moshaverrkhob
moshaverrkhob

صحبت در مورد مسائل مالي با همسر، چرا و چگونه

صحبت كردن در مورد مسائل مالي براي بسياري از زوجين سخت مي باشد و آن ها نمي دانند چطور بدون بحث و دعوا مشكلات مالي خودشان را حل كنند، مسائل مالي در زندگي نقش بسيار مهمي دارد و به همين دليل بسيار لازم و ضروري مي باشد كه زوجين در مورد مسائل مالي با يكديگر به تفاهم برسند.

اين مسئله مانند هر مشكل ديگري راه حل هاي خاص خودش را دارد و شما بايد مهارت گفتگوي موثر را ياد بگيريد.

در ادامه اين مقاله به توضيحات بيشتري در مورد حل مشكلات مالي و حرف زدن با همسر در اين باره مي پردازيم كه مطالعه آن مي تواند براي شما مفيد باشد و آگاهي شما را در اين خصوص افزايش دهد، هم چنين براي اين كه در زندگي مشترك به تعادل برسيد بايد از مشاور خانواده كمك بگيريد.

صحبت در مورد مسائل مالي با همسر: خودداري از گفتگو
براي بسياري از زوجين مشكلات مالي در زندگي زناشويي از جمله مسائل مهم و حساسي مي باشد كه صحبت كردن در مورد آن ها سختي هاي بسياري براي آن ايجاد مي كنند، علت اين موضوع باورهاي غلطي مي باشد كه بسياري از افراد در اين زمبنه دارند.

به طور مثال بسياري از افراد صحبت كردن در مورد مسائل مالي را مناسب نمي دانند و صحبت كردن در مورد مسائل مالي را نشان دهنده اين است كه آن ها انسان هاي مادي گرايي مي باشند.

به همين دليل ممكن است آن ها دچار نشخوار هاي ذهني و خطاهاي شناختي مانند ذهن خواني شوند و در صورتي كه در مورد مسائل مالي حرف بزنند همسرشان درباره آن ها چه فكرهاي مي كنند.

لازم است كه بدانيد كه مشكلاتي كه در زندگي مشترك به وجود مي آيند بهتر است زوجين با گفتگوي سالم به حل آن بپردازند و در صورتي كه زوجين از مهارت هاي ارتباط كلامي مناسبي برخوردار باشند سوء تفاهم اين چيني براي آن ها كمتر به وجود مي آيد و در اين باره نگراني هايي براي آن ها وجود نخواهد داشت.

پيش از هر چيزي بايد سعي كنيد تا مهارت هاي ارتباط كلامي را در خودتان تقويت نماييد

چگونه در مورد مسائل مالي با همسر خود صحبت كنيم؟
براي اين كه بتوانيد مشكلات مالي را در زندگي مشتركتان را به خوبي مديريت كنيد و با يكديگر گفتگوي سالم و مثبت و سازنده اي داشته باشيد بايد برخي از نكات ضروري را رعايت كنيد كه در ادامه به برخي از آن ها اشاره مي كنيم:

شريك بودن در عين استقلال را ياد بگيريد
پس از اين كه به زندگي مشترك تان وارد شديد بايد ياد بگيريد كه در مسائل مختلف با همسرتان شريك باشيد زيرا اين زندگي و اين خانواده متعلق به هر دوي شما مي باشد و در نتيجه هر تصميمي كه گرفته باشيد نيازمند به نظرات هر دو شما مي باشد.

يكي از اين مسائل مهم، مسائل مالي و اقتصادي مي باشند كه در زندگي زناشويي از اهميت بسياري برخوردار هستند و به تصميم هر دو طرف نياز دارند، به طور مثال استقلال مالي زنان يكي از مسائلي مي باشد كه باعث به وجود آمدن اختلاف مي شود.

به طور مثال هر كدام از شما مي توانيد به سركار برويد و در مورد خرج كردن پول به استقلال مالي برسيد.

اما چون مسائل مالي به كيفيت زندگي خانوادگي شما مربوط مي شود بايد تا جايي كه امكان دارد به نظرات يكديگر احترام بگذاريد و در صورتي كه قرار است اقدامات مالي مهمي را انجام دهيد بايد پيش از آن كه تصميم خودتان را عملي مي كنيد از نظر همسرتان جويا شويد و به آن ها احترام بگذاريد.

در مورد اين مسائل با همسرتان مشورت كنيد و با هم فكري به نتيجه صحيحي برسيد.

منبع:كانون مشاوران ايران-صحبت در مورد مسائل مالي با همسر |چرا و چگونه؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۴۳:۱۸ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی