moshaverrkhob
moshaverrkhob

زماني كه با نوجوان در مورد مسائل جنسي و رفتارهاي جنسي صحبت مي كنيد، در واقع داريد درمورد روابط، محدوديت ها، سلامت، اخلاقيات، و ارزش ها صحبت مي كنيد.

تغييراتي كه در گذار از كودكي به بزرگسالي رخ مي دهند دوره اي از زندگي مملو از خطر را در جامعه براي نوجوان رقم مي زنند. از همان سال هاي ابتدايي زندگي، كودكان در معرض برنامه هاي تلويزيوني و فيلم هاي مختلف قرار مي گيرند كه همواره اين پيام را به بيننده منتقل مي سازند كه داشتن جاذبه ي جنسي يك ويژگي ضروري است كه هر فرد بايد تا حد ممكن در پي بدست آوردن آن باشد. نوجوانان در معرض خطر قرار دارند، نه تنها از بيماري هايي چون ايدز و ديگر بيماري هاي مقاربتي، بلكه اين تبليغات گسترده خود منشأ بسياري از خطرا ت هستند. محتواي جنسي به صورت مداوم به كودكان، و نوجوانان عرضه مي گردد و اين مسئله فعاليت و باورهاي آنها را در مورد امور جنسي تحت تاثير قرار مي دهند. كودكان زير بمباراني از محتواها و پيام هاي جنسي قرار گرفته اند آمار زير در مورد كودكان و نوجوانان آمريكايي است كه چه بسا در كشور ما مثال هاي مشابه بسياري موجود است.

بيش از نيمي از نوجوانان بيان كرده اند كه بخشي از اطلاعات يا بيشتر اطلاعات خود در مورد مسائل جنسي را از تلويزيون دريافت كرده اند.
به طور متوسط، هر ساعت ويدئو موزيك حاوي 93 صحنه با محتواي جنسي است، كه 11 صحنه از آنها آشكارا اعمال جنسي مانند آميزش جنسي، سكس دهاني، و بردگي جنسي را به نمايش مي گذارند.
در بين دختراني كه بيش از 14 ساعات در هفته را به تماشاي ويديو موزيك هاي رپ پرداخته بودند، داشتن چند شريك جنسي رواج بيشتري داشته و به ميزان بيشتري بيماري هاي مقاربتي نيز در آنها تشخيص داده شد.
پسراني كه در معرض صحنه هاي خشن جنسي، از جمله تجاوز، در تلويزيون قرار گرفته بودند، كمتر نسبت به زناني كه مورد آزار جنسي قرار گرفته اند دلسوزي نشان مي دهند.

تلويزيون، فيلم ها، و موسيقي ها تنها عوامل تاثيرگذار در اين مسئله نيستند، اينترنت نيز دسترسي نامحدودي را به اطلاعات جنسي در اختيار نوجوان قرار مي دهد و علاوه بر آن در اين محيط همواره مي تواند افرادي را بيابد كه مايل هستند در رابطه با اعمال جنسي صحبت كنند. نوجوان در محيط اينترنت احساس امنيت مي كند زيرا مي تواند به صورت ناشناس در پي اطلاعات جنسي باشد.

شكارچيان جنسي نيز از اين مسئله آگاه هستند، و نوجوانان را به برقراري روابط آنلاين وسوسه مي كنند و سپس زمان و مكاني را براي ملاقات ترتيب مي دهند. نوجوانان نياز به شكارچيان جنسي ندارند تا به يك سايت آنلاين *** گرافي معرفي شوند. بلكه آشنا شدن آنها با اين سايت ها مي تواند از طريق دريافت ايميل هاي اسپم يا اشتباها كليك كردن يك لينك به سايت هاي پورن اتفاق بيفتد. ***گرافي باعث مي شود نوجوان ديدگاهي ناسالمي از روابط معمولي پيدا كند. در حقيقت، ***گرافي ارتباطي مستقيم با سوء استفاده جنسي، تجاوز، و خشونت جنسي دارد. انحراف هاي جنسي رفتارهايي هستند كه افراد در واقع آنها را فراگرفته اند،و اين مسئله ناشي از قدرت ***گرافي براي ايجاد انحراف جنسي در افراد است. ***گرافي مي تواند اعتياد آور باشد، ابتدا فرد بوسيله ي مشاهده ي تصاوير ***ي معمولي و بدون خشونت به تماشاي اين صحنه ها خو گرفته و به مرور در معرض تصاويري قرار مي گيرند كه داراي محتواي بردگي جنسي، تجاوز، آزار و شكنجه، روابط جنسي با حيوانات، سوء استفاده جنسي از كودكان و ديگر مصاديق خشونت جنسي هستند.

نابودي روابط بواسطه ي افول ارزشهاي انساني در فرد و كاهش توان عشق ورزي، كمترين آسيبي است كه اعتياد به ***گرافي در پي خواهد داشت. اما در بدترين شرايط، برخي از افراد معتاد به ***گرافي، فانتزي هاي نشات گرفته از صحنه هاي پورن را عملا با قرباني كردن ديگران، از جمله كودكان و حيوانات، در زندگي روزمره به اجرا خواهند گذاشت. نوجوانان نيز اعتقادات مخصوص به خود را در مورد رفتارهاي جنسي سالم دارند. با آنكه بيشتر دختران نوجوان روابط جنسي را برابر با عشق مي دانند، اما ديگر نوجوانان، بخصوص پسران، روابط جنسي را مستلزم تعهد ندانسته، بلكه آن را فعاليتي كم اهميت دانسته و در ذهن خود خطرات و عواقب آن را ناچيز مي شمارند و اين نگرش نادرست را از برنامه هاي تلويزيوني كسب كرده اند. عدم نمايش كافي خطرات فعاليت ها و رفتارهاي جنسي در تلويزيون، مانند بيماري ها و بارداري، اهميت مسئله ي تعهد جنسي را درذهن بيننده كم رنگ جلوه مي دهد. ديگر باورهايي كه از اين طريق به بيننده القاء مي شوند از اين قرارند:

همه ي نوجوانان رابطه ي جنسي دارند
داشتن رابطه ي جنسي باعث مي شود كه بزرگ شويد
اگر نوجواني در سن 17 تا 19 سالگي فاقد رابطه ي جنسي باشد، حتما مشكلي دارد
دختران در طي عادت ماهانه باردار نمي شوند
دختر در اولين رابطه ي جنسي باردار نمي شود

منبع : كودك و نوجوان-نگراني در مورد رفتارهاي جنسي نوجوان

امتیاز:
بازدید:
[ ۸ تير ۱۳۹۹ ] [ ۰۹:۲۱:۰۴ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی