moshaverrkhob
moshaverrkhob

نوجوان پرخاشگر درگير رفتاري مي شودكه هدف آن آسيب رساندن به شخص يا شيء ديگري است. پرخاشگري مي‌تواند به شكل‌هاي مختلفي بروز كند. علل پرخاشگري در نوجوانان پيچيده است و مي تواند شامل عوامل زيستي، محيطي و روانشناختي باشد. اگر متوجه نشانه هاي پرخاشگري در نوجوان خود شديد، مهم است كه براي كمك اقدام كنيد.

نوجواني دوره اي بسيار حساس در زندگي هر فردي مي باشد و بسياري از والدين و پدر و مادرها با فرزندان نوجوان پرخاشگر خود مشكلات بسيار زيادي دارند. تغييرات هورموني و ويژگي هاي جنسي و اخلاقي و روحي-رواني اين دوره سبب شده است تا اين دوره به يكي از بحراني ترين دوره هاي زندگي تبديل شود. بسياري از خانواده ها گلايه مي كنند كه نمي توانند به خوبي با فرزندان نوجوان خود ارتباط برقرار كنند و در اين بين نوجوانان پرخاشگر و پرخاشگري در نوجوانان يكي از مهم ترين دغدغه هاي تمامي خانواده ها مي باشد.

علل نوجوان پرخاشگر
علل پرخاشگري در نوجوانان پيچيده است و مي تواند شامل عوامل زيستي، محيطي و روانشناختي باشد. برخي از عوامل زيستي كه ممكن است خطر پرخاشگري در نوجوانان را افزايش دهند عبارتند از:

ژنتيك: برخي از افراد به طور ژنتيكي مستعد پرخاشگري هستند.
اختلالات غدد درون ريز: اختلالات غدد درون ريز مانند كم كاري تيروئيد مي تواند خطر پرخاشگري را افزايش دهد.
آسيب مغزي: آسيب مغزي مي تواند خطر پرخاشگري را افزايش دهد.
برخي از عوامل محيطي كه ممكن است خطر پرخاشگري در نوجوانان را افزايش دهند عبارتند از:

خشونت خانوادگي: كودكاني كه در خانواده هايي با خشونت خانوادگي رشد مي كنند بيشتر در معرض خطر پرخاشگري هستند.
سوء استفاده: كودكاني كه مورد سوء استفاده جسمي، جنسي يا عاطفي قرار مي گيرند بيشتر در معرض خطر پرخاشگري هستند.
طلاق: طلاق مي تواند خطر پرخاشگري را در نوجوانان افزايش دهد.
مركز مشاوره ستاره ايرانيان با برترين متخصصين روانشناسي كودك و نوجوان در زمينه هاي مختلفي از جمله پرخاشگري، اختلالات يادگيري، اختلالات رفتاري و مشكلات عاطفي به شما كمك مي كند تا سلامت روان و آينده فرزند خود را تضمين كنيد. براي اطلاعات بيش تر در زمينه درمان پرخاشگري جوانان مي توانيد با شماره هاي ۰۲۱۲۲۳۵۴۲۸۲ و ۰۲۱۸۸۴۲۲۴۹۵ تماس بگيريد.

برخي از عوامل روانشناختي كه ممكن است خطر پرخاشگري در نوجوانان را افزايش دهند عبارتند از:

اختلالات رواني: اختلالات رواني مانند اختلال نقص توجه و بيش فعالي (ADHD) و اختلالات خلقي مي تواند خطر پرخاشگري را افزايش دهد.
مشكلات يادگيري: كودكاني كه مشكلات يادگيري دارند بيشتر در معرض خطر پرخاشگري هستند.
انزوا اجتماعي: نوجواناني كه احساس انزوا يا طرد مي كنند بيشتر در معرض خطر پرخاشگري هستند.

نوجوان پرخاشگر

علت پرخاشگري نوجوان دختر
علل پرخاشگري در نوجوانان دختر، شبيه به علل پرخاشگري در نوجوانان پسر است. برخي از اين علل عبارتند از:

تغييرات هورموني: تغييرات هورموني در دوران بلوغ مي‌تواند باعث نوسانات خلقي و افزايش تحريك‌پذيري شود.
تغييرات اجتماعي: نوجوانان در اين دوران استقلال بيشتري مي‌خواهند و در عين حال با محدوديت‌هاي بيشتري از سوي والدين و جامعه روبرو هستند. اين تضاد مي‌تواند باعث پرخاشگري شود.
عوامل محيطي: عوامل محيطي مانند خشونت خانگي، سوء استفاده، يا فقر مي‌تواند باعث پرخاشگري در نوجوانان شود.
اختلالات رواني: برخي از اختلالات رواني مانند اختلالات خلقي، اختلالات اضطرابي، و اختلالات شخصيتي مي‌تواند باعث پرخاشگري در نوجوانان شود.
نشانه هاي پرخاشگري در نوجوانان
پرخاشگري در نوجوانان مي تواند به اشكال مختلفي بروز كند، از جمله:

خشونت فيزيكي: كتك زدن، هل دادن، پرتاب اشيا
توهين و تهديد: استفاده از كلمات يا جملات توهين آميز يا تهديد آميز
بداخلاقي و قانون شكني: انجام كارهايي كه قوانين يا مقررات را نقض مي كنند
عصبانيت و تحريك پذيري بيش از حد
مشكلات در كنترل خشم
انزوا و گوشه گيري
شكايت از كمبود توجه يا محبت
مركز مشاوره ستاره ايرانيان با برترين متخصصين روانشناسي كودك و نوجوان در زمينه هاي مختلفي از جمله پرخاشگري، اختلالات يادگيري، اختلالات رفتاري و مشكلات عاطفي به شما كمك مي كند تا سلامت روان و آينده فرزند خود را تضمين كنيد. براي اطلاعات بيش تر در زمينه درمان پرخاشگري جوانان مي توانيد با شماره هاي ۰۲۱۲۲۳۵۴۲۸۲ و ۰۲۱۸۸۴۲۲۴۹۵ تماس بگيريد.

رفتار با نوجوان ۱۳ ساله
در اينجا چند نكته براي رفتار با نوجوان ۱۳ ساله ارائه شده است:

شنونده خوبي باشيد. به حرف‌هاي فرزندتان گوش دهيد و بدون قضاوت به او توجه كنيد. اين كار به او كمك مي‌كند تا احساس كند كه شما او را درك مي‌كنيد و برايش اهميت قائل هستيد.
با او ارتباط برقرار كنيد. با فرزندتان در مورد موضوعات مختلف صحبت كنيد. از او بپرسيد كه در مدرسه چه مي‌گذرد، با دوستانش چه مي‌كند و به چه چيزهايي علاقه دارد. اين كار به شما كمك مي‌كند تا او را بهتر بشناسيد و با او ارتباط نزديك‌تري برقرار كنيد.
محدوديت‌هايي تعيين كنيد. نوجوان‌ها به محدوديت‌ها نياز دارند تا بدانند كه چه انتظاري از آنها مي‌رود. با فرزندتان در مورد قوانين و انتظارات خانواده صحبت كنيد و مطمئن شويد كه او آنها را درك مي‌كند.
به او مسئوليت بدهيد. به فرزندتان مسئوليت‌هايي بدهيد كه متناسب با سن و توانايي‌هايش باشد. اين كار به او كمك مي‌كند تا احساس مسئوليت كند و مهارت‌هاي زندگي خود را بهبود بخشد.
الگوي خوبي باشيد. فرزندتان از شما الگو مي‌گيرد. رفتارهاي مثبت شما تأثير زيادي بر رفتار او خواهد داشت.
راه هاي مقابله با پرخاشگري در نوجوانان
اگر متوجه نشانه هاي پرخاشگري در نوجوان خود شديد، مهم است كه براي كمك اقدام كنيد. در اينجارفتار با نوجوان پرخاشگر و بي ادب ني ني سايت آورده شده است:

با نوجوان خود صحبت كنيد: در مورد احساسات و رفتارهاي او با او صحبت كنيد. به او گوش دهيد و به او كمك كنيد تا راه هاي سالم تري براي بيان احساسات خود پيدا كند.
قوانين و انتظارات خود را براي نوجوان خود مشخص كنيد: به او بگوييد كه چه رفتارهايي قابل قبول هستند و چه رفتارهايي قابل قبول نيستند.
براي نوجوان خود الگو باشيد: به او نشان دهيد كه چگونه به روشي سالم و محترمانه با ديگران رفتار كنيد.
به نوجوان خود كمك كنيد تا مهارت هاي حل مسئله و مديريت خشم را بياموزد: به او كمك كنيد تا ياد بگيرد چگونه در موقعيت هاي دشوار به طور موثري با ديگران ارتباط برقرار كند و احساسات خود را كنترل كند.

منبع:كانون مشاوران ايران-نوجوان پرخاشگر ✔️ ۲۱ مهارت تضميني براي كنترل

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۳ دى ۱۴۰۲ ] [ ۱۰:۰۵:۵۲ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی