moshaverrkhob
moshaverrkhob

درمان بيوفيدبك يبوست يك روش نوين در درمان اين اختلال است.

بدن نياز دارد كه دفع منظمي را به طور غريزي داشته باشد تا بتواند نيروي تازه اي بگيرد و حالت طبيعي داشته باشد، در صورتي كه بعضي افراد با اين حالت دفع طبيعي مشكل دارند و دچار يبوست مي شوند.

يبوست يكي از بيماري هاي شايع در عصر حاضر است و به حالتي اطلاق مي شود كه در آن دفع مدفوع، سخت، ناكامل يا با تعداد كم ( كمتر از 3 بار در هفته) است.

هر قدر حركات روده ي بزرگ، كندتر باشد، سلولهاي روده فرصت بيشتري خواهند داشت تا آب بيشتري از مواد دفعي بازجذب كره و به اين ترتيب مدفوع خشك تر و سخت تر خواهد شد.

درمان يبوست با بيوفيدبك چگونه است؟
يك تيم از دانشگاه آيوا كشف كرد كه بيوفيدبك، نتايج موثري را در درمان يبوست مزمن از خود نشان داده است و اين روش مي تواند به طور موفقيت آميز بر ماهيچه هايي كه باعث يبوست مزمن مي شوند، كنترل پيدا كند.

طبق گفته نويسنده اصلي اين مطالعه، نتايج نشان مي دهد كه در حدود ۸۰ درصد از بيماران تحت درمان قرار گرفته شده از طريق بيوفيدبك، بهبود حركت روده مشاهده شده است.

اين موضوع، كه بيماران مبتلا به يبوست، چه با يبوست مزمن و يا با سندروم روده تحريك پذير، احتمالا از اثرات مفيد بيوفيدبك بهره مند خواهند شد، در سال ۲۰۱۴ توسط محققين مورد حمايت قرار گرفت.

معمولا درمان بيوفيدبك يبوست شامل: توانبخشي عضلاني است كه در دفع مدفوع و تخليه ي روده ي بزرگ دخالت دارد.

معمولا زماني كه افراد به دارو درماني پاسخ نمي دهند و راه هاي ديگر را نيز امتحان كردند و پاسخي نگرفته اند از بيوفيدبك براي درمان يبوست هاي مزمن استفاده مي كنند.

در اين روش از تمرينات پيشرفته روده و كف لگن استفاده مي شود بنابراين عارضه ي پزشكي خاصي ندارد .

در اين روش درماني بيمار در روند درمان نقش فعال و موثر دارد و بر خلاف بسياري از روش هاي ديگر مثل دارو درماني كه ممكن است اثرات درمان بعد از مدتي از بين برود، اثرات آن پايدار است و با آموزشهاي داده شده و ادامه تمرينات در منزل بيمار نياز به مراجعه ي مجدد ندارد.

حال در ادامه به صورت مفصل و اختصاصي به توضيح يبوست، دلايل آن و روش درماني بيوفيدبك و بكارگيري آن در درمان يبوست مي پردازيم.

بسياري از مردم در دوره اي از زندگي خود، يبوست را تجربه كرده اند اما يبوست بي امان و مداوم، بين 12 تا 19 درصد از مردم را درگير كرده است كه به آن يبوست مزمن مي گويند.

منبع: مركز مشاوره ستاره ايرانيان-درمان بيوفيدبك يبوست | روش درماني بدون عوارض

امتیاز:
بازدید:
[ ۴ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۰۶:۲۳:۳۵ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی