moshaverrkhob
moshaverrkhob

عفونت گوش در كودكان ( علل، علائم و درمان عفونت گوش كودك)

عفونت گوش در كودكان يك مشكل رايج مي باشد كه والدين با آن رو به رو مي شوند و بيماري هايي مانند آنفولانزا، آلرژي و سرماخوردگي را به وجود مي آورد، اين مشكل بيشتر در سنين ۳ تا ۶ سال اتفاق مي افتد و با نشانه هايي مانند افزايش دماي بدن و تب، تخليه مايعات از گوش و مشكلاتي در خواب كودك همراه مي باشد. در بيشتر اوقات اين مشكل جدي نمي باشد و با مراقبت هاي كوچك و ساده و يا درمان هاي خانگي درست مي شود، در ادامه اين مقاله به بررسي علائم و نشانه هاي عفونت گوش مي پردازيم تا براي درمان آن اقداماتي را انجام دهيم.

عفونت گوش در كودكان
عفونت گوش در كودكان معمولا نوعي التهابي در قسمت گوش مياني مي باشد كه اين عفونت توسط باكتري ها به وجود آمده است و پشت پرده گوش اتفاق مي افتد، يكي از مشكلات معمول براي بزرگسالان و كودكان، عفونت گوش مي باشد كه امري شايع است و اين عفونت بيش تر در سنين ۳ تا ۶ سال اتفاق مي افتد و در اين زمينه مطالعات بسياري انجام شده است و از هر ۶ كودك ۵ كودك حداقل يك بار در طول عمرشان عفونت گوش مياني را تجربه كرده اند كه به آن اوتيت مديا گفته مي شود.

علائم عفونت گوش در كودكان
عفونت گوش مي تواند در سه شكل متفاوت اتفاق بيفتد كه هر كدام از آن ها علائم و نشانه هاي خاص خودشان را دارند، در ادامه مقاله هر يك را به طور جداگانه مورد بررسي قرار مي دهيم.

عفونت گوش حاد
يكي از رايج ترين عفونت گوش اوتيت مديا حاد مي باشد، در اين نوع عفونت گوش مياني دچار عفونت و تورم شده است و مايع گوش پشت پرده صماخ جمع مي شود و اين شرايط باعث مي شود تا فرد در ناحيه گوش احساس درد داشته باشد و هم چنين علاوه بر درد ممكن است كودك دچار افزايش دماي بدن و تب شود.

عفونت گوش افيوژن
اين نوع عفونت در مشخصه اصلي آن مايع پشت پرده صماخ جمع مي شود و احتمال دارد اين عفونت هيچ گونه مشخصه اي نداشته باشد و بعد از يك دوره باعث به وجود آمدن عفونت حاد شود، با مراجعه به پزشك مي توان با استفاده از ابزار هاي معاينه از وجود تجمع مايع گوش باخبر شد و درمان هاي دارويي متناسب با اين وضعيت را دكتر تجويز مي كند.

عفونت گوش مزمن
در اين وضعيت مايع گوش براي مدت طولاني در گوش مياني باقي مي ماند و احتمال دارد بدون وجود هيچ گونه عفونتي مجددا در اين ناحيه جمع شود، وضعيت عفونت گوش در كودكان شايع است و مبارزه كردن با عفونت گوش امري دشوار مي باشد و مي تواند بر روي شنوايي فرد آسيب هايي وارد كند.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-عفونت گوش در كودكان

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۳۵:۴۶ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی