moshaverrkhob
moshaverrkhob

از نامزدي تا عقد چند كيلومتر است؟( راهنمايي عملي)

دوران نامزدي تا عقد يكي از شيرين ترين دوره هاي زندگي افراد مي باشد و مدت زمان اين دوره به شرايط خانوادگي و عرف جامعه بستگي دارد، دوران نامزدي فرصت مناسبي مي باشد تا افراد يكديگر را بشناسند و بتواند يكديگر را بيشتر محك بزنند.

زوجين در اين دوران با چالش هاي بسياري رو به رو مي شوند، آن ها از زمان خواستگاري تا عقد بايد به درستي اين چالش ها را مديريت كنند تا زندگي آينده آن ها را تحت تاثير قرار ندهد و درگير اين مسائل نشوند.

در ادامه در مورد مسائل مهم، مشكلات و چالش هاي زمان نامزدي تا عقد مطالبي را بيان مي كنيم و مطالعه آن مي تواند براي شما مفيد و سودمند باشد، هم چنين در اين خصوص مشاوره قبل از ازدواج بسيار مناسب است و راهكارهاي مناسبي را در اختيار زوجين قرار مي دهد.

از نامزدي تا عقد، نقش خواستگاري
نقش خواستگاري در عرف و فرهنگ ما بسيار پررنگ است و نقش بسيار مهمي در ازدواج دارد، در جلسه خواستگاري در مورد مهم ترين مسائلي كه ممكن است در آينده زوجين اتفاق بيفتد صحبت مي شود و در اين مراسم توافقاتي در ميان دختر و پسر و خانواده هاي آن ها صورت مي گيرد و اين توافقات به ميزان زيادي زندگي زن و مرد را تحت تاثير خود قرار مي دهد.

در ادامه اين مقاله به چند نكته مهم كه در خواستگاري بايد به آن توجه شود را بيان مي كنيم:

از نامزدي تا عقد: ميزان تشابه خانواده ها
اولين مسئله اي كه بايد در جلسات خواستگاري مورد بررسي قرار گيرد ميزان تشابه خانواده ها مي باشد، در صورتي كه شرايط خانواده ها به يكديگر نزديك تر باشد در آينده زوجين با اختلاف ها و تعارضات كمتري رو به رو مي شوند و با يكديگر سازگارتر خواهند بود.

تشابهات خانواده ها مسئله اي است كه در عرف جامعه به هم كفو بودن معروف مي باشد، زماني كه زوجين هم سطح يكديگر باشند در صورتي كه در زندگي مشترك با چالش ها و مشكلاتي رو به رو شوند راحت تر مي تواند از پس آن برآيند و خواهند توانست به كمك يكديگر مشكلاتشان را حل كنند.

هدف از ازدواج را در فرد بررسي كنيد
هر كس براي ازدواج مي تواند هدف متفاوتي داشته باشد، سبك زندگي افراد در آينده بر اساس ديدگاه شان تعيين مي شود به طور مثال برخي از افراد براي رسيدن به كمال و رشد رواني و اجتماعي شان ازدواج مي كنند تا در زندگي مشترك با همكاري و كمك به يكديگر بتواند به اين كمال برسند.

اما برخي ديگر بر اساس مقتضيات عرف ازدواج مي كنند و به طور معمول سبك زندگي اين افراد با افرادي كه به دنبال رشد و ترقي در زندگي هستند متفاوت مي باشد، زيرا اين افراد براي خود و زندگي شان هدف مشخصي ندارند.

توجه داشته باشيد كه هدف از ازدواج ممكن است خوشبخت شدن باشد، به طوري كلي اين هدف براي ازدواج امري اشتباه مي باشد و باعث مي شود كه افراد توقع زيادي از همسر خود داشته باشند و تصور كنند كه وظيفه همسرشان اين است كه آن ها را خوشحال كند.

از نامزدي تا عقد، بررسي همه مسائل را به جلسه اول خواستگاري واگذار نكنيد
ازدواج تصميم بسيار مهم در زندگي هر فرد به حساب مي آيد، به همين دليل انتظار نداشته باشيد كه در طي چند ساعت بتوانيد در مورد مهم ترين تصميم زندگي تان به نتيجه برسيد و بررسي همه مسائل را به جلسه خواستگاري واگذار نكنيد، زيرا در اين شرايط نخواهيد توانست در مورد اين مسائل بحث كافي و مفيدي داشته باشيد و بيشتر دچار سردرگمي مي شويد.

منبع:كانون مشاوران ايران-از نامزدي تا عقد چند كيلومتر است؟( راهنمايي عملي)

امتیاز:
بازدید:
برچسب: نامزدي، دوران نامزدي، عقد،
موضوع:
[ ۷ دى ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۰۰:۰۴ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی