moshaverrkhob
moshaverrkhob

۹ نكته حساس در تربيت فرزند

در صورتي كه نكات حساس در تربيت فرزند رعايت شود كودك مي تواند رشد مناسب و سالمي داشته باشد، به طور كلي شكل گيري شخصيت فرد بر اساس تربيت و نحوه رفتار با او در كودكي شكل مي گيرد، عوامل بسياري در سبك تربيتي والدين موثر هستند كه مي توان به موارد زير اشاره نمود:

عوامل فرهنگي و اجتماعي
ميزان تحصيلات و خصوصيات شخصيتي والدين
سطح رشدي كودك و توانايي هاي شناختي او
قالب هاي رفتاري و اصول فكري فرزندتان بر اساس نحوه تربيت والدين شكل مي گيرد، در اين شرايط بايد كودك به گونه اي رشد يابد كه بتواند در هنگام رويارويي با مشكلات، عملكرد خوب و مطلوبي داشته باشد.

به همين دليل بايد اطلاعات و آگاهي خود را در تربيت كودك افزايش دهد و به نكات حساسي كه در تربيت فرزند لازم است توجه داشته باشيد، هم چنين توجه به بهداشت جسمي و رواني فرزندتان مي تواند در اين امر به شما كمك كند.

با كمك گرفتن از مشاوره كودك مي توانيد در زمينه تربيتي به كودكتان كمك كنيد تا فرزندتان را در مسير موفقيت و رسيدن به آينده روشن و درخشان ياري كند و در آينده فرزندي موفق و شاد داشته باشيد.

تاثير روش هاي تربيت فرزند در فرآيند رشد يادگيري او
اگر چه سن تربيت كودك محدود به زبان خاصي نمي باشد، ولي كودك در هر دوره از رشدش با چالش ها و نيازهاي اساسي رو به رو مي شود، شيوه تعامل والدين با فرزندشان نقش بسيار مهمي بر او دارد و در چگونگي شكل گيري توانايي هاي شناختي او اثر زيادي مي گذارد.

به طور كلي نحوه نگرش شما در شيوه تربيتي كودك بسيار اهميت دارد به عنوان مثال در صورتي كه شما تصور كنيد فرزندتان نقش فعالي در يادگيري دارد، مي توانيد در مورد مسائل مختلف با او صحبت كنيد، به سوال هايش با بردباري و صبوري پاسخ دهيد، هم چنين در اين خصوص تفكر و استدلال او را مورد تقويت قرار مي دهيد.

در مقابل والديني كه تصور مي كنند فرزندشان يادگيرندگاني منفعل هستند بسيار كنترل كننده يا هدايت كننده رفتار مي كنند و سعي مي كنند جلوي خلاقيت و پيشرفت فرزندشان را بگيريد و حتي گاهي به جاي او تصميم بگيرند.

در نتيجه والدين نقش بسيار مهمي بر روي تربيت فرزندان مي گذارند و در تربيت آن ها بسيار تاثير گذار هستند. نكته حساس براي تربيت فرزند چيست؟

توجه به نكات تربيتي فرزندان و به كارگيري آن ها توسط والدين در سنين مختلف رشدي از اهميت بسياري برخوردار است، در اين شرايط نكات كلي در تربيت فرزندان و در برخورد با كودكان وجود دارد كه بايد در هر سن و سالي به آن توجه شود. در ادامه اين مقاله به بررسي اين نكات حساس تربيتي مي پردازيم.

براي فرزند خود منبع امنيت و اطمينان باشيد
يكي از اولين نيازهاي هيجاني فرزندان به دست آوردن حس امنيت و اطمينان مي باشد، كودكان در اولين مرحله از زندگي با چالش اعتماد در برابر بي اعتمادي رو به رو مي شود.

كودكان از همان دوران نوزادي از رفتار والدينشان تاثير مي پذيرند و در صورتي كه در محيط هاي پر تنش و عصبي قرار گيرند دچار احساس هايي مانند عدم امنيت، بي اعتمادي و در نهايت سبك دلبستگي نا ايمن مي شوند اين امر بر روابط بعدي آن ها با ديگران تاثير مي گذارد و ديد آن ها را نسبت به زندگي منفي و تيره مي كند.

در اين شرايط براي اين كه اعتماد كودك دچار مشكل نشود بايد از انجام رفتارهاي منفي مانند دروغ گويي يا فريب دادن فرزندتان بپرهيزيد.

بايد سعي كنيد كه به او نشان دهيد در برابر تهديد هاي محيطي در كنار او هستيد و هيچ مسئله اي مانع محبت و عشق شما نسبت به او نمي شود و هميشه سعي مي كنيد براي حل مشكلات و چالش ها به او كمك كنيد و در كنار او باشيد.

منبع:كانون مشاوران ايران-۹ نكته حساس در تربيت فرزند

امتیاز:
بازدید:
برچسب: تربيت كودك، كودك، تربيت فرزند،
موضوع:
[ ۲۲ دى ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۳۲:۵۶ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی