moshaverrkhob
moshaverrkhob

پيامدهاي عزت نفس پايين

عزت نفس چيست؟ اگر فرد به توانايي ها و ارزش هاي شخصي اش اعتماد داشته باشد در اين صورت گفته مي شود كه فرد داراي عزت نفس مي باشد.

عزت نفس به معني اين نمي باشد كه فرد در همه زمينه ها بهترين است بلكه تنها كافي است كه احساس راحتي و آرامش داشته باشد حتي زماني كه حالش خوب نيست.

و اين تنها زماني حاصل مي شود كه فرد خود را با تمام نقاط قوت و ضعف به خوبي قبول داشته، بشناسد و براي پيشرفت خود تلاش كند. بنابراين عزت نفس به معني اعتماد و ايمان داشتن در مورد خود مي باشد.

فرد بايد قبل از هر چيزي خود را دوست بدارد، با ويژگي هاي خود به خوبي آشنا شود، خودش را بشناسد، نسبت به خود ارزش و احترام قائل باشد، همانگونه كه هست خودش را بپذيرد، پس براي رسيدن به هدف برنامه ريزي و تلاش لازم را انجام دهد.

پيامدهاي عزت نفس پايين براي افراد
عزت نفس پايين پيامدهايي براي افراد خواهد داشت، به طور مثال يكي از غم انگيز ترين جنبه هاي عزت نفس پايين اين مي باشد كه فرد از ديگران فراري و گريزان مي گردد، به اين باور مي رسد كه ارزش او بسيار پايين است، نمي تواند با ديگران رفت و آمد كند و خودش را در سطح ديگران نمي بيند.

در بسياري از مواقع فردي كه عزت نفس پايين دارد ممكن است نقش يك قرباني را داشته باشد و تصور مي كند كه زندگي براي او عادلانه نيست و ديگران به او ظلم مي كنند.

در اين مقاله به بررسي عزت نفس پايين مي پردازيم و چند نمونه رايج از اينكه چطور عزت نفس پايين بر روي تفكر و رفتار ما تاثير مي گذارد بيان مي كنيم.

اين مقاله را به خوبي مطالعه كنيد و به دنبال حل مواردي باشيد كه در خودتان مشاهده مي كنيد.

عزت نفس كودك
چگونه عزت نفس كودك خود را ارتقاء دهيم؟
ديگران را مقصر دانستن
ما انسان ها اگر با مشكلاتي رو به رو شده يا به بدبختي دچار شويم، ديگران را مسئول بداقبالي و بدبختي خود مي دانيم و بدون اينكه دليل قانع كننده اي داشته باشيم به اين نتيجه مي رسيم كه با ما به طور غير منصفانه برخورد شده است و ديگران يا جهان در بداقبالي ما مقصر هستند.

اگر نسبت به خود احساس بي كفايتي داشته باشيم در مورد كارها بيشتر انتقاد مي كنيم و با پيدا كردن ايراد و اشكال در ديگران خودمان را بالا مي كشيم در صورتي كه اين فكر بسيار اشتباه و غيرمنطقي مي باشد.

به من توجه كنيد
افرادي كه عزت نفس پاييني دارند دوست دارند از طرف ديگران مورد تمجيد و توجه قرار بگيرند. بنابراين به ديگران تيكه مي كند تا بازخوردي از طرف آن ها داشته باشند و از طريق نظر ديگران حس خوب را به خود تلقين مي كنند.

 

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-پيامدهاي عزت نفس پايين

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۵۰:۵۸ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی