moshaverrkhob
moshaverrkhob

افزايش تمركز در كودكان، راه هاي افزايش تمركز هنگام درس خواندن

بسياري از والدين در جلسات مشاوره از متخصصين مي پرسند كه چطور حافظه فرزندمان را تقويت كنيم و باعث افزايش تمركز او شويم. زماني كه كودكتان شما را كلافه كرده است و بسيار زياد جست و خيز مي كند و هنگامي كه با او صحبت مي كنيد به حرف هاي شما توجه نمي كند و تكاليف مدرسه اش را به درستي و به طور كامل انجام نمي دهد و وسايلش را در مدرسه و هر جاي ديگر جا مي گذارد و نمي تواند نظم را رعايت كند.

تحمل رعايت نوبت در بازي ها و فعاليت هاي گروهي را ندارد و كاري را شروع كرده و نصفه كاره رها مي كند به اين معناست كه او با مشكلاتي نظير توجه و تمركز رو به رو مي باشد و شما بايد سعي كنيد راه حلي را بيابيد كه باعث افزايش تمركز و توجه او شود، در ادامه اين مقاله به بررسي اين موضوع مي پردازيم و از نظر روانشناسي آن را مورد بررسي قرار مي دهيم پس مطالب اين مقاله را تا انتها مورد مطالعه قرار دهيد.

روش هاي افزايش تمركز در كودكان
مشكل تمركز به دلايل مختلفي در ميان كودكان به وجود مي آيد، يكي از شناخته ترين دلايل آن بيماري بيش فعالي و نقص توجه مي باشد كودكاني كه به بيماري بيش فعالي دچار مي شوند معمولا در كنار مشكلات تمركز فعاليت بسياري دارند كه اين فعاليت ها نسبت به همسالان خودشان طبيعي نيست البته احتمال دارد كه كودك به اختلال نقص توجه دچار شود و با مشكلاتي رو به رو شود كه در اين صورت نشانه ها و علائم بيش فعالي در آن نمود ندارد.

بايد اين نكته را در نظر بگيريد كه كودكي كه دچار مشكلات توجه مي شود حتما بيش فعال نمي باشد و احتمال دارد مشكل اصلي كودك در توجه و تمركز او نباشد بلكه به خاطر استرس و اضطراب و حالت هاي رواني، اختلالاتي در او به وجود آمده باشد كه بر روي تمركز او اثر گذاشته است اين مسئله در كودكاني كه سن كمي دارند و دبستاني هستند بسيار ديده مي شود.

هم چنين دانش آموزاني كه فشار زيادي را بايد تحمل كنند، والدينشان با آن ها رفتارهاي سخت گيرانه دارند يا به دلايل مختلفي در مدرسه دچار اضطراب و استرس هستند در اين صورت نمي توانند عملكرد طبيعي خودشان را حفظ كنند و در بسياري از موارد با مشكلات حافظه و دشواري هايي در توجه دچار مي شوند كه در اين خصوص بهتر است از روانشناس متخصص در حوزه كودك كمك بگيرند تا راهنمايي هاي لازم را در اختيار آن ها قرار دهند.

آيا براي افزايش تمركز و توجه كودك بايد داروي ريتالين مصرف كند؟
بسياري از والدين بر روي داروهايي كه به فرزندشان مي دهند بسيار حساس هستند اين حساسيت آن ها تا حدي به جا مي باشد زيرا اگر كودك داروي اشتباهي استفاده كند بر روي ذهن و روند رشدي او تاثير منفي مي گذارد و بايد به اين نكته توجه كنيد كه هر مشكل توجيهي نيازمند مصرف ريتالين نمي باشد اين دارو تنها زماني كه بيش فعالي كودك تشخيص داده شود مورد تجويز قرار مي گيرد و در صورتي كه كودك غير بيش فعال آن را استفاده كند اثرات مخربي بر روي او خواهد داشت و مشكلاتي را براي او به وجود مي آورد.

براي اين كه بخواهيد بيش فعالي را به درستي تشخيص دهيد بايد از روانشناس فهميده و باتجربه كمك بگيريد و در هنگامي كه نياز باشد كودك را به پزشك ارجاع مي دهد تا داروهايي را براي او تجويز كند و داروهاي مناسبي را دريافت كند.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-افزايش تمركز در كودكان | راه هاي افزايش تمركز هنگام درس خواندن

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۴۸:۱۳ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی