moshaverrkhob
moshaverrkhob

پول توجيبي كودكان چقدر بايد باشد؟

آيا دادن پول توجيبي به كودكان لازم است؟ شما چقدر و چطور به فرزندتان پول توجيبي مي دهيد؟ امروزه اقتصاد و رفاه خانواده ها به مديريت مالي و پس انداز بستگي دارد و آموزش مهارت هاي مالي به كودكان اهميت بسياري دارد و هم چنين آموزش مسائل مالي و مديريت از اصول مهمي است كه بر روي شخصيت كودك اثر مي گذارد.

يادگيري اين مهارت ها از همان زمان كودكي و در محيط خانواده بسيار مهم مي باشد زيرا فرد را در آينده و براي مديريت خود و خانواده اش محيا مي كند و به نوعي كمك مي كند تا شخصيت مالي و اقتصادي او ساخته شود.

همچنين دادن پول توجيبي به كودك باعث مي شود تا حس استقلال و مسئوليت پذيري در فرزندان تقويت شود و والدين با فراگيري مسائل مهم به تربيت صحيح فرزندشان اهميت مي دهند و در اين زمينه از مشاوره روانشناسي نيز مي توانند كمك بگيرند.

اهميت پرداخت پول توجيبي كودكان
برخي از والدين اعتقادي به پرداخت پول به فرزندشان ندارند و ترجيح مي دهند خودشان نيازها و خارج فرزندشان را تامين كنند در صورتي كه كودك زماني با مفاهيم و ارزش پول آشنا مي شود كه مقداري پول در اختيار داشته باشد و براي آن ها برنامه ريزي كند.

به عقيده روانشناسان و متخصصان تربيت فرزند، دادن پول توجيبي به كودك آموزش عملي اندوخته كردن، بخشيدگي و آينده نگري را به كودك مي آموزد، والدين بايد هر ماه يا هر هفته مبلغ پولي را براي فرزندشان در نظر بگيرند و به او بياموزند كه مقداري از آن را خرج كند و مقداري را نگه دارد و پس انداز نمايد.

اگر وضع اقتصادي خوبي نداريد اما باز هم پول توجيبي را به كودكان بدهيد هر چند اندك باشد ولي به رشد شخصيت كودك، ايجاد حس استقلال و تقويت حس مسئوليت پذيري در فرزندتان كمك مي كند.

از چه زماني بايد به كودكان پول توجيبي داد؟
زماني كه كودك با مفاهيم شمارش، اعداد، مقايسه و ارزش چيز ها آشنا مي شود بهترين زمان است تا با مفهوم خرج كردن آشنا شود، كودكي كه به سن ۷ ساله مي رسد مي داند كه براي به دست آوردن خوراكي ها، اسباب بازي ها و چيزهايي كه لازم دارد بايد مبالغي را پرداخت كند.

مناسب ترين زمان براي دادن پول توجيبي زماني است كه مي خواهد وارد اجتماع شود مثلا به مدرسه برود، بنابراين بهترين زمان پول توجيبي دادن به كودك از ۶ تا ۷ سالگي مي باشد.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-پول توجيبي كودكان چقدر بايد باشد؟ متخصص تربيتي

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۰۷:۵۱:۱۶ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی