moshaverrkhob
moshaverrkhob

تاثيرات لبخند زدن، فوايد شگفت انگيز لبخند زدن

مطمئننا شما هم متوجه شده ايد كه زماني كه لبخند مي زنيد چهره شاداب تر و زيباتري داريد، اكثر آدم ها جذب افرادي مي شوند كه خوشرو و لبخند به لب هستند و با آن ها ارتباط بيشتري مي گيرند، لبخند زدن يكي از مهم ترين اصول بر برقراري روابط اجتماعي موثر با ديگران مي باشد، لبخند زدن باعث مي شود تا آستانه تحمل و صبر شما افزايش يابد و از فشارهاي رواني كاسته شود. با آگاهي از اين مسائل مي توانيد اضطراب و استرس خود را كاهش دهيد و به خوبي آن را مديريت كنيد.

لبخند زدن فوايد و تاثيرات بسياري دارد كه در ادامه اين مقاله به مهم ترين آن ها اشاره مي كنيم.

تاثيرات لبخند زدن بر مغز
امروزه مشكلات بسياري وجود دارد كه باعث مي شوند در بيشتر اوقات افراد لبخند زدن را فراموش كنند، به طور ميانگين بزرگسالان روزانه ۲۰ مرتبه لبخند مي زنند در حالي كه كودكان چهارصد مرتبه در روز اين كار را انجام مي دهند.

لبخند زدن باعث مي شود تا پيام رسان عصبي در مغز فعال شود و هورمون هاي اندروفين، سروتونين، دوپامين در مغز ترشح شود و شادي و نشاط را در فرد به وجود آورد.

اين هورمون ها به صورت مسكن طبيعي براي مغز عمل مي كنند، هورمون هاي شادي آور باعث آرام شدن بدن مي شوند و همچنين افسردگي و خطر ابتلا به بيماري هاي رواني را كاهش مي دهند، اگر تمايل داريد اين هورمون ها در بدن شما افزايش يابد بايد طريقه شاد بودن و شاد زندگي كردن را فرا بگيريد.

ايجاد حس خوشبختي
زماني كه فرد لبخند مي زند براي لحظه اي احساس خوشبختي و شادي مي كند در واقع خوشبختي و حس خوب باعث مي شود شخص لبخند بزند و در اين صورت چرخه مثبت در زندگي او ايجاد مي شود، اگر در زمان ناراحتي و اندوه حتي به طور مصنوعي لبخند بزنيد بر روي حس و حال شما تاثير مثبت خواهد گذاشت.

تاثيرات لبخند زدن، جذب كردن ديگران به سمت خود
لبخند زدن باعث مي شود تا فردي مهربان و خوش برخورد به نظر برسيد وديگران را به سمت خودتان جذب كنيد، زيرا بيشتر انسان ها به سمت كساني جذب مي شوند كه هميشه لبخند به لب دارند، لبخند زدن باعث مي شود تا انرژي مثبت به افراد انتقال يابد، يكي از مهم ترين اصول مهارت هاي ارتباط بين فردي مي باشد.

براي اين كه ديگران به سمت خود جذب كنيد، بايد مهارت هاي ارتباطي را به خوبي بياموزيد تا ارتباط خوبي با ديگران داشته باشيد.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-تاثيرات لبخند زدن

امتیاز:
بازدید:
[ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۲۳:۲۶ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی