moshaverrkhob
moshaverrkhob

ارتباط ايدز با مواد مخدر

در مورد ارتباط با ايدز با مواد مخدر چه اطلاعاتي داريد؟ افرادي كه مواد مخدر مصرف مي كنند نسبت به ساير افراد بيشتر در معرض خطر ابتلا به ويروس HIV و ايدز قرار دارند و براساس مطالعاتي كه در اين زمينه انجام شده است نشان مي دهد كه بيماري در افراد معتاد امري شايع مي باشد.

افرادي كه به اين بيماري مبتلا مي شوند احتمال دارد به خاطر استفاده از سرنگ هاي آلوده باشد كه استفاده از اين سرنگ ها در مصرف كنندگان مواد امري رايج است افراد اگر در مورد ايدز و مواد مخدر آگاهي داشته باشند به آن ها كمك مي شود تا از ابتلا بيماري پيشگيري كنند، براي آن كه اطلاعات بيشتري در اين زمينه كسب كنيد بايد اين مقاله را مورد مطالعه قرار دهيد تا در مورد نحوه ارتباط ايدز با مواد مخدر اطلاعات كاملي را به دست آوريد.

مروري بر بيماري ايدز
HIV ويروس نقص سيستم ايمني بدن انسان مي باشد كه در بدن موجود زنده رشد كرده و تكثير مي شود و اين ويروس به تدريج سلول هاي بدن انسان را از بين مي برد، اين ويروس از طريق خون و روابط جنسي پر خطر در بدن انتقال داده مي شود، ويروس HIV به سيستم ايمني بدن انسان حمله مي كند و بدن نمي تواند در برابر انواع ميكروب ها و بيماري هاي خارجي محافظتي داشته باشد.

ويروس ايدز زماني مطرح مي شود كه فرد سيستم ايمني خود را از دست داده باشد و معمولا اكثر افرادي كه به ايدز مبتلا مي شوند جان خود را از دست مي دهند، بيماري ايدز درمان قطعي ندارد و بهترين راه براي درمان آن پيشگيري مي باشد.

بر اساس مطالب گفته شده افراد آسيب پذير مانند معتادان بايد اطلاعات خود را در اين زمينه افزايش دهند تا از ابتلا به بيماري ايدز پيشگيري نمايند.

ارتباط ايدز با مواد مخدر، آيا اعتياد با ابتلا به ويروس HIV ارتباط دارد؟
مواد مخدر بر بدن تاثير مي گذارد و اثر آن به گونه اي است كه همه چيز را تحت الشعاع قرار مي دهد و متخصصان سلامت معتقدند افرادي كه به سو مصرف مواد مي پردازند بيشتر از سايرين در معرض خطر ابتلا به ويروس HIV هستند و هم چنين احتمال اينكه بيماري از طريق آن ها به ديگران انتقال يابد بسيار زياد مي باشد.

تزريق مواد مخدر
ويروس HIV از طريق تماس با خون يا رابطه جنسي آلوده به فرد انتقال داده مي شود و به همين خاطر افرادي كه مواد مخدر را به صورت تزريقي مورد مصرف قرار مي دهند بيشتر در معرض اين ويروس قرار دارند و اين بيماري در آن ها شيوع بيشتري دارد.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-ارتباط ايدز با مواد مخدر | صحبت هاي افراد نجات يافته

امتیاز:
بازدید:
[ ۵ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۱۸:۲۹ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی