moshaverrkhob
moshaverrkhob

مهارت هاي زوجين در جهت حفظ تفاهم و عشق در زندگي

ازدواج و رابطه خوب يكدفعه و از روي نا آگاهي و غفلت شكل نمي گيرد بلكه بايد براي آن وقت گذاشت و با تلاش و زحمت و از روي آگاهي و شناخت به وجود مي آيد.

براي ارتباط عاشقانه خوبي داشته باشيد بايد براي شناخت بيشتر وقت بگذاريد و فعال باشيد و تنها نيت داشتن كافي نمي باشد.

پس در نظر داشته باشيد كه ازدواج و روابط خوب ناآگاهانه به وجود نمي آيد بلكه نتيجه تلاش و زحمت مي باشد كه فرد مي تواند بعدا زندگي خوبي داشته باشد، براي رسيدن به عشق بايد عمل كنيم تا بتوانيم آن را تجربه كنيم.

بر اساس نظر روانشناسان اگر كسي قصد ازدواج داشته باشد و به آن عمل كند در بهترين حالت مي توان فقط به صحبت كردن اشاره كرد و در بدترين حالت ممكن بين طرفين شكايت و سرزنش به وجود مي آيد و احساسات مخرب و نگرش ها به تدريج رشد مي كنند.

براي به وجود آمدن عشق و داشتن يك دوره رابطه نمي توان به شانس و تقدير اميدوار بود چون با آن ها تعيين نمي شود بلكه بايد همسران تصميم هاي درستي بكيرند و نسبت به وظايف خود مسئوليت پذير باشند.

بعضي اوقات ممكن است زن و مرد از تاثير رفتارشان به يكديگر آگاه نباشند و به دليل اين ناآگاهي باعث خواهد شد پيوند بين آن ها شكل گيرد و اصلاح شود.

مهارت هاي زوجين براي ايجاد يك رابطه
به مجموع رفتارهايمان و چگونگي رفتارهايمان رابطه مي گويند همه انسان ها در مورد چگونگي آغاز رابطه و به وجود آمدن آن مي دانيم اما نمي دانيم در طول مسير چه خواهد گذشت و به همين دليل در طول مسير سست مي شويم و نسبت به رفتارمان بي تفاوت خواهيد شد و حساسيت كمتري نسبت به آن نشان مي دهيم.

رابطه هاي ثابت و ساكن نيستند و تغييراتي مي كنند ممكن است در حال رشد و پيشرفت باشند يا از مسير خود منحرف شده باشند و به سمت مسير نامناسبي بروند.

بر اساس نظر مشاوران اگر فرد وارد رابطه اي شد و مسئوليت هاي به او واگذار شد اگر آن مسئوليت ها را بپذيرد و به طور مسئولانه به آن ها عمل كند در اينصورت رفتارش در جهت مثبت رشد خواهد كرد و باعث گسترش شادابي، نشاط و گرمي خواهد شد.

اگر فرد درمورد اين اصل آگاهي درستي داشته باشد و به خوبي آن را بپذيرد مي تواند با درك كردن آن احساس بهتر و خوبي نسبت به رفتارش داشته باشد و احساسات منفي مانند ناكامي و دشواري در او به وجود نخواهد آمد.

اگر در مورد رابطه تان آگاهي لازم را داشته باشيد و بدانيد كه مي توانيد سرنوشت رابطه تان را تعيين كنيد در اين صورت به جاي اينكه فكرهاي منفي داشته باشيد يا عمل منفعلانه انجام دهيد نسبت به آينده و رابطه تان خوش بين تر خواهيد بود.

مهارت هاي زوجين در جهت حفظ تفاهم و عشق در زندگي:
زن و مرد براي اينكه عشق در زندگي آن ها وجودداشته باشد و هر روز بيشتر شود بايد با يكديگر تفاهم داشته باشند و مهارت هاي لازم را بياموزند تا بتوانند به درستي تفاهم ها را حفظ كنند.

در زير مسائلي كه زوجين بايد در نظر بگيرند را ذكر كرده ايم.

درباره تفاوت ها با يكديگر گفت و گو كنيد و سعي كنيد تفاوت هاي يكديگر را بپذيريد و درمورد آن به تفاهم برسيد.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-مهارت هاي زوجين در جهت حفظ تفاهم و عشق در زندگي

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ ] [ ۱۲:۳۴:۳۵ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی