در زمان صحبت كف دستش را به سمت پايين نگاه مي دارد نشان دهنده اعتماد به نفس بالاي او مي باشد، اگر چه اين حالت ممكن است خشكي و انعطاف ناپذيري او را نشان دهد.


حركات دست
اگر كف دست ها رو به پايين با انگشت هاي كشيده باشد، نشان دهنده احساساتي مانند قدرت طلبي، تسلط و ناديده انگاري مي باشد.

در صورتي كه شما با اين طور فردي رو به رو هستيد كه در زمان صحبت كردن دست هايش را به اين شكل نگه مي دارد به طور غيرمستقيم به شما مي گويد كه عقايدش قابل تغيير نمي باشد و شما بايد با او كنار بياييد و رويكرد خودتان را عوض كنيد.

گرفتن كف دست ها رو به بالا
گرفتن كف دست به سمت بالا به طور معمول اثر مثبتي بر روي ديگران مي گذارد، در صورتي كه فرد با دست هاي باز و رو به بالا به ديدار شما مي آيد نشان دهنده ميزان بالايي از پذيرش، اعتماد به نفس و تمايل به ارتباط است.

گذاشتن دست روي قلب
زماني كه فرد دستش را روي قلبش مي گذارد در واقع به شما مي گويد كه تمايل به پذيرفته شدن و مورد اعتماد قرار گرفتن دارد.

منبع:كانون مشاوران ايران-حركات دست | روان شناسي حالت دست

امتیاز:
بازدید:
[ ۱ اسفند ۱۴۰۰ ] [ ۰۵:۰۷:۰۰ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی