moshaverrkhob
moshaverrkhob

زندگي مستقل

مقدمه
در اين مقاله زندگي مستقل را مورد بررسي قرار مي دهيم، هر چه بزرگتر مي شويم، مسئوليت هاي اجتماعي ما بيشتر مي شود.

دغدغه هاي فكري مان هم بيشتر خواهد شد و دنبال آرامش مي گرديم و دوست داريم در محيطي زندگي كنيم كه خودمان رئيسش باشيم و هر شكلي كه دلمان مي خواهد آن را ديزاين كنيم، كسي به كارمان كاري نداشته باشد و مزاحمان نشود و هر كاري مي خواهيم انجام دهيم.

چند ماه پيش تصميم گرفتم از خانواده جدا شوم و مستقل زندگي كنم اما غافل از عواملي بودم كه براي شروع مستقل شدن لازم بود و در زندگي مستقل بايد به آن توجه مي كردم.

در حقيقت زماني كه تصميم قطعي براي مستقل شدن را گرفتم مسئوليت همه چيز با خودم بود حتي خورد و خوراكم!

با كمي بررسي و تحقيق متوجه شدم كه بايد خودم را براي زندگي مستقل آماده كنم و قدم گذاشتن در زندگي مستقل آن هم در اين بازه زماني چيزي جز يك كار بيهوده نمي باشد.

در اين صورت تصميم گرفتم تا تجربيات و مطالعاتي كه در اين خصوص به دست آورده ام در اختيار شما قرار دهم تا در صورتي كه تصميم به شروع زندگي مستقل هستيد، به اين نكات توجه داشته باشيد و آن ها را در نظر بگيريد.

چرا زندگي مستقل؟
با گذشت زمان ديگر جدا زندگي كردن و زندگي مستقل يك تابوي اجتماعي نمي باشد، و امروزه بسياري از خانم ها به خاطر دلايل مختلف مانند كار، تحصيل و غيره در يك شهر ديگر زندگي مستقل خود را شروع مي كنند.

در واقع هر چه انسان بزرگتر مي شود نياز به استقلال بيشتري دارد و نياز است تا براي خودش يك زندگي مستقل به پا كند در اين صورت اعتماد به نفس او افزايش مي يابد.

اگر چه در برخي از خانواده ها اين موضوع تابو باقي مانده است و نمي توانند دل از فرزندشان بكنند و راضي به زندگي مستقل آن ها نيستند. اگر تصميم شما براي جدايي جدي باشد آن ها هم در نهايت مجبور مي شوند كه با شما كنار بيايند و راضي به اين جدايي شوند.

قبل از آن كه تصميم خود را به ديگران اعلام كنيد بايد صددرصد از خودتان مطمئن شويد كه آيا مي توانيد به صورت مستقل زندگي كنيد؟ اين توانايي مستقل شدن در شما وجود دارد؟

ما انسان ها وقتي به دنبال يك حس بهتر و آرامش هستيم به نكات منفي آن توجهي نداريم، به طور مثال زماني كه با سوال “تو مي تواني از پس خودت بر بيايي؟” رو به رو مي شدم مي گفتم كاري ندارد! يك غذا پختن كه چيزي نيست از پس آن به راحتي بر مي آيم و تنها موضوع سخت از نظر من تنها مسئله غذا پختن بود.

مشكلات زندگي مستقل
اما بايد به مشكلاتي كه در زندگي مستقل براي شما پيش مي آيد توجه داشته باشيد، درست است كه زندگي مستقل مزاياي زيادي دارد.

اما مسائلي وجود دارد كه شما بايد قبل از مستقل شدن خودتان را آماده كنيد وگرنه در زندگي مستقل شكست خواهيد خورد و اين شكست عواقبي به همراه دارد كه در زير نمونه هايي از آن را بيان مي كنيم.

اعتماد به نفس شما كاهش مي يابد زيرا در انجام تصميم تان موفق نبوده ايد.
ممكن است خانواده تصميم هاي ديگرتان را جدي نگيرند.
ممكن است دوستاني داشته باشيد كه تنها به خاطر شرايطتان در كنار شما هستند.
گرفتار مسائلي مانند سوء تغذيه و كم شدن ايمني بدن خواهيد شد.
همه اين مسائل واقعي هستند و افرادي بسياري ديده ام كه به خاطر عدم آمادگي براي زندگي مستقل درگير اين موضوعات شده اند، به همين دليل بايد به اين مسائل توجه داشته باشيد و آگاهي لازم را كسب كنيد تا با اطلاعات كافي براي مستقل شدن قدم برداريد.

 

منبع:كانون مشاوران ايران-زندگي مستقل

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۷:۱۰:۲۲ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی