moshaverrkhob
moshaverrkhob

سپردن كودك به ديگران، به چه كسي غير از والدين كودك را بسپاريم؟

والدين هنگامي كه مي خواهند فرزندشان را به يكي بسپارند بسيار نگران هستند اما امروزه به دليل مشغله هاي زياد و شاغل بودن مادران اين امر در بسياري از موارد ضروري مي باشد و بايد كودك را به يكي سپرد تا از او مراقبت كنند.

به خاطر مشغله داشتن بايد با اين امر كنار بياييد و نگراني و دلهره نداشته باشيد و به جاي آن اصول مراقبتي و نكاتي كه براي مراقبت از كودك لازم مي بينيد در اختيار مراقب او بگذاريد و به طور غير مستقيم مراقب كودك باشيد و اطلاعات كافي در مورد مراقبت از كودك داشته باشيد .

در اين مقاله به نكاتي كه بايد در هنگام سپردن كودك به ديگران در نظر بگيريد و توجه داشته باشيد مورد بررسي قرار مي دهيم.

سپردن كودك به ديگران، ويژگي هاي يك مراقب خوب
براي اينكه بتوانيد كودك را در اختيار يك فرد مناسب بگذاريد بايد نيازهاي كودك را به خوبي بشناسيد و ويژگي هاي مراقبتي متناسب با نيازهاي فرزندتان را در نظر بگيريد و ببينيد تا چه اندازه فرد مي تواند به اين نيازها پاسخ دهد و آن ها را براي كودك برطرف كند.

اگر مراقب بتواند به خوبي از پس نيازهاي كودك شما برآيد گزينه خوبي به شمار مي آيد و مي توانيد روي آن حساب كنيد در غير اينصورت گزينه ديگري را انتخاب كنيد.

برخي از والدين چون مراقب مناسبي را براي كودك خود نمي توانند انتخاب كنند ترجيح مي دهند كه فرزندشان تنها در خانه بماند اين والدين بايد با آسيب هاي تنها ماندن در خانه آشنايي داشته باشند و در اين زمينه اطلاعات خود را افزايش دهند تا بتوانند بهترين تصميم را بگيرند.

خواسته هاي كودكان
خواسته هاي كودكان، بچه هاي پرتوقع كه همه چيز مي‌خواهند
در ادامه به پنج ويژگي كه براي مراقب خوب لازم است را مورد بررسي قرار مي دهيم.

كودك مي تواند به او اعتماد كند
فرزندان كوچك تر به خصوص نوزادان به مادر خود بسيار دلبسته هستند و تنها منبع دلبستگي را مادر خود مي شناسند.

نوزادان به خاطر دلبستگي به مادر وقتي از آغوش او جدا مي شوند و به آغوش كسي ديگر مي روند احساس غريبگي مي كنند و در آغوش او آرام نمي گيرند و گريه و زاري مي كنند و بي قراري هاي زيادي از خود نشان مي دهند.

مراقب خوب كسي است كه بتواند رفتار مناسبي با كودك داشته باشد و به مرور احساس امنيت و آرامش را به كودك بدهد و با رفتار صحيح خود دلبستگي سالمي ميان خود و كودك برقرار كند.

در اين هنگام بايد رفتار مادر نيز مناسب باشد و به طور مخفي و ناگهاني كودك را ترك نكند و بدون ايجاد آمادگي، كودك را با مراقب تنها نگذارد چون باعث مي شود اضطراب و دلهره بسياري براي كودك به وجود بيايد و كودك نتواند به نبود مادر عادت كند و بي قراري هاي زيادي داشته باشد.

مادر بايد ابتدا غيب هاي كوتاهي داشته باشد تا كودك به نبود مارد عادت كند و به مرور زمان فرزند را براي اين موضوع آماده كند و او را با مراقب بگذارد.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-سپردن كودك به ديگران، به چه كسي غير از والدين كودك را بسپاريم؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۶ فروردين ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۰۰:۴۴ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی