moshaverrkhob
moshaverrkhob

علت و درمان لجبازي كودكان، راهنمايي به تفكيك سن

علت و درمان لجبازي كودك چيست؟ چگونه مي توان برخورد مناسبي با لجبازي كودكان داشت؟ كودكان در سنين مختلف رفتارهاي متفاوتي از خودشان نشان مي دهند و يكي از اين رفتار ها لجبازي كردن مي باشد كه در مراحل رشد بسياري از كودكان ديده مي شود.

نحوه برخورد با كودكان لجباز نياز به كسب مهارت و آگاهي خاصي در اين زمينه دارد براي اين كه بتواند برخورد صحيحي با كودك داشته باشيد بايد علت رفتار هاي او را بيابيد و به صورت صحيح و اصولي با كودكان رفتار نماييد و زماني كه با لجبازي كودك رو به رو شديد واكنش هاي صحيحي از خودتان نشان دهيد.

در ادامه اين مقاله به علت لجبازي كودكان و شيوه هاي بر خورد با آن ها را بيان مي كنيم. يكي از راه ها براي كاهش لجبازي كودكان شركت در جلسات مشاوره كودك مي باشد كه از متخصصان و روانشناسان مي توانيد مشورت گرفته و راهنمايي و راهكارهاي درست را دريافت نمايند و در برخي از جلسات مي توانيد كودك را به همراه خود به جلسات مشاوره ببريد.

علت و درمان لجبازي كودكان، كودكان لجباز چه رفتارهايي دارند؟
در ابتدا با كمك روانشناس بايد تشخيص داده شود كه آيا با اختلال نافرماني مقابله اي كودك رو به رو هستيم يا خير. كودكاني كه لجبازي و نافرماني مي كنند سعي مي كنند تا از دستوراتي كه به آن ها داده مي شود سرپيچي كنند و نظرات آن ها را ناديده بگيرند.

كودكاني كه لجبازي مي كنند معمولا رفتار هايي مانند گازگرفتن، ناسزا گفتن، گريه كردن و اين گونه رفتار هايي را از خود نشان مي دهند و افرادي كه لجباز و نافرماني را در پيش مي گيرند معمولا اعتماد به نفس پاييني دارند و داراي خلق افسرده هستند.

نشانه هايي كه در بالا بيان شده است نشان مي دهد كه كودك لجبازي و نافرماني را در پيش مي گيرد و توصيه مي شود تا براي كاهش و درمان لجبازي كودكان از راهكارهايي كه در ادامه بيان شده است استفاده شود و در صورتي كه لجبازي فرزندان ادامه داشت مي توانيد از روانشناس كمك بگيريد تا راهنمايي هاي صحيحي در اختيار شما قرار دهد و نافرماني هاي كودكان كاهش يابد.

علت لجبازي كودكان چيست؟
كودكان در سنين مختلف لجبازي هايي دارند ولي نوع اين لجبازي ها متفاوت مي باشد مثلا كودكاني كه فرزند اول خانواده هستند خصوصيات فرزند اول را دارد و در بهترين شرايط تربيت شده اند و همه امكانات رفاهي براي آن ها فراهم بوده است و به همين دليل بيشتر از ساير فرزندان ممكن است لجبازي كنند و براي خواسته هاي خودش پافشاري نمايند، اما فرزندان ديگر نسبت به فرزند اول لجبازي كمتري دارند و اين مسئله در بسياري از اوقات مشكل ساز مي شود و والدين از لجبازي كردن فرزند خود درمانده شده و نمي دانند كه با فرزندشان چه برخوردي بايد انجام دهند.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-علت و درمان لجبازي كودكان

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۱۳:۳۳ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی